Zervuska Haidis
Well-known member
Sehän on Pacman. Meinaako tuo että Red Bull meinaa taas popsia isoimmat herkut punaisten mörköjen nenien edestä tänä vuonna?
Jossain vaiheessa möivät ihan samanmallista Primeraa Infinitinä... mut vissiin nykyään kuoret on eri kun ei se taida hirveen iso projekti enää olla se uusien kuorien suunnittelu nykyaikana.Todennäköisesti vähemmän tosi. Vaikka en Infinitiä liiemmin tunnekaan, veikkaan silti, ettei Nissanin ja Infinitin mallit jaa niin paljoa yhteisiä osia kuin VW-konsernin eri merkit.
Infinitin kanssa Red Bull tekee teknistä yhteistyötä ja Infinitin on määrä kehittää mm. Red Bullin KERS-järjestelmää. KERS:n kehityksestä Infinitille on hyötyä omassa autonkehityksessään.
Minä epäilen vahvasti Neweyn visiointia. Kaikki kunnia kaadetaan aina Neweylle esim. Red Bullin autosta viime kaudella. Newey rooli on luoda perusrunko suunnittelulle ja siellä on läjäpäin suunnittelijoita taustalla luomassa ideoita ja uusia tapoja saada auto nopeammaksi. Ei se sitä tarkoita, että ideat ovat Andrianin kynästä lähtöisin. Joskus naurattaa, kun aina jokainen idea on Neweyn luomus. Miten sillä miehellä riittää aikaa johtaa suunnittelua ja keksiäkin vielä jokainen idea?Neweyn visio näkyy vahvasti autossa ja sen monissa yksityiskohdissa. Runko on kuin taideteos. Tässä vaiheessa on minun vaikea olla uskomatta redbullin mestaruuteen, vaikka muillakin löytyy yritystä. Taidanpakin lyödä Vettelin puolesta vetoa, oli kerroin mikä tahansä.
Mutta neweyn on suodatettava niistä suunnittelijoiden ideoista aivopierut pois. Vastaavasti hänen täytyy keskittää voimavaroja hyvien ideoiden jatkokehittelyyn ja toteuttamiseen käytännössä.Minä epäilen vahvasti Neweyn visiointia. Kaikki kunnia kaadetaan aina Neweylle esim. Red Bullin autosta viime kaudella. Newey rooli on luoda perusrunko suunnittelulle ja siellä on läjäpäin suunnittelijoita taustalla luomassa ideoita ja uusia tapoja saada auto nopeammaksi. Ei se sitä tarkoita, että ideat ovat Andrianin kynästä lähtöisin. Joskus naurattaa, kun aina jokainen idea on Neweyn luomus. Miten sillä miehellä riittää aikaa johtaa suunnittelua ja keksiäkin vielä jokainen idea?
Ferrari saattaa olla aika kova. Ajellut aika konservatiivisella autolla kovia kierrosaikoja, ja siihen on tulossa paljon uusia osia. Näin sohva-neweyn näkökulmasta Ferrarissa on enemmän kehityspotentiaalia kuin viimeisen päälle viilatun oloisessa Red Bullissa. Mutta kun vielä ei ole menty Isoa Kovaa niin paha sanoa.Neweyn visio näkyy vahvasti autossa ja sen monissa yksityiskohdissa. Runko on kuin taideteos. Tässä vaiheessa on minun vaikea olla uskomatta redbullin mestaruuteen, vaikka muillakin löytyy yritystä. Taidanpakin lyödä Vettelin puolesta vetoa, oli kerroin mikä tahansä.
