Red Bull Racing 2025 - Uusin eväin uuteen nousuun?

Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5619
Koko tallin strategia panostaa vain ja ainoastaan yhteen autoon on myös outo. Tai oudoksi se tekee nykyinen tilanne, jossa se ei sitten kuitenkaan enää olekaan ok tallille.

Samalla toisen kuskin tarkoituskin on hyvin hämärä.
Itse en oikein tiedä että mitä ne edes hakee toiselta kuskilta. Riittääkö, että suojaa Maxia radalla, vai pitääkö tämän tehdä jotain omaa itsenäistä suoritusta, vai ajella vain pisteille. Mitä ne haluaa tältä? Minkään muun tallin kohdalla ei tarvi miettiä tälläisiä.

Kuskipolitiikka on joka tapauksessa, kuin jonkun autistisen ADHD- veijarin sekoilua ollut jo jonkin aikaa. Talli oli aikanaan hyvin johdonmukainen toimissaan, mutta siitä on jo aikaa.
Vievät autoa nopeampaan suuntaan ja Max toteuttaa sen radalla. Tällä tavoin 4 mestaruutta otettu putkeen ja nyt on potentiaali kaluttu loppuun luuta myöten.
 

Fredrik

Active member
Liittynyt
12.8.2024
Viestit
40
Hauska nähdä miten Tsuki pärjää?
Luulen että paremmin kuin Liiami. Mutta pystyykö haastamaan Maxia?
Elämän tärkein kausi Tsukilla!
Uskon myös, että hän pärjää paljon paremmin kuin Liam on tehnyt, ja minun mielestäni hänen olisi pitänyt saada tämä paikka kauden alusta lähtien. Maxin haastaminen olisi hyvin epätodennäköistä melkein kenellekään.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
6131
Uskon myös, että hän pärjää paljon paremmin kuin Liam on tehnyt, ja minun mielestäni hänen olisi pitänyt saada tämä paikka kauden alusta lähtien. Maxin haastaminen olisi hyvin epätodennäköistä melkein kenellekään.
No tuskin siinä on ajotaidot ratkaissut ajopaikkaa, Tsukin myötäjäiset olisi ollut 10 miljoonaa Hondalta, eikä silloinkaan kelvannut. Vai juurikin se Honda oli ratkaiseva, etteivät halunneet, kun siirrytään omaan moottoriin?
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
4170
Lawsonin nopeat potkut saattavat selittyä sillä että Red Bull näki jo ensimmäisestä testipäivästä asti että touhusta ei tule mitään ja potkuja pohjusteltu jo sieltä asti.
Toisaalta nyt kun Lawson vedellyt pohjat, Perezmäinen 6kymppää Maxin perässä olisi Tsunodalta onnistuminen. Siihen päälle vielä Hondan miljoonat, paikkaavat valmistajien sarjan sijoituksen tappioita.
 
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5619
Marko sanoi myös Gaslystä että ajaa kauden loppuun asti ja lopulta hän ei ajanut ainuttakaan kisaa sen jälkeen.
Vaikka Helmutin sanaan ei ole yleensä luottamista tuoleja koskien niin tällä kertaa sanan luulisi pitävän, sillä niin tuuliviiri Red Bullikaan tuskin on että antaisi kahdet fudut per kausi. Ja kun ottaa huomioon että pitäisi mennä taas alkuperäiseen suunnitelmaan ja nostaa kokematon Hadjar emotalliin niin oltaisiin taas lähtöpisteessä.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5884
Minäkin huusin potkuja Pertsalle pitkään mutta Red Bullilla on kaikki data ja silti lähtivät tällaiseen sekoilun, niin ei heiltä voi odottaa enää yhtään mitään – tai voi odottaa mitä tahansa.
 

