Red Bull Racing 2025 - Uusin eväin uuteen nousuun?

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
3030
Joku meritoitunut huippukuskihan tuossa Maxin rinnalla vielä pitäisi nähdä. Harmittavasti sitä ei toki tule tapahtumaan. Aikamoista dominointiahan tämä on ollut jo useamman kokeilijan kanssa.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
6502
Pitäiskö se Marko nyt ensimmäisenä heittää huutin vittuun? Äijä on saanut tuhottua Red Bull uran aika monelta.
Se mitä Gasly nyt tekee Alpinella Colapintoon verrattuna, niin osoittaa, että osaa se rattia kääntää.
Jotain Red Bull tekee väärin, jos kakkoselle ei saada autoa säädettyä ajettavaksi. Tai nythän Tsunodahan on ajanut puhtaan viikonlopun ilman kalliita lämäreitä, niin takarivistä löytyy lähtöpaikka

Voin kuvitella mikä nauru Lawsonilla oli tämänkin session jälkeen.
 

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
3030
Kyllähän tuossa iso osansa on sillä että Max on vaan perhanan hyvä. Se onko tämän hetken paras vai kaikkien aikojen paras vai jotain muuta on sitten asia erikseen ja hankalampi arvioida. Vähän sama efekti kun vaikkapa Alonsolla primevuosinaan; siellä jäi Massat ja Kimit jne samalla lailla jalkoihin vaikka muissa kohdissa uraansa näyttivät ihan rattimiehiltä.
 

Punainen

Well-known member
Liittynyt
4.2.2002
Viestit
796
Olisi kiva tietää tarkemmin noista ykkösauton ja kakkosauton välisistä säätöeroista. Uskoakseni siellä on viime vuosien ja kaikkien kakkosautoa ajaneiden kohdalla kokeiltu sekä identtisiä säätöjä, että kakkoskuljettajalle osittain räätälöityjä säätöjä. Olisi kiinnostavaa tietää millaisia suoritukset ovat olleen kenelläkin, kun ollaan kokeiltu noiden erilaisten tai samanlaisten säätöjen vaikutusta.

Lähinnä tietenkin vertailua sen kannalta, kun autossa muilta osin on ollut perusosat samaa versiota.

Veikkaan ettei kukaan ole päässyt lähellekään samaa suoritusvarmuutta Maxin säädöillä, jolloin on aina ollut pakko lähteä etsimään "ajettavampia" muita säätöjä, joka on kuitenkin hidastanut autoa liikaa. Ts. ei tämä umpisolmu taida kuljettajaa vaihtamalla avautua.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
6502
Kyllähän tuossa iso osansa on sillä että Max on vaan perhanan hyvä. Se onko tämän hetken paras vai kaikkien aikojen paras vai jotain muuta on sitten asia erikseen ja hankalampi arvioida. Vähän sama efekti kun vaikkapa Alonsolla primevuosinaan; siellä jäi Massat ja Kimit jne samalla lailla jalkoihin vaikka muissa kohdissa uraansa näyttivät ihan rattimiehiltä.
Kummassakin tapauksessa auto oli tehty suoraan "ykköselle". Kimi tuli talliin tilanteessa, jossa Allu ollut "kehittämässä" eli vaatimassa autoon ominaisuuksia, joilla itse tunsi auton hanskaan sopivaksi. Siitä huolimatta tuli vain ne 2 podiumia koko kaudella. Eli Casa-Unokin tajusi, ettei tuolla konseptilla tallimestaruutta voiteta.

Nyt Red Bullin tulee päättää, haetaanko yhdellä kärjellä tulosta vai tallina? Jos mennään yhdellä kärjellä, niin pitää hyväksyä, ettei toinen kuski ole tukena kärkikamppailussa.
Voisi kuvitella, että Max tekee tulosta neutraalimmallakin autolla. Sitä vaan ei tuosta konseptista saada irti, ettei samalla menetetä suorituskykyä.
 
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5946
Pitäiskö se Marko nyt ensimmäisenä heittää huutin vittuun? Äijä on saanut tuhottua Red Bull uran aika monelta.
Se mitä Gasly nyt tekee Alpinella Colapintoon verrattuna, niin osoittaa, että osaa se rattia kääntää.
Jotain Red Bull tekee väärin, jos kakkoselle ei saada autoa säädettyä ajettavaksi. Tai nythän Tsunodahan on ajanut puhtaan viikonlopun ilman kalliita lämäreitä, niin takarivistä löytyy lähtöpaikka

Voin kuvitella mikä nauru Lawsonilla oli tämänkin session jälkeen.
Heittämällä Helmutti pihalle, ei tee autoon yhtään suurempaa säätöikkunaa. Heittämällä Max pihalle, ongelma olisi ratkaistu; siellä olisi löydetty ok-säädöt keskipakassa ja jäätäisiin odottamaan että autosta kehitetään Mclarenin kaltainen juna kiskoilla että voidaan haastaa kärki. Kuka hullu nyt lähtisi kokeilemaan säädöillä, jossa auto on arvaamaton ja perä holtiton.
 
