Kaikki tallit tuovat lopulliset kehitysversiot vasta Bahrainin testeihin, jotta kilpalijat eivät ehdi kopioida ja testata niitä ennen kauden alkua.Kun tuota Red Bullin difuuseria katsoo, niin jotenkin tulee mieleen että viimeistä versiota ei todellakaan ole vielä tuotu esille. Veikkaan että Diffuuserista kehitetään vielä paljon monimutkaisempi testien aikana seuraten pakoputkista saatuja kokemuksia.
Red Bull rolled out the RB7 at Valencia and by the end of the test had already added a new solution to the new car. Longer exhaust pipes (inset), blowing on to the external section of the diffuser's side channel, replaced the standard design seen on the first day.
Juurihan tuo postattiin:F1.com vahvistaa myös, että RB käytti ekoissa testeissä pitkää pakoputkistoa.
Jännä ettei siitä ole valokuvaa missään näkynyt kuitenkaan.
Ei tuosta kuvasta oikein löydä mitään piirroksissa kuvailtua "tunnelia" tms. katetta jonka sisällä pakoputki olisi.Juurihan tuo postattiin:
Kuvasta voi havaita uran Siemens-logon kohdalla jossa on pakoputken ulostulo.Ei tuosta kuvasta oikein löydä mitään piirroksissa kuvailtua "tunnelia" tms. katetta jonka sisällä pakoputki olisi.
Esim. tämä:
Tosin jos se menee osittain pohjalevyn sisällä, niin tilanne on toinen.
Aiemmin sen pakarin vain tuossa yllä olevassa valokuvassa oletettiin olevan kyllä tuola Siemensin mainoksen alapuolella...
Niin tätähän mä just, että onko se ulostulo siinä Siemens logon kohdalla vai jossain takarenkaan takana.Kuvasta voi havaita uran Siemens-logon kohdalla jossa on pakoputken ulostulo.
Itse kyllä näen tuossa aivan selkeästi kyseisen rakenteen.Ei tuosta kuvasta oikein löydä mitään piirroksissa kuvailtua "tunnelia" tms. katetta jonka sisällä pakoputki olisi.
Esim. tämä:
Tosin jos se menee osittain pohjalevyn sisällä, niin tilanne on toinen.
Aiemmin sen pakarin vain tuossa yllä olevassa valokuvassa oletettiin olevan kyllä tuola Siemensin mainoksen alapuolella...
Taitaa kyseessä olla optinen harha kun tuo pohjalevyn hiilikuitukuviointi jatkuu pitkälle vielä ponttoonien kylkeen.Huijaako silmä vai onko Red Bullin ponttoonit kapeemmat kuin normaalisti?
Onko se edes sallittua eli onko säännöissä joku minimi leveys ponttooneille.
Tuo kuva ei varsinaisesti liity pakoputkiin mitenkään, vaan yrittää havainnollistaa aeroetua, joka saadaan Red Bullin jäähdytysratkaisulla (pienet takaa suljetut ponttoonit, ulostulo keskellä). Koko juttu tästä: http://scarbsf1.wordpress.com/2011/02/16/red-bull-rb7-sidepods-and-cooling/E: Ja niin tuohon ylempään pakoputkipostaukseen päivitykseksi uudempi piirros:
Ei liitykkään mutta siitä on silti nähtävissä tuo pakoputkiston muoto helpommin kuin noista oikeista kuvista.Tuo kuva ei varsinaisesti liity pakoputkiin mitenkään, vaan yrittää havainnollistaa aeroetua, joka saadaan Red Bullin jäähdytysratkaisulla (pienet takaa suljetut ponttoonit, ulostulo keskellä). Koko juttu tästä: http://scarbsf1.wordpress.com/2011/02/16/red-bull-rb7-sidepods-and-cooling/
Tuota ratkaisua ei ole ennen näkynyt kuvissa. Ratkaisu lämmittää takarenkaita, onko BR:llä ongelmia saada takarenkaat lämpimäksi? :idea:Tässä hyvää kuvaa tuosta pakoputkijärjestelystä:
Tuosta keskellä olevasta tötteröstä.En ole erityisemmin miettinyt mihin ilma menee mistäkin F1-autossa olevasta aukosta. Kysymys kuuluukin: Mistä ponttooneihin menevä ilma tule ulos?