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
2909
Kertoo vaan siitä, että ne datat on loppujen lopuksi ihan yhtä tyhjän kanssa kun tuommoisia päätöksiä tehdessä. Se miten kovaa nämä Lawsonit tai Tsunodat ajaa Toro Rossoa tai edes Red Bullin simua antaa hyvin vähän takeita siitä mikä se todellinen lopputulema on kun autoon istutetaan.

En ihmettelisi yhtään vaikka Tsunodankin kokeilu jäisi hyvin lyhytaikaiseksi jos ei ala kulkemaan. Perezille annettiin aikaa, eikä sekään mitään auttanut, taisi itse asiassa mennä vaan huonommaksi.
 
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5619
Kertoo vaan siitä, että ne datat on loppujen lopuksi ihan yhtä tyhjän kanssa kun tuommoisia päätöksiä tehdessä. Se miten kovaa nämä Lawsonit tai Tsunodat ajaa Toro Rossoa tai edes Red Bullin simua antaa hyvin vähän takeita siitä mikä se todellinen lopputulema on kun autoon istutetaan.
Varsinkin maaefektiautoilla tämä on nähty miten datalla on voinut pyyhkiä hanuria, monikohan talli on valittanut että simulaattoridata ei ole korreloitunut radalle.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4532
Varsinkin maaefektiautoilla tämä on nähty miten datalla on voinut pyyhkiä hanuria, monikohan talli on valittanut että simulaattoridata ei ole korreloitunut radalle.
Eivät ole löytäneet kaikki muuttujia simuihin. Ei voi tulla oikeata dataa, jos ei ole kaikkea tietoa, joka pitäisi simuloida.
Aiemista autoista dataa on kerätty siitä.saakka, kun simulaattorit alkoi yleistymään, niin ei ole ollut samanlaista uuden äärellä olemista aiemmin
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4532
Kertoo vaan siitä, että ne datat on loppujen lopuksi ihan yhtä tyhjän kanssa kun tuommoisia päätöksiä tehdessä. Se miten kovaa nämä Lawsonit tai Tsunodat ajaa Toro Rossoa tai edes Red Bullin simua antaa hyvin vähän takeita siitä mikä se todellinen lopputulema on kun autoon istutetaan.

En ihmettelisi yhtään vaikka Tsunodankin kokeilu jäisi hyvin lyhytaikaiseksi jos ei ala kulkemaan. Perezille annettiin aikaa, eikä sekään mitään auttanut, taisi itse asiassa mennä vaan huonommaksi.
Marko kuitenkin lupaillut koko kautta, joka oli outo kommentii ukolta.

Ei malttaisi kyllä odottaa, että näkee miten japanilainen tuolin haistaja pärjää tuolla autolla.
 
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5619
Eivät ole löytäneet kaikki muuttujia simuihin. Ei voi tulla oikeata dataa, jos ei ole kaikkea tietoa, joka pitäisi simuloida.
Aiemista autoista dataa on kerätty siitä.saakka, kun simulaattorit alkoi yleistymään, niin ei ole ollut samanlaista uuden äärellä olemista aiemmin
Oli syy missä tahansa datan vääristymään niin se vääristää myös kuskien arvioimista datan perusteella. Red Bullilla on vielä etulyöntiasema verrattuna muihin talleihin, jotka joutuvat tekemään kuljettajaostoksia "sika säkissä" –periaatteella. Red Bull pääsee käsiksi sisartallinsa dataan, voivat ennen ylennystä testata kuskejaan simulaattoreissa ja emotallin puikoissa. Silti homma menee aivan puihin kerta toisensa jälkeen kun hypätään tositoimiin.
 

