Kun Red Bull julkaisi palkanneensa Ricciardon, olin itse vähän ihmettynyt päätöksestä. Omasta mielestäni heidän olisi pitänyt palkata Vergne, koska tämä ajoi mielestäni kisoja paremmin mitä Ricciardo. Noh. Nyt täytyy tunnustaa, että kylläpä tuo Ricciardo näyttää oikein onnistuneelta valinnalta. Edellisen kisan ainoa viihdyttävä hetki oli Vettelin (vaikka niin paljon Vettelistä pidänkin) itkeminen tiimiradioon. Ricciardo ei päästä Vetteliä vähällä, ollut Red Bulleista säännöllisesti se nopeampi. Kaverihan voi olla mestariainesta ihan hyvin.
+1
Itsekkin vielä Australian harjoituksia katsellessa ajattelin ettei Danielista varmaan ole oikein mihinkään. Osoittipa sitten täällä istuvan "asiantuntijan" kertaheitolla olevan väärässä. Hyvin on Ricciardo ajanut.
Vähän paskan katku on jäänyt suuhun kyllä siitä, että tallista mielestäni huokuu vähän semmoinen fiba, että asiat ei ole hyvin koska Vettel ei pärjää. Kokoajan tuntuu joku tallin sisältä vähän puolustelevan Vetteliä ja tuntuu että Ricciardon hyvät suoritukset sivuutetaan. Toki Ricciardokin on kehuja kerännyt paljon tallilta, mutta tuntuu vain että tallin sisällä on paljon tärkeämpää että Vettel voittaa eikä Ricciardo.
Kauden alku on ollut myös hieno näpäytys monille lajin "asiantuntijoille" ketkä ovat kilpaa Vetteliä viime vuosina kilpaa ylistäneet ja kehuneet "kaikkien aikojen parhaaksi". Itse pidän Vettelistä kovasti ja kaveri on tehnyt rajusti töitä, enkä tarkoita etteikö Vettel noita mestaruuksiaan ansaitse, mutta että kaikkien aikojen paras tai jotenkin poikkeuksellisen hyvä verrattuna esim. Hämikseen tai Alonsoon tai Kimiin? En olisi niin varma...
Red Bull taas on hyvin noussut talvitestien vaikeuksista ja näyttäisi ihan oikeasti olevan se toiseksi paras auto tällä hetkellä. Itse en tähänkään olisi uskonut. Ajattelin, että sitten kun RB:llä se voittokulku katkeaa, putoaa talli heti muutaman sijan takaperin. Nyt näyttäisi siltä että Red Bull voi hyvinkin olla jälleen tämän kauden voittaja - heti Mersun jälkeen tietenkin.
EDIT: Vettelille myös pisteet siitä, että on ollut suoraselkäinen omien suorituksiensa suhteen. Pystyy tappion hetkellä tunnustamaan parempansa.