Ja siis jokainen onnistunut auto on Neweyn ja kasvattaa "legendaa", mutta epäonnistuneet joko unohdetaan (niitäkin on vaikka kuinka monta, McLaren-aikana niitä oli enemmän kuin onnistuneita autoja) tai pistetään muiden piikkiin. Kaksoistandardeja. Sama meininki eräiden kuljettajien suhteen, mutta nekin kuljettajat valikoidaan, ei päde läheskään kaikkiin. Eikä muuten "Neweyn" ekat Red Bullitkaan mitään ihmeellisiä olleet, ihan perusautoja, keskikastia. Tähänkin totta kai löytyy Newey-uskovaisilta selitykset, nou hätä.Minä epäilen vahvasti Neweyn visiointia. Kaikki kunnia kaadetaan aina Neweylle esim. Red Bullin autosta viime kaudella. Newey rooli on luoda perusrunko suunnittelulle ja siellä on läjäpäin suunnittelijoita taustalla luomassa ideoita ja uusia tapoja saada auto nopeammaksi. Ei se sitä tarkoita, että ideat ovat Andrianin kynästä lähtöisin. Joskus naurattaa, kun aina jokainen idea on Neweyn luomus. Miten sillä miehellä riittää aikaa johtaa suunnittelua ja keksiäkin vielä jokainen idea?
Tuohon en osaa sanoa mitään miksi alkuajan Red Bullit ei olleet nopeita, mutta sitähän se Newey tais sanoa että kun säännöt kaudelle 2009 muuttu radikaalisti, niin se pääsi alottamaan aivan puhtaalta pöydältä ja toteuttamaan visioitaan uusien ja vapaampien sääntöjen ansiosta.Ja siis jokainen onnistunut auto on Neweyn ja kasvattaa "legendaa", mutta epäonnistuneet joko unohdetaan (niitäkin on vaikka kuinka monta, McLaren-aikana niitä oli enemmän kuin onnistuneita autoja) tai pistetään muiden piikkiin. Kaksoistandardeja. Sama meininki eräiden kuljettajien suhteen, mutta nekin kuljettajat valikoidaan, ei päde läheskään kaikkiin. Eikä muuten "Neweyn" ekat Red Bullitkaan mitään ihmeellisiä olleet, ihan perusautoja, keskikastia. Tähänkin totta kai löytyy Newey-uskovaisilta selitykset, nou hätä.
Unohda ainakin tuo sana 'vapaampi', kun nuo uudet säännöt ovat kaikkea muuta kuin sitä. Enempi standardisoituja kohtia ja kaikenlaisia rajoituksia. :yuck:Tuohon en osaa sanoa mitään miksi alkuajan Red Bullit ei olleet nopeita, mutta sitähän se Newey tais sanoa että kun säännöt kaudelle 2009 muuttu radikaalisti, niin se pääsi alottamaan aivan puhtaalta pöydältä ja toteuttamaan visioitaan uusien ja vapaampien sääntöjen ansiosta.
Uusista säännöistä oli hyvä kommentti tässä ihan vasta olikohan nyt Martin Whitmarshilta. Hän sanoi kuvitelleensa, että aerosääntöjen tiukat rajoitukset tekevät kehityskilpailusta tylsää, mutta vaikutus onkin ollut päinvastainen. Rajoitukset ovat pakottaneet keksimään uusia tapoja tehdä asioita, ja insinöörien kyky innovaatioihin (F-duct, pakoputkiratkaisut, Williamsin vaihteisto, McLarenin ponttoonit...) on yhtäkkiä huomattavasti tärkeämmässä osassa.Unohda ainakin tuo sana 'vapaampi', kun nuo uudet säännöt ovat kaikkea muuta kuin sitä. Enempi standardisoituja kohtia ja kaikenlaisia rajoituksia. :yuck:
Mä kun luulin , että Williamsilla oli innovaatio vaihdelaatikon koteloinnissaWilliamsin pakoputki, .
Väitän kyllä että kaikkea ei ole nähty vielä RB:ltäkään.Ferrari saattaa olla aika kova. Ajellut aika konservatiivisella autolla kovia kierrosaikoja, ja siihen on tulossa paljon uusia osia. Näin sohva-neweyn näkökulmasta Ferrarissa on enemmän kehityspotentiaalia kuin viimeisen päälle viilatun oloisessa Red Bullissa. Mutta kun vielä ei ole menty Isoa Kovaa niin paha sanoa.
