Ravintolailmoitukset, - arvostelut ja makustelut

Zoe

Maagikko, noituja
Sijainti
Nollola
Koskikeskuksen alakerrassa sijaitsevan Los Pollos -ravintolan lounas yllätti positiivisesti. Tomaatti-mozzarellakeitto grillatulla kanalla höystettynä oli tosi hyvää! Alkusalaattikin oli rapsakka ja freesi. Nam.

Zoe

Maagikko, noituja
Sijainti
Nollola
Ehkä ennemminkin tomaattikeitto, jossa myös mozzarellaa. Sopivat erinomaisesti yhteen nuo kaksi ainesta.

Vesku

Maatalousneuvos
Osteria Di Vino Kuopio http://www.osteriadivino.fi/

Jaa, kaveri tarjosi synttäreiden kunniaksi illallisen pe-iltana ja kehui vielä, että paikassa jonkun nuorten sommerlierien Euroopan mestaruuden voittanut kaveri mestaroimassa. Minähän innostuin!

Hyvin oli eläväinen ja puhelias mestari, Romaniasta kotoisin kaiten. Kädestä pitäen toivotteli tervetulleeksi, tunnelma alkoi kohota melko maukkaan proseccon myötä. Tilasin kylmäsavulohta startteriksi ja " hyvä valkoviinilasillinen" taisin sanoa kahteen kertaankin vielä tarjoilijalle, ja "mitähän mestari mulle valitsee tämän kanssa". No, valkkari tuli lasissa ( eukolle kanssa samaa, puoliksi tilasi kaverin kanssa "mereneläväantipastan") Väljähtänyt, vetinen, lämmin, ei happoja, ei sitruunaa, ei mitään. Olisikohan ollut viikko sitten avattu pullo lämpimässä, korkki auki.

Oma vika kaiten, kun en pyytänyt mestarilta viinilistaa tms, oletin vaan jostain syystä, että mestari suo armollisesti tietämystään. Jurnuttelin kaverille, ettei tämä kyllä ole ollenkaan "hyvää valkoviiniä", ei sinne päinkään.

Pääruokana pihvi pippurikastikkeella, medium. Oli keitetty rasvassa tai paremminkin öljyssä melkein täyskypsäksi.
Kaveri oli jo käynyt viemässä terveiset mestarille, punkku oli parempaa, muttei mitään erikoista ja eukkokin sai toisen lasin pirteää, sopivan hapokasta, kylmää juomaa. Ei hirveästi eukko kehunut mereneläviä.

Hintataso kohtuullinen, samoin ruoka, kiire varmaan hieman latisti kokin paneutumista, tunnelma hyvä, jos ruoka ja juoma maittaa ja asiakas osaa vaatia. Lopuksi tarkistettiin mestarin punkkuvaranto, enpä tunnistanut oikein mitään italialaisia. Jos joskus toiste... saas nyt nähdä.

Sitten matkasimme Puikkariin Popedalle... No, matkalla Alabamaan hieman nosti fiilinkiä... joskus 30+ vuotta sitten jo hoilattu sitä. ei saakuli, vanha, mikä vanha. ja äänetoistokin oli aika puuroa, loppuilta yläkerran viimeisellä rivillä istuskeltiin eukon kanssa.:thumbfh:

Viimeksi muokattu:

Sue_me

Well-known member
Tuli käytyä ekaa kertaa uudistetun Kalevan Prisman ravintolakompleksissa.

Täytyy sanoa, että hinta-laatu -suhde oli parasta A-luokkaa. Käyn ehkä toistekin.

Juti-burgeri ja päivän pasta tuli koeponnistettua. Päivän paska on vielä tuloillaan.

jjv

Arschloch
Pizzeria ja pub Teheran vaikuttaa sangen asialliselta ruokapaikalta.
En tuomitse. Jos ite myisin pizzoja saattais valituksiin tulla ihan samankaltaista vastinetta.
Tosin tää kaveri yrittää jo peruutella:
Moi joku on kopioinut mun sivua ja, kirjoittaa mun puolesta paljon paska ei pitää uskoa joku haluaa, lavastaa mua tällä tavalla kiroilee kaikille asikkaille jatkuvasti rumia sanoja ja, lähettää kaikille tosi ruma tempu

Zoe

Maagikko, noituja
Sijainti
Nollola
Laitetaanpas vaikka tänne tämä ravintolauutinen.

