Red Bull Racing 2014: Ikuisuusmestari uuden haasteen edessä

Mangelo

Well-known member
Jaa nyt on taas noita tunnelikeuloja, mitkä puhaltaa ilmaa nokan yläpinnalle.

SJ

F1 asijan tuntia
Siinä on kaksi täsmälleen samanlaista keulaa, koska jos toinen olisi korkeampi, niin se olisi laiton. Keulan pidennys saa roikkua enintään tietyn senttimäärän verran etusiiven ylitse, joten minkäänlaisella lerspakkeella sääntöjä ei voi "kiertää".

Jabsu

Hirvimettällä
Siinä on kaksi täsmälleen samanlaista keulaa, koska jos toinen olisi korkeampi, niin se olisi laiton. Keulan pidennys saa roikkua enintään tietyn senttimäärän verran etusiiven ylitse, joten minkäänlaisella lerspakkeella sääntöjä ei voi "kiertää".
Ei ne kyllä samanlaisia ole, siivetön on jo heti keulan liitoksesta asti ohuempi. Tiedä sitten, mikä toi siivetön versio on, kun se ei edes ole täsmälleen sopiva keulan ja nokan liitosten ylä- ja alakulmista. No harkoissa sitten nähdään onko sitä edes tarkoitus käyttää. Tässä on pidempi väli nokan kiinnityksen alemman ruuvin ja alapinnan välillä http://www.formula1.com/wi/enlarge/0x0/popup/sutton/2013/dms1403ap599.jpg. Siivettömässä näkyy myös yksi ilmakanava enemmän, mitä toisessa.

Edit: Siivettömässä nokan liitoksen alapinta on punaisen viivan korkeudella ja toisessa vihreän korkeudella.

Viimeksi muokattu:
Oletatko siis että RB on tarkoituksellisesti suunnitellut sääntöjenvastaisen keulan? :rolleyes:
Mä kommentoin sitä mitä mä näen. Se mitä mä näen on säänstöjenvastainen. Se ei tarkoita, että sitä käytetään tollasena kisassa. Toihan näyttää aikalailla niiden perusnokalta, mutta ilman sitä alaosaa.

Viimeksi muokattu:

Jabsu

Hirvimettällä
Eipä siellä lopulta uutta nokkaa näy, mikä lie viritys tuo eilen nähty.

Kaiketi joku kuljetuskeula vaan. Kun ei kerran tuota kameran koloakaan ole joten sillä ei ole siten edes tarvetta kuljetuksissa.

Aluksi tuli mieleen että jos tuo itse etusiipi ja keulamolo on erillisenä osana nokasta mutta tuskin se olisi kauhean kestävä ratkaisu.

Viimeksi muokattu:

SJ

F1 asijan tuntia
Se keulan jatkopala on irrallinen osa. Tuskin kuitenkaan etusiivessä kiinni millään tavoin.

Formunaattor

Well-known member
Ei mennyt Red Bullin valitus läpi, Ricciardon hylkäys on ja pysyy.
Olisin kyllä ihan tosissani ihmetellyt, jos valitus olisi läpi mennyt. Kyse kun ei enää ollut pelkästään siitä että toimiko mittarit vai ei, vaan että RB toimi FIA:n ohjeistuksen vastaisesti. Toisaalta tätä lajia pidempään seuranneena pitäisi ehkä jo ymmärtää se, ettei F1:ssä enää pitäisi "ihmetellä" yhtään mitään. Kaikki tuntuu olevan mahdollista :D

Aika kinkkinen juttu tämä bensanvirtausmittari kysymys. Toisaalta hyvä että se on, ei pysty tekemään mitään turbo kikkailuja ja painostaa tallit kehittämään sitä hybridipuolta, toisaalta se luo tämmöistä epävarmuuden ilmapiiriä ja on toistaiseksi tuntunut antavan enemmän kysymyksiä kuin vastauksia. Onneksi Malesian ja Bahrainin kisat on päästy menemään ilman kummempia komplikaatioita ja toivottavasti myös tästä eteenpäin. Toivottavasti myös nuo mittarit saadaan semmoisiksi että virhemarginaali on mahdollisimman pieni.

