Renngeist
Soldiers of Antisthenes
vielä pieni kyttyrä tohon niin saa härän selänkin kokonaan kyytiin:tongue:
vielä pieni kyttyrä tohon niin saa härän selänkin kokonaan kyytiin:tongue:
Kuva ois aina kiva...Red Bull vaihtelee pakoputkiston ulostulon sijaintia , samoin kuin takapään geometriaa tänään oli erillainen, kuin eilen.
Scarbsf1's Blog sanoi:When the RB7 was launched the cars apparent lack of any innovation was surprising. Yet the car ran in its launch guise during the first day of testing. Then, in only the tests second day, the RB7 evolved with a new diffuser and exhaust system. Despite rule changes Newey has found the loophole that allows exhausts to blow inside the diffuser for more downforce. Although the rules were revised for 2011 to try to prevent double diffuser and openings to allow the exhaust to blow inside the diffuser. The rules did permit openings in the outer 5cm of the diffuser, an area where teams have recently split the floor and created raised lip, coincidentally a practice first exploited by Newey on the RB5.
It appears Newey had the same idea and has presented the modified RB7 with flattened exhausts reaching rearwards under carbon overs (shown yellow in the above picture) these reach towards the outer 5cm of floor and blow under the raised lip in the floor.
Syntykö Renun pakoputki-idea siis RB:n pyynnöstä kehittää pidemmät pakoputket?As with last years EBDs they will be sensitive to throttle openings and Renault have assisted as much as possible in accommodating the aerodynamics with a special overrun strategy, to keep the exhausts gas velocity as high as possible without overheating the engine.
Renault were also understanding in developing an engine mapping that would work with far longer secondary exhaust pipes, without losing power or drivability.
In a strange coincidence with the Lotus Renault team, the exhausts has been extended by up to 1 meter and equally has a flattened oval exit, with the central separator.
Ferrari hoi! Kopiokoneet laulamaan!Syntykö Renun pakoputki-idea siis RB:n pyynnöstä kehittää pidemmät pakoputket?
Aika jännä jos tähän ei muka osattu varautua... :doubtful:Webberin pituudesta päänsärkyä
Turun Sanomat 2.2 2011 21:51:41
Mark Webberin avaus Red Bullin RB7-autolla sujui ohdakkeisesti. Australialaisella oli ylivoimaisia vaikeuksia käyttää polkimia ja lisäksi ohjaamon sivussa toimivaa jarrujen balanssinappulaa.
Webberin pitkät jalat estivät tehokkaan työskentelyn ja Red Bull sai ylimääräistä päänvaivaa, miten järjestää kuskille tarvittavat lisätilat.
Sebastian Vettel on kymmenen senttiä lyhyempi kuin tallikaverinsa, eikä hänellä ollut mitään vastaavia pulmia.
No ei me muistettu, että web on noiiin pitkä.Aika jännä jos tähän ei muka osattu varautua... :doubtful:
Eikös Alexander Wurz ole kanssa suht saman pituinen kuin Webber? Eikä miehellä tainnut McLarenilla kisaillessa olla mitään vastaavia ongelmia. Kimi sentään on aika paljon lyhyempi mitä Wurz.No ei me muistettu, että web on noiiin pitkä.
Muistako väärin mutta eikös juuri Neweyn aikana Mclarenilla Wurzia varten pitänyt rakentaa isompi ohjaamo?Eikös Alexander Wurz ole kanssa suht saman pituinen kuin Webber? Eikä miehellä tainnut McLarenilla kisaillessa olla mitään vastaavia ongelmia. Kimi sentään on aika paljon lyhyempi mitä Wurz.
Jännä juttu ettei tuohon ole osattu Red Bullilla valmistautua. :doubtful:
McLarenillahan oli Wurzin ollessa testikuskina joka vuosi sama ongelma: Alex ei mahdu uuteen autoon. Ongelma saatiin aina ratkaistua jossain vaiheessa vuotta, mutta ensitestien aikaan Wurz oli aina vanhassa autossa muiden ajaessa uudella.Eikös Alexander Wurz ole kanssa suht saman pituinen kuin Webber? Eikä miehellä tainnut McLarenilla kisaillessa olla mitään vastaavia ongelmia.
Muistin näköjään väärin. Jotenkin oli sellainen muistikuva, että Wurz olisi ajanut tismalleen samalla autolla millä kisakuskitkin. Kiitos korjauksesta.Muistako väärin mutta eikös juuri Neweyn aikana Mclarenilla Wurzia varten pitänyt rakentaa isompi ohjaamo?
"Sori Mark, me ei hoksattu. Mut onneksi Kimi sattu olevaan sopivasti hieman lyhyempi. Mutta hei, pääset ajaan rallia Kimin talliin! Eiks oo mahtavaa!"Aika jännä jos tähän ei muka osattu varautua... :doubtful:
Rauhoitutaanpa."Sori Mark, me ei hoksattu. Mut onneksi Kimi sattu olevaan sopivasti hieman lyhyempi. Mutta hei, pääset ajaan rallia Kimin talliin! Eiks oo mahtavaa!"
Onko tämä nyt vielä monimutkaisempi pakarisydeemi joka huhuiltiin tulevan RB:ltä?Tuosta putkistosta:
Tsemppiä. :alppu:Rauhoitutaanpa.
Kuva ois aina kiva...
Eikä varmaan heti löydykään. Se on teoria johon jotku uskoo ja joka on mahdollista toteuttaa RB:n nykysysteemillä, mutta se on siis tähän asti arvailua.Kuva tuosta Scarbsin kuvailemasta systeemistä olis kiva nähdä. En vaan oo ite ainakaan löytänyt...
Jaa. Mä kyl ymmärsin, että ovat sitä jo kokeilleetkin.Eikä varmaan heti löydykään. Se on teoria johon jotku uskoo ja joka on mahdollista toteuttaa RB:n nykysysteemillä, mutta se on siis tähän asti arvailua.
Then, in only the tests second day, the RB7 evolved with a new diffuser and exhaust system. Despite rule changes Newey has found the loophole that allows exhausts to blow inside the diffuser for more downforce.
It appears Newey had the same idea and has presented the modified RB7 with flattened exhausts reaching rearwards under carbon overs (shown yellow in the above picture) these reach towards the outer 5cm of floor and blow under the raised lip in the floor.