Amerikkalainen pikaruokajätti Taco Bell rantautuu Suomeen. Meksikolaistyylistä pikaruokaa tarjoava ketju avaa yhteistyössä hotelli- ja ravintola-alan yrityksen Restelin kanssa ensimmäisen ravintolansa pääkaupunkiseudulle syksyllä.

Restel ja Taco Bell suunnittelevat avaavansa vuoden loppuun mennessä Suomeen kolme ravintolaa. Suomi on Islannin jälkeen Pohjoismaiden ensimmäinen maa, jonne Taco Bell avaa ravintolan.
Yle

lfb

Flavio
Sijainti
Helsinki
En ole itse Taco Bellissä käynyt, mutta mitä olen juttuja kuullut niin taitaa olla huonoimmasta päästä Amerikan pikaruokaloita...

ettelbruck

Well-known member
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
En ole itse Taco Bellissä käynyt, mutta mitä olen juttuja kuullut niin taitaa olla huonoimmasta päästä Amerikan pikaruokaloita...
Yleensä amerikkalaisissa fast foodeissa on sairaan paljon sokeria (leivässä, ketsupissa, sinapissa, majoneesissa, maustekurkussa) ja kun Tacossa on muitakin mausteita, se ei maistu samalta. Eli ainakin mun milestä voittaja - elleivät ole muuttaneet sapluunaa viime aikoina.

sammyosammy

Senior Citizen
Sijainti
Out Of Bounds
Juniorin kanssa kipaistiin risteilyllä. Paatti oli Baltic Princess ja ravintolaksi valikoitui Happy Lobster. Kevyellä illallisella päätettiin pärjätä, koska alla oli Raision Myllyn Hesessä nautittu Kebab-burger-ateria.

Tilattiin äyriäisvati kahdelle ja sehän oli ihan saman näköinen (kuvis) kuin aiemmilla kokemuksilla sekä Helsingin että Turun lauttalinjoilla. Hintaa koitui ateriasta 45€ pär henkilö + juomat. Ruokajuomiksi valikoitui kokis ja 24cl talon ihkaomaa kuivaa valkkaria. Lisäksi hieman vettä - muodossa still.

Huomiot:Ei ole koiraa karvoihin katsomista. Tarjoilittareksi valikoitui huuliaan keinotekoisesti kasvattanut, tasaisesti ruskettutunut nuori fitness-lady. Ajattelin, että tähän karahtaa. Mutta mitä vielä, hänhän oli tosi mukava, ammattilainen ja huolehtiva. Tervehti vielä päivälläkin tax freessa.

Toinen huomio: savustetut katkaravut eivät vaan ole minun eikä jälkikasvuni juttu. Naturell, on vaan niin naturell.

Kolmas huomio: Kaikki ravut oli keitetty pitkäksi. Liha ei millään lajinsa yksilöllä irronnut saksista etc. kunnolla.

Neljäs huomio: Hummeri on aivan yliarvostettu tuote. Tämä kokemus vahvisti viimein mielipiteen. Tämän myönsi omaksi mielipiteekseen myöskin mainittu tarjoilijaneitokin. Iso, kuiva rapu.

Viides huomio: Äyriäisvadit tuolla hinnalla olivat nyt tässä.

Yleinen viihtyvyys 8
Henkilökunta & asioinnin yleinen sujuvuus 10-
Annoksen maittavuus 7-
Ruokailunautinnon hinta/laatu-suhde 6-
Yleisarvosana 6 (annos, ei ravintola)
Näytä liitetiedosto 24835

Viimeksi muokattu:

jjv

Arschloch
Jos tuollainen eteeni kannettaisiin, pureskelisin pari jääpalaa, joisin tölkin tyhjäksi ja menisin ostamaan suklaata.