Trullinkaasu

Well-known member
Red Bull Racing.

Saa kyllä Newey ja kumppanit katsoa peiliin. FIA:n bensamittaria ja anturia olisi varmaan kannattanut sittenkin käyttää, eikä alkaa käyttämään jotain omatekoista systeemiä. Haloo, säännöt. Niitä kannattaa noudattaa ja lukea niitä ohjeita.

Hyvä, ettei valitus mennyt läpi. Vähän epärehelliseltä tämä Bullin touhu vaikuttaa. Sääntöjen noudattaminen on joskus näköjään vaikeaa.

Turha valittaa, kun sääntöjä rikotaan. Jännästi se oli vain Red Bull ja Ricciardon auto, mikä hylättiin. Niin... miksiköhän. Heh.

Ghost_Glove

Jääkausi
Sijainti
Ylöjärvi
Hyvä, ettei valitus mennyt läpi. Vähän epärehelliseltä tämä Bullin touhu vaikuttaa. Sääntöjen noudattaminen on joskus näköjään vaikeaa.

Turha valittaa, kun sääntöjä rikotaan. Jännästi se oli vain Red Bull ja Ricciardon auto, mikä hylättiin. Niin... miksiköhän. Heh.
Niin kyseessähän oli ilmeisesti jokin "tekninen ohjeistu" ei sääntö, mikä tossa lopulta takana oli. Tai jotain sellasta, mitä Horner'kin moneen kertaan selitti.
Hyvä silti ettei mennyt läpi, koska vastaavia "ohjeita" on ilmeisesti muitakin, ja jos tämä olisi mennyt läpi olisi edessä ollut varmasti melkoinen sirkus siitä kuka rikkoo eniten ohjeita noudatten kuitenkin sääntöjä. :D

Mitä tulee tallin autoihin, niin eipä Australiassa juuri Vetteliä olisi voitu hylätä, kun ajoi sen nelisen kierrosta... :p
Joten turha siitä on vinkua. Toisilla on onnea ja toisilla epäonnea. Ei voi minkään sen suhteen.

uuci

Well-known member
Vaikka Ricciardon hylkäys jääkin lopullisesti voimaan, niin ei se sitä tosiasiaa miksikään muuta, että Red Bull on hyvä vieläkin. Ricciardolta Australian kisa oli hyvä hylkäyksestä huolimatta.

Ghost_Glove

Jääkausi
Sijainti
Ylöjärvi
Vaikka Ricciardon hylkäys jääkin lopullisesti voimaan, niin ei se sitä tosiasiaa miksikään muuta, että Red Bull on hyvä vieläkin. Ricciardolta Australian kisa oli hyvä hylkäyksestä huolimatta.
Totta. Ja Australiastakin olisi varmaan tullut kolmas sija vähintään, vaikka olisivat noudattaneet FIAn ohjeita alentaa polttoaineenvirtausta. Joten äkkisälteen omaan tyhmyyteen/ylpeyteen kaatuivat...

17688771

Well-known member
Kun Red Bull julkaisi palkanneensa Ricciardon, olin itse vähän ihmettynyt päätöksestä. Omasta mielestäni heidän olisi pitänyt palkata Vergne, koska tämä ajoi mielestäni kisoja paremmin mitä Ricciardo. Noh. Nyt täytyy tunnustaa, että kylläpä tuo Ricciardo näyttää oikein onnistuneelta valinnalta. Edellisen kisan ainoa viihdyttävä hetki oli Vettelin (vaikka niin paljon Vettelistä pidänkin) itkeminen tiimiradioon. Ricciardo ei päästä Vetteliä vähällä, ollut Red Bulleista säännöllisesti se nopeampi. Kaverihan voi olla mestariainesta ihan hyvin.