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5946
Kummassakin tapauksessa auto oli tehty suoraan "ykköselle". Kimi tuli talliin tilanteessa, jossa Allu ollut "kehittämässä" eli vaatimassa autoon ominaisuuksia, joilla itse tunsi auton hanskaan sopivaksi. Siitä huolimatta tuli vain ne 2 podiumia koko kaudella. Eli Casa-Unokin tajusi, ettei tuolla konseptilla tallimestaruutta voiteta.
Mites kaudet 2010 ja 2012? Alonso tuli Kimin "kehittämälle" autolle ja voitti samantien mukaan lukien mestaruustaistelussa viimeiseen kisaan asti jonkun muun "kehittämällä" kärryllä. Kuka kehitti kauden 2012 pulkan jolla myös taisteltiin mestaruudesta viimeiseen kisaan asti?
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
6502
Mites kaudet 2010 ja 2012? Alonso tuli Kimin "kehittämälle" autolle ja voitti samantien mukaan lukien mestaruustaistelussa viimeiseen kisaan asti jonkun muun "kehittämällä" kärryllä. Kuka kehitti kauden 2012 pulkan jolla myös taisteltiin mestaruudesta viimeiseen kisaan asti?
Eikös se osoita, että Kimin autolla pystyy ajamaan paremmin kuin Alonson. Ferraria kiinnostaa tallimestaruus ja yksin Allun kanssa se oli mahdoton yhtälö, niin se oli heipat siinä vaiheessa, kun tuki tallin sisällä loppui.
 
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5946
Eikös se osoita, että Kimin autolla pystyy ajamaan paremmin kuin Alonson. Ferraria kiinnostaa tallimestaruus ja yksin Allun kanssa se oli mahdoton yhtälö, niin se oli heipat siinä vaiheessa, kun tuki tallin sisällä loppui.
Kimikö kehitti 2012 kärryn? Yrität noilla selityksillä laittaa Ferrarilla kaiken Alonson piikkiin vaikka 2014 ongelmana oli myös tehoton mylly. Myös Montezemolo ja Massa Alonson lähdöstä on puhunut kun Alonso yritti lähteä Ferrarilta aiemminkin että se oli enemmänkin heipat Ferrarille kun auto ei mahdollistanut mestaruuteen. Elät tuossa kuplassa että Alonso kammettiin vasten tahtoaan Ferrarilta ulos ja päätyi sattumalta Mclaren‐Hondalle joka oli julkisesti ollut Alonson perässä jo pitkään.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
6502
Maikkarin sivuilta. Kovasti nyt mietityttää tämä homma.

"
Red Bullin Max Verstappen lausui pöyhkeitä kommentteja Barcelonan aika-ajon jälkeen.

Verstappen oli Barcelonan aika-ajojen kolmas jääden McLaren-kaksikon taakse. Toinen Red Bull-kuljettaja Yuki Tsunoda taas jäi koko joukon viimeiseksi, mikä oli tallille todella kova epäonnistuminen. Tsunoda ei ole onnistunut Red Bullille siirtymisensä jälkeen löytämään lähellekään sitä vauhtia, mitä Verstappen on pitänyt.
Hollantilainen asettui kuitenkin japanilaiskuskin taakse, kun häneltä kysyttiin Tsunodan huonosta aika-ajosta.
– Yuki ei ole pannukakku. Tämä (Red Bullin kakkoskuskin kehno menestys) on ollut meneillään jo kauan, Verstappen sanoi ja tarjoili perään melkoisen kommentin SkySportsin mukaan.
– Ehkä se on merkki. Mistä, ehkä voitte päätellä itse, hollantilainen täräytti.

Tsunoda: "Jotain outoa"
Red Bullin kakkoskuljettaja Yuki Tsunoda oli jo ensimmäisten harjoitussessioiden jälkeen ymmällään vauhdin puutteestaan Barcelonan radalla, ja sama kaava jatkui aika-ajoissa.
Tsunoda jäi koko joukon viimeiseksi ja lähtee tämän päivän kilpailuun ruudusta 20.

