Red Bull Racing 2011

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6760
Sijainti
Täällähä mä
Red Bull vaihtelee pakoputkiston ulostulon sijaintia , samoin kuin takapään geometriaa tänään oli erillainen, kuin eilen.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Tuosta putkistosta:
Scarbsf1's Blog sanoi:
When the RB7 was launched the cars apparent lack of any innovation was surprising. Yet the car ran in its launch guise during the first day of testing. Then, in only the tests second day, the RB7 evolved with a new diffuser and exhaust system. Despite rule changes Newey has found the loophole that allows exhausts to blow inside the diffuser for more downforce. Although the rules were revised for 2011 to try to prevent double diffuser and openings to allow the exhaust to blow inside the diffuser. The rules did permit openings in the outer 5cm of the diffuser, an area where teams have recently split the floor and created raised lip, coincidentally a practice first exploited by Newey on the RB5.

It appears Newey had the same idea and has presented the modified RB7 with flattened exhausts reaching rearwards under carbon overs (shown yellow in the above picture) these reach towards the outer 5cm of floor and blow under the raised lip in the floor.

Aika jännä....

Ja jatkuu..
As with last years EBDs they will be sensitive to throttle openings and Renault have assisted as much as possible in accommodating the aerodynamics with a special overrun strategy, to keep the exhausts gas velocity as high as possible without overheating the engine.
Renault were also understanding in developing an engine mapping that would work with far longer secondary exhaust pipes, without losing power or drivability.
In a strange coincidence with the Lotus Renault team, the exhausts has been extended by up to 1 meter and equally has a flattened oval exit, with the central separator.
Syntykö Renun pakoputki-idea siis RB:n pyynnöstä kehittää pidemmät pakoputket?
 
Viimeksi muokattu:

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Webberin pituudesta päänsärkyä

Turun Sanomat 2.2 2011 21:51:41

Mark Webberin avaus Red Bullin RB7-autolla sujui ohdakkeisesti. Australialaisella oli ylivoimaisia vaikeuksia käyttää polkimia ja lisäksi ohjaamon sivussa toimivaa jarrujen balanssinappulaa.

Webberin pitkät jalat estivät tehokkaan työskentelyn ja Red Bull sai ylimääräistä päänvaivaa, miten järjestää kuskille tarvittavat lisätilat.

Sebastian Vettel on kymmenen senttiä lyhyempi kuin tallikaverinsa, eikä hänellä ollut mitään vastaavia pulmia.
Aika jännä jos tähän ei muka osattu varautua... :doubtful:
 

Siggeboi

Banned
Liittynyt
6.9.2006
Viestit
4475
Sijainti
Puskassa
No ei me muistettu, että web on noiiin pitkä.
Eikös Alexander Wurz ole kanssa suht saman pituinen kuin Webber? Eikä miehellä tainnut McLarenilla kisaillessa olla mitään vastaavia ongelmia. Kimi sentään on aika paljon lyhyempi mitä Wurz.

Jännä juttu ettei tuohon ole osattu Red Bullilla valmistautua. :doubtful:
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4390
Eikös Alexander Wurz ole kanssa suht saman pituinen kuin Webber? Eikä miehellä tainnut McLarenilla kisaillessa olla mitään vastaavia ongelmia. Kimi sentään on aika paljon lyhyempi mitä Wurz.

Jännä juttu ettei tuohon ole osattu Red Bullilla valmistautua. :doubtful:
Muistako väärin mutta eikös juuri Neweyn aikana Mclarenilla Wurzia varten pitänyt rakentaa isompi ohjaamo?
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Eikös Alexander Wurz ole kanssa suht saman pituinen kuin Webber? Eikä miehellä tainnut McLarenilla kisaillessa olla mitään vastaavia ongelmia.
McLarenillahan oli Wurzin ollessa testikuskina joka vuosi sama ongelma: Alex ei mahdu uuteen autoon. Ongelma saatiin aina ratkaistua jossain vaiheessa vuotta, mutta ensitestien aikaan Wurz oli aina vanhassa autossa muiden ajaessa uudella.
 

Siggeboi

Banned
Liittynyt
6.9.2006
Viestit
4475
Sijainti
Puskassa
Muistako väärin mutta eikös juuri Neweyn aikana Mclarenilla Wurzia varten pitänyt rakentaa isompi ohjaamo?
Muistin näköjään väärin. Jotenkin oli sellainen muistikuva, että Wurz olisi ajanut tismalleen samalla autolla millä kisakuskitkin. :eek: Kiitos korjauksesta.
 

kana-fin

Well-known member
Liittynyt
19.12.2006
Viestit
873
"Sori Mark, me ei hoksattu. Mut onneksi Kimi sattu olevaan sopivasti hieman lyhyempi. Mutta hei, pääset ajaan rallia Kimin talliin! Eiks oo mahtavaa!"
Rauhoitutaanpa.
------

Red Bull ratkaisi Webberin jarrupulman

Turun Sanomat 3.2 2011 10:53:56

Red Bullin tekninen johtaja Adrian Newey vahvisti torstaiaamuna Turun Sanomille, että Mark Webberin kokemat pulmat uudessa RB7-autossa on ratkaistu. – Markin vaikeudet johtuivat jarrupedaalista. Nyt se on kunnossa, Newey totesi.

Pitkäraajainen Webber ei pystynyt painamaan jarrua yhtä helposti kuin lyhyempi tallikaverinsa Sebastian Vettel. Niinpä hän ei keskiviikkona kokeillut vielä lainkaan KERS-systeemiä ja liikkuvaa takasiipeä.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Kiitos kuvasta Rentta. Nyt enää puuttuu, että verrattuna mihin..
Tuossa, ilmeisesti julkistuksesta olevasta, kuvassa pakari on "normaalilla" paikalla ainakin lattialla.

Kuva tuosta Scarbsin kuvailemasta systeemistä olis kiva nähdä. En vaan oo ite ainakaan löytänyt...
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9336
Mitoissa oleellista on kuitenkin ottaa huomioon kuskien pituusero. Viimeaikaisista pareista olisi helpoin kuvitella, että pahin tilanne oli BMW Sauberilla Kubican ja Heidfeldin kanssa, kun toinen kuskeista on pitkä ja toinen pätkä.

Webberin kohdalla jos tallikaveri olisi esimerkiksi Kubica tai Button, olisi ehkä parempi kun ei tarvitse tehdä niin paljon kompromisseja.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Kuva tuosta Scarbsin kuvailemasta systeemistä olis kiva nähdä. En vaan oo ite ainakaan löytänyt...
Eikä varmaan heti löydykään. Se on teoria johon jotku uskoo ja joka on mahdollista toteuttaa RB:n nykysysteemillä, mutta se on siis tähän asti arvailua.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Eikä varmaan heti löydykään. Se on teoria johon jotku uskoo ja joka on mahdollista toteuttaa RB:n nykysysteemillä, mutta se on siis tähän asti arvailua.
Jaa. Mä kyl ymmärsin, että ovat sitä jo kokeilleetkin.
Then, in only the tests second day, the RB7 evolved with a new diffuser and exhaust system. Despite rule changes Newey has found the loophole that allows exhausts to blow inside the diffuser for more downforce.

It appears Newey had the same idea and has presented the modified RB7 with flattened exhausts reaching rearwards under carbon overs (shown yellow in the above picture) these reach towards the outer 5cm of floor and blow under the raised lip in the floor.
 
Ylös