Vertti

Well-known member
Sijainti
Helsinki
Ricciardo vaikuttaa vielä ihmisenä oikein mukavalta. Aina todella iloinen, mutta silti nöyrän oloinen. Ollut itselleni kyllä kauden ehdottomia positiivisia yllättäjiä.

Formunaattor

Well-known member
Kun Red Bull julkaisi palkanneensa Ricciardon, olin itse vähän ihmettynyt päätöksestä. Omasta mielestäni heidän olisi pitänyt palkata Vergne, koska tämä ajoi mielestäni kisoja paremmin mitä Ricciardo. Noh. Nyt täytyy tunnustaa, että kylläpä tuo Ricciardo näyttää oikein onnistuneelta valinnalta. Edellisen kisan ainoa viihdyttävä hetki oli Vettelin (vaikka niin paljon Vettelistä pidänkin) itkeminen tiimiradioon. Ricciardo ei päästä Vetteliä vähällä, ollut Red Bulleista säännöllisesti se nopeampi. Kaverihan voi olla mestariainesta ihan hyvin.
+1

Itsekkin vielä Australian harjoituksia katsellessa ajattelin ettei Danielista varmaan ole oikein mihinkään. Osoittipa sitten täällä istuvan "asiantuntijan" kertaheitolla olevan väärässä. Hyvin on Ricciardo ajanut.

Vähän paskan katku on jäänyt suuhun kyllä siitä, että tallista mielestäni huokuu vähän semmoinen fiba, että asiat ei ole hyvin koska Vettel ei pärjää. Kokoajan tuntuu joku tallin sisältä vähän puolustelevan Vetteliä ja tuntuu että Ricciardon hyvät suoritukset sivuutetaan. Toki Ricciardokin on kehuja kerännyt paljon tallilta, mutta tuntuu vain että tallin sisällä on paljon tärkeämpää että Vettel voittaa eikä Ricciardo.

Kauden alku on ollut myös hieno näpäytys monille lajin "asiantuntijoille" ketkä ovat kilpaa Vetteliä viime vuosina kilpaa ylistäneet ja kehuneet "kaikkien aikojen parhaaksi". Itse pidän Vettelistä kovasti ja kaveri on tehnyt rajusti töitä, enkä tarkoita etteikö Vettel noita mestaruuksiaan ansaitse, mutta että kaikkien aikojen paras tai jotenkin poikkeuksellisen hyvä verrattuna esim. Hämikseen tai Alonsoon tai Kimiin? En olisi niin varma...

Red Bull taas on hyvin noussut talvitestien vaikeuksista ja näyttäisi ihan oikeasti olevan se toiseksi paras auto tällä hetkellä. Itse en tähänkään olisi uskonut. Ajattelin, että sitten kun RB:llä se voittokulku katkeaa, putoaa talli heti muutaman sijan takaperin. Nyt näyttäisi siltä että Red Bull voi hyvinkin olla jälleen tämän kauden voittaja - heti Mersun jälkeen tietenkin.

EDIT: Vettelille myös pisteet siitä, että on ollut suoraselkäinen omien suorituksiensa suhteen. Pystyy tappion hetkellä tunnustamaan parempansa.

Dino246

Well-known member
Ricciardo vaikuttaa vielä ihmisenä oikein mukavalta. Aina todella iloinen, mutta silti nöyrän oloinen.
Kunnes alkaa voittamaan. Sen jälkeen hänestä tulee ainakin suomalaisten mielestä täysi mulkku.

Dino246

Well-known member
Edellisen kisan ainoa viihdyttävä hetki oli Vettelin (vaikka niin paljon Vettelistä pidänkin) itkeminen tiimiradioon.
Mitäs tuo sitten itki? Minä en kuullut ainakaan mitään muuta kuin tuon "tough luck" -kommentin kun oli ensin kysynyt että ajaako Ricciardo samoilla renkailla kun hän itse. En kyllä ihan "itkemiseksi" tuota kutsuisi.