Red Bull Racing 2011

Quattra

Well-known member
Liittynyt
1.5.2007
Viestit
296
Nyt on eka kuva näköjää missä on tuo lattiassa viety pakari. Lattiassa kun näkyy selkeästi koroke.
 

rkantos

Well-known member
Liittynyt
26.3.2010
Viestit
58
Kun tuota Red Bullin difuuseria katsoo, niin jotenkin tulee mieleen että viimeistä versiota ei todellakaan ole vielä tuotu esille. Veikkaan että Diffuuserista kehitetään vielä paljon monimutkaisempi testien aikana seuraten pakoputkista saatuja kokemuksia.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Kun tuota Red Bullin difuuseria katsoo, niin jotenkin tulee mieleen että viimeistä versiota ei todellakaan ole vielä tuotu esille. Veikkaan että Diffuuserista kehitetään vielä paljon monimutkaisempi testien aikana seuraten pakoputkista saatuja kokemuksia.
Kaikki tallit tuovat lopulliset kehitysversiot vasta Bahrainin testeihin, jotta kilpalijat eivät ehdi kopioida ja testata niitä ennen kauden alkua.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
F1.com vahvistaa myös, että RB käytti ekoissa testeissä pitkää pakoputkistoa.
Jännä ettei siitä ole valokuvaa missään näkynyt kuitenkaan.
Red Bull rolled out the RB7 at Valencia and by the end of the test had already added a new solution to the new car. Longer exhaust pipes (inset), blowing on to the external section of the diffuser's side channel, replaced the standard design seen on the first day.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Juurihan tuo postattiin:
Ei tuosta kuvasta oikein löydä mitään piirroksissa kuvailtua "tunnelia" tms. katetta jonka sisällä pakoputki olisi.
Esim. tämä:

Tosin jos se menee osittain pohjalevyn sisällä, niin tilanne on toinen.

Aiemmin sen pakarin vain tuossa yllä olevassa valokuvassa oletettiin olevan kyllä tuola Siemensin mainoksen alapuolella...
 
Viimeksi muokattu:

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4390
Ei tuosta kuvasta oikein löydä mitään piirroksissa kuvailtua "tunnelia" tms. katetta jonka sisällä pakoputki olisi.
Esim. tämä:

Tosin jos se menee osittain pohjalevyn sisällä, niin tilanne on toinen.

Aiemmin sen pakarin vain tuossa yllä olevassa valokuvassa oletettiin olevan kyllä tuola Siemensin mainoksen alapuolella...
Kuvasta voi havaita uran Siemens-logon kohdalla jossa on pakoputken ulostulo.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Kuvasta voi havaita uran Siemens-logon kohdalla jossa on pakoputken ulostulo.
Niin tätähän mä just, että onko se ulostulo siinä Siemens logon kohdalla vai jossain takarenkaan takana.

Perinteinen malli on se ponttoonin takareunasta Siemens logon kohdalta ulostuleva pakoputki. Tämä uudemman mallin putki tulisi mun käsityksen mukaan tuosta ponttoonin kyljen Red Bull logon jatkeesta takarenkaan linjalta ja menis osittain pohjalevyn sisällä takarenkaan taakse aina melkein diffulle asti...
 

Quattra

Well-known member
Liittynyt
1.5.2007
Viestit
296
Ei tuosta kuvasta oikein löydä mitään piirroksissa kuvailtua "tunnelia" tms. katetta jonka sisällä pakoputki olisi.
Esim. tämä:

Tosin jos se menee osittain pohjalevyn sisällä, niin tilanne on toinen.

Aiemmin sen pakarin vain tuossa yllä olevassa valokuvassa oletettiin olevan kyllä tuola Siemensin mainoksen alapuolella...
Itse kyllä näen tuossa aivan selkeästi kyseisen rakenteen.

Havainnollistava kuva:


Ja kyllä. Putki on tuossa ylemmässäkin havainnollistamiskuvassa yhdessä lattian kanssa. Värjätty keltaiseksi vain tuon "korokkeen" osalta. Siemenssin alla ei ole kuin katteiden kiinnitysruuveja kun jaksaa vähän zoomata kuvaa.
 
Viimeksi muokattu:

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Huijaako silmä vai onko Red Bullin ponttoonit kapeemmat kuin normaalisti?
Onko se edes sallittua eli onko säännöissä joku minimi leveys ponttooneille?

Tuota pohjalevyä nimittäin näyttäs olevan ponttoonin vieressä vaikka kuinka.
Oon vaan ihmetelly kuinka vähän RB:n ponttooneja on leikattu leveimmältä kohtaa alaosastaan, mutta jos ne onkin kauttaaltaan kapeat, niin se selittäis... Toki lyhyt ja muuten kompaktipaketti rajottaa alaosan leikkauksia myös..

Scarbsin mukaan kaikki RB:n jäähdytysilman ohjataan muuten tuohon keskipakariin... Sehän onkin kyllä tänä vuonna melkoinen. Sen ja ponttoonien tavoitteena on ilmeisesti saada mahdollisimmat puhdasta virtausta diffulle ja takasiiven alaosalle (beam wing).
Olisiko mahdollisimman lähelle diffua johdetut pakaritkin osa tätä pyrkimystä? Pakokaasuissa ja jäähdytysilmassa kun varmasti on enemmän pyörteilyä luonnostaan kuin onnistuneesti ohjaillussa "vapaassa" ilmassa...
Hyväksihän siis lämpösetkin käytetään. Pakokaasut diffun laitojen ahtamiseen ja jäähdytysilmat syötetään alasiiven keskiosaan.
 
Viimeksi muokattu:

Quattra

Well-known member
Liittynyt
1.5.2007
Viestit
296
Huijaako silmä vai onko Red Bullin ponttoonit kapeemmat kuin normaalisti?
Onko se edes sallittua eli onko säännöissä joku minimi leveys ponttooneille.
Taitaa kyseessä olla optinen harha kun tuo pohjalevyn hiilikuitukuviointi jatkuu pitkälle vielä ponttoonien kylkeen.



E: Ja niin tuohon ylempään pakoputkipostaukseen päivitykseksi uudempi piirros:
 
Viimeksi muokattu:

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere

Quattra

Well-known member
Liittynyt
1.5.2007
Viestit
296

Quattra

Well-known member
Liittynyt
1.5.2007
Viestit
296
Tässä hyvää kuvaa tuosta pakoputkijärjestelystä:

 

rkantos

Well-known member
Liittynyt
26.3.2010
Viestit
58
En ole erityisemmin miettinyt mihin ilma menee mistäkin F1-autossa olevasta aukosta. Kysymys kuuluukin: Mistä ponttooneihin menevä ilma tule ulos?
 
Ylös