Corvair

Well-known member
Liittynyt
10.10.2016
Viestit
919
Sarjassahan on kuskeille määritetty minimipaino, ja jos kuski on alle tuon, niin autoon laitetaan lisäpainoja erotuksen verran, näin käsittääkseni? Tuosta tuli vain mieleen, että Yuki kun on koko sarjan pienikokoisin kuski, niin saisi suurimman määrän noita lisäpainoja käyttöönsä. Minkähän verran noilla voisi vaikuttaa auton painojakaumaan/painopisteeseen ja voisiko tästä olla Yukille hyötyä kun Red Bull on niin vaikeasti ajettava?
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
6324
Sarjassahan on kuskeille määritetty minimipaino, ja jos kuski on alle tuon, niin autoon laitetaan lisäpainoja erotuksen verran, näin käsittääkseni? Tuosta tuli vain mieleen, että Yuki kun on koko sarjan pienikokoisin kuski, niin saisi suurimman määrän noita lisäpainoja käyttöönsä. Minkähän verran noilla voisi vaikuttaa auton painojakaumaan/painopisteeseen ja voisiko tästä olla Yukille hyötyä kun Red Bull on niin vaikeasti ajettava?
Lisäpainot saa sijoittaa vain cockpitiin, että ainakin on pyritty siihen, ettei niillä voi hakea hyötyä.
 
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5619
Sarjassahan on kuskeille määritetty minimipaino, ja jos kuski on alle tuon, niin autoon laitetaan lisäpainoja erotuksen verran, näin käsittääkseni? Tuosta tuli vain mieleen, että Yuki kun on koko sarjan pienikokoisin kuski, niin saisi suurimman määrän noita lisäpainoja käyttöönsä. Minkähän verran noilla voisi vaikuttaa auton painojakaumaan/painopisteeseen ja voisiko tästä olla Yukille hyötyä kun Red Bull on niin vaikeasti ajettava?
Sarjan kookkaimpiin lukeutuvat Albon, Russell, Hulk ja Verstappen. Eivät nämä ainakaan ole tallikavereidensa jalkoihin viime aikoina jääneet vaikka ovat joutuneet antamaan tasoitusta koossa. Ehkä nykyään hyöty taitaa olla yhtä minimaalista kuin Rosbergin touhut aikoinaan joka kiristi lihasmassaa jaloista ja kypärästä maalia, mutta what ever it takes.

Fun fact. Ocon sarjan pisin, mutta kuitenkin kevyimpiä kuskeja. Jalat vedetty racing moodiin!
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
6131
Sarjassahan on kuskeille määritetty minimipaino, ja jos kuski on alle tuon, niin autoon laitetaan lisäpainoja erotuksen verran, näin käsittääkseni? Tuosta tuli vain mieleen, että Yuki kun on koko sarjan pienikokoisin kuski, niin saisi suurimman määrän noita lisäpainoja käyttöönsä. Minkähän verran noilla voisi vaikuttaa auton painojakaumaan/painopisteeseen ja voisiko tästä olla Yukille hyötyä kun Red Bull on niin vaikeasti ajettava?
Siis kyseessä on auton ja kuskin yhteispaino. Eniten pystyy kikkailemaan, kun pohjalevystä tekee raskaamman ja siinä vielä tarvittaessa painavampaa etu- tai takaosaa.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4433
Siis kyseessä on auton ja kuskin yhteispaino. Eniten pystyy kikkailemaan, kun pohjalevystä tekee raskaamman ja siinä vielä tarvittaessa painavampaa etu- tai takaosaa.
Pohjalveyllä ei kikkailla, FIA:n standatisoitu vaneri jossa kulutuspalat, paino, paksuus ja muut mitat määritelty säännöissä.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5884
Siis kyseessä on auton ja kuskin yhteispaino. Eniten pystyy kikkailemaan, kun pohjalevystä tekee raskaamman ja siinä vielä tarvittaessa painavampaa etu- tai takaosaa.
Enpä usko minkään tallin tekevän painojakaumaltaan tuunattuja komponentteja kuskien painon perusteella. Kaikesta tehdään niin kevyttä kuin mahdollista ja sen jälkeen ladataan lyijyä. Voipi olla jopa niin, että lisäpainojen paikka on määritetty säännöissä.
 
Ylös