Mikäs siinä on tulkinnanvaraista? Jos nytkin FIA valvoo kaikkia nippeleitä, niin kompetenssi ei riitä sitten toteamaan, että on jokin osa murtunut tahi katkennut?Kyllähän tuo tosiaan aika kikkailuksi menisi tuokin, liian tulkinnanvaraista. Nykyisellään sentään pelisäännöt on selvät, vaikka jääkin paljon tuurin varaan.
Ennemmin ehkä se rajanveto siihen missä tilanteessa se korjausoikeus annettaisiin ja missä ei. Mikä tulkittaisiin racing incidentiksi ja mihin taas kaivettaisiin syyllinen ja annettaisiin toiselle lupa korjailla.Mikäs siinä on tulkinnanvaraista? Jos nytkin FIA valvoo kaikkia nippeleitä, niin kompetenssi ei riitä sitten toteamaan, että on jokin osa murtunut tahi katkennut?
Tuossahan mä yllä totesin perustelut. Ei ole mitään tulkinnanvaraa, jos tuolla perusteella toimitaan.Ennemmin ehkä se rajanveto siihen missä tilanteessa se korjausoikeus annettaisiin ja missä ei. Mikä tulkittaisiin racing incidentiksi ja mihin taas kaivettaisiin syyllinen ja annettaisiin toiselle lupa korjailla.
Eihän siitä ollut kyse vaan että saa korjata auton jos joku rangaistuksen arvoisesti sen murjonut. Ei tässä maksajaa haettu.Sitten voidaan miettiä esimerkiksi Belgian GP:tä kaudelta 1998, kun Coulthard käytännössä paalutti 13 autoa lähtötilanteessa. Jos yhden auton korjaus maksaa 1,5 miltsiä, niin siinä olisi 20 miljoonan paukku budjettiin. Nykyisten kulukattojen aikana ei oikein onnistu. Sosialismilla on sijansa.
Jaa'a, meinaatko että esim. Bottas vetäis Hamiltonin kylkeen jossain harjoituksissa että saavat Mersuun uudet palikat?Helppo on taas sohvalta huudella, kun pykälään jäisi sitten niin paljon porsaanreikiä, että koneita kuluisi kohta taas kolme per viikonloppu, kun jokainen kärkikuski ottaisi "ilmaisia" moottoreita pienten häppeninkien jälkeen.
Onhan näitä nähty, että auto on tehty puhtaasti ykköskuskille. Kuten nyt esim. Alonson Ferrari. Ei sillä pystynyt kukaan muu ajamaan. Ja samalla mokattiin tallimestaruudet. Kun Molo sen tajusi, niin Alonso sai lähteä. Helmut myös sanoi, että Red Bull on niin erikoinen ajettava (yliohjaava) että muilla kuin Maxilla se on vaikea auto.Vähän outo vertailla autojen suorituskykyä kakkoskuskien köröttelyjen perusteella. Mahdotontahan niitä nyt on tietysti luotettavasti verrata muutenkaan, mutta Max ja Lewis nyt sentään selvästi saa sen auton potentiaalin ulosmitattua huomattavasti tallikavereitaan paremmin.
Laskisin kyllä Red Bullin ja Mercedeksen aika tasoihin tällä kaudella. Todella tasainen MM-kamppailu sekä kuljettajien että valmistajien puolella.Onko Red Bull ollut kertaakaan tällä kaudella paras auto? Omasta mielestäni Mersu on yhä parempi autona, ollut sitä koko kauden. Perustan väitteeni kakkoskuskien suorituksiin. Perez ei ole pärjännyt tällä kaudella kuin Bakussa ja Ranskassa.
Toki saa enemmän, mutta sekin logiikka on epätäydellinen, koska kukaan ei koskaan saa 100% autosta irti, niin ei voi olettaa, että heidän prosenttinsa ovat samat. Kakkoskuskin suoritukset ovat hyvin keskeinen tekijä tässä analyysissä.Vähän outo vertailla autojen suorituskykyä kakkoskuskien köröttelyjen perusteella. Mahdotontahan niitä nyt on tietysti luotettavasti verrata muutenkaan, mutta Max ja Lewis nyt sentään selvästi saa sen auton potentiaalin ulosmitattua huomattavasti tallikavereitaan paremmin.
Mitään perusteluja tälle, vai meneekö fanipojan huuteluksi? Lähtökohtaisesti ajatellen huonompi tasapaino ja takapään pito kuin Mersulla viittaisi lähinnä Verstappenin ylivertaisiin taitoihin kuin mihinkään muuhun.Onhan näitä nähty, että auto on tehty puhtaasti ykköskuskille. Kuten nyt esim. Alonson Ferrari. Ei sillä pystynyt kukaan muu ajamaan. Ja samalla mokattiin tallimestaruudet. Kun Molo sen tajusi, niin Alonso sai lähteä. Helmut myös sanoi, että Red Bull on niin erikoinen ajettava (yliohjaava) että muilla kuin Maxilla se on vaikea auto.
Joo ei se varmaan aina niin ole. Esim 1997 Williams mielestäni selvästi Ferraria parempi. Kuten 2007 Ferrari McLarenia.Haluaisin myös kuulla lisäinfoa tähän, että koska mestaruustaisto on tasaväkinen, niin autotkin pitää olla siis tasaväkisiä. Kuulostaa mielenkiintoiselta teorialta.