On se kyllä vaan he#@%&¤tin kaunis auto! Vau!Tässä ois puolen tunnin pituinen pätkä Jeresin testeistä. On kuvaa varikolta, onboardia ja ilmakuvaa(ilmeisesti rc-kopteri tai joku..). Siis aivan huikee video, jonkalaista ei oo uusista autoista tavallisesti nähty.
Formula 1 2011 Red Bull Racing Track Day Jerez Sebastian Vettel
Neweyn visio näkyy vahvasti autossa ja sen monissa yksityiskohdissa. Runko on kuin taideteos. Tässä vaiheessa on minun vaikea olla uskomatta redbullin mestaruuteen, vaikka muillakin löytyy yritystä. Taidanpakin lyödä Vettelin puolesta vetoa, oli kerroin mikä tahansä.
Tuo boldattu kohta vähän ihmettytti. Onko kellään hyviä ideoita siitä, mitähän Webber tarkoitti? Kumman ei olisi pitänyt olla ja missä tilanteessa? Varmaankin liittyy jotenkin mestaruustaisteluun, mutta kuitenkin menee vähän yli hilseen, liian kryptistä mulle.Webber haluaa päättää uransa Red Bullilla
Red Bull -tallin kuljettaja Mark Webber kertoo haluavansa ajaa tallin riveissä formulauransa loppuun asti.
Viime kaudella mestaruustaistelun kolmanneksi sijoittuneen Webberin sopimus kattaa kauden 2011. Vetäytyminen eläkkeelle ei ole vielä aussikuskin mielessä, mutta hän uskoo uransa päättyvän Red Bull -tallin riveissä.
- Uskoisin niin. Haluan vielä jatkaa kilpailemista, taistella kärjessä ja viettää aikaani näiden retkujen kanssa. Heidän kanssaan kilpaileminen on erittäin palkitsevaa ja nautinnollista, kertoi Webber F1 Racing -lehdelle.
Viime kaudella Webber ja tallitoveri Sebastian Vettel olivat välillä nokat vastakkain, mutta Webber toivoo yhteistyön jatkuvan positiivisissa merkeissä.
- Olihan meillä hieman vastatuultakin tallin sisällä, mutta olimme molemmat ainutlaatuisessa tilanteessa viime kaudella, jossa toisen meistä ei kenties olisi kuulunut olla, muotoili Webber.
- Talli tietää, että kun teen asioita, niin teen ne aina parhaan taitoni mukaan. He tietävät myös minun tekevän niin uudestaan, lisäsi Webber.
(MTV3)
Ennakkokaavailujen mukaan Webberin ei olisi "kuulunut" olla loppuun asti mukana mestaruustaistelussa, eikä noin tiukkaan kamppailuun tiimikaverusten välillä siksi oltu osattu varautua.Tuo boldattu kohta vähän ihmettytti. Onko kellään hyviä ideoita siitä, mitähän Webber tarkoitti? Kumman ei olisi pitänyt olla ja missä tilanteessa? Varmaankin liittyy jotenkin mestaruustaisteluun, mutta kuitenkin menee vähän yli hilseen, liian kryptistä mulle.
Joko näin tai sitten Webber on sitä mieltä, että tallimääräys olisi ollut paikallaan. Samaa asiaa, mutta kolikon eri puolia...Ennakkokaavailujen mukaan Webberin ei olisi "kuulunut" olla loppuun asti mukana mestaruustaistelussa, eikä noin tiukkaan kamppailuun tiimikaverusten välillä siksi oltu osattu varautua.
Olihan toi ToroRossolla käytössä jo esittely autossa. Ei siis mikään uusi ideaRedBullilla eilen testailtu jatkotötteröä diffuusorille. Tiedä sitten onko tämmöinen sallittua sääntöjen puitteissa.
]
Nämä ovat juurikin niitä sääntöjen porsaanreikiä.Olihan toi ToroRossolla käytössä jo esittely autossa. Ei siis mikään uusi idea