Japanilainen sai mielestään aikaan sellaisen nopean kierroksen, johon hän oli tyytyväinen aika-ajojen ensimmäisessä osiossa, mutta se ei riittänyt alkuunkaan jatkoonpääsyyn.
– Muihin kisaratoihin verrattuna menetin suorituskykyä merkittävästi. Ensimmäisistä harjoituksista lähtien pito on ollut todella kehnoa. Jotain outoa on meneillään, Tsunoda kommentoi.
Tv-kuvien perusteella japanilaisen ajaminen oli todella varovaista, eikä hän vaikuttanut luottavan autoonsa ja renkaiden pitoon juuri ollenkaan muihin verrattuna, vaan ajeli todella varman päälle, minkä seurauksena tulos oli totaalinen fiasko."

Maxille tilanne on ihanteellinen. Tsukin taaperrus tarkoittaa sitä, ettei Maxin asemalle ole uhkaajaa ja autoa viedään tasan tarkkaan Maxin suuntaan, mitä tulee suorituskykyyn. Tsuki taasen ajaa tulevaisuudesta ja vaikka Jokke H. ennustelee jatkokartonkia Red Bullille, niin vaikea on nähdä, etteikö siellä mietitä muitakin vaihtoehtoja.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4831
Kyllähän tallinpuolelta puhuttiin alkukaudesta kovin, että auto täytyy saada muille myös ajettavaksi, mutta liekö sitten klausuulit ym aiheuttaneet, että mennään vain Maxin auto edellä.
Minkähänlaiset erot autoilla on tällä hetkellä, kun siinä seinään lentämisessä hajosi Yukin osat, joita ei enää korvattu seuraaviin kisoihin lainkaan, vaan ajoi pitkään niillä Miamin aikaisilla osilla, vaikka en olisi varmasti saatu tehtyä Yukillekin. Voisiko se selittää nyt hankaluuksia, että "Maxin" palikat on pitänyt ruuvata autoon kiinni? Kahta linjaahan ei budjettikaton myötä pysty enää kehittämään.
 

Punainen

Well-known member
Liittynyt
4.2.2002
Viestit
796
Jos Tsunodan ajokissa ei ole riittävästi pitoa niin ei varmasti voi ajaa sillä kovempaa. Se näkyy varovaisena ajona kameroiden välityksellä.

Voidaan olettaa, että renkaiden ilmanpaineet ovat sallitussa minimissä niin silloin vika on autossa tai säädöissä, ei kuljettajassa.
 
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5946
Maxin tilanne on ihanteellinen? Max ei varmaan ole "mittatilannut" autoa, joka on Mclarenia hitaampi ja tarvitsee tähdet oikeaan asentoon että sillä voi taistella voitosta. Epäilen että Red Bullilla tajutaan että vaihtamalla kuskia jatkuvasti ei johda mihinkään. Kovin sitä on Perezistä asti tiedetty että Max ei haluaisi vaihtaa tallikaveria, koska pelkää vaikka oikeasti haluaisi että talli keskittyisi parantamaan autoa. Siksi nytkin Max puolustelee Tsunodaa kun tietää auton olevan hankala.
 
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5946
Toivottavasti Perez saa uuden fiksun mahdollisuuden mutta ei tässä tallissa !!!
Oikeastaan nyt minäkin haluaisin nähdä Perezin Cadillacilla vahvistamassa säännön miten Maxin tuhoamat tallikaverit pärjäävät ihan hyvin Red Bullin jälkeen, mutta silti tulevat aina olemaan Verstappenin tuhoamia paskoja kuskeja vaikka tulisikin onnistumisia pöytään.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15308
Tsunoda etenee urallaan nopeasti. On jo kerännyt arvostusta ja kohdellaan emotallissa kuin 7-kertaista maailmanmestaria. Isot ongelmat vaativat isoja ratkaisuja.

Hienoa kuin myöntävät virheensä. Verraten erittäin harvinaista Red Bullin/Racing Bullin taholta jälkimmäisen osalta myös edeltäjänimet laskien mukaan missä kaikki yleensä on kuskien ja aivan etenkin kakkoskuskien syytä silloinkin kun välillä ihan oikeasti itse tekevät kilpailutaktisia mokia tai kun syy on ollut automallissa.

Juuri nyt tiedä tästä kuten aiemmin mietin näitä asioita, mutta:

Red Bullilla varaosat vähissä tai vastaavaa?

Williamsilta Albon tosiaan keskeytti tänään siksi, että ei ollut etusiipeä enää annettavaksi kisan jatkamiseen!
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
6502
mutta silti tulevat aina olemaan Verstappenin tuhoamia paskoja kuskeja vaikka tulisikin onnistumisia pöytään.
Joo, ehkä sulle.
Ainakin itse voin sanoa jopa vähän fanittavani esim. Gaslya.
Oikeastaan voi fanittaa vaikka kaikkia, jos ajelut miellyttää. Tänään Sauberkin suoriutui oikein mainiosti. Semmoinen love vs hate on vähän lapsellista ja jenkkihapatusta.
 
Ylös