Enpä usko. Uskon, että tuolla seeprakuvioinnilla vaan halutaan pitää tarkat yksityiskohdat piilossa toistaiseksi.Onkohan tämän värityksen tarkoitus säilyä?
E: jaahas se onkin siis testiväritys. Komea auto jälleen kerran RB:ltä.
Enpä usko. Uskon, että tuolla seeprakuvioinnilla vaan halutaan pitää tarkat yksityiskohdat piilossa toistaiseksi.Onkohan tämän värityksen tarkoitus säilyä?
Resursseilla tarkoitin muutakin kuin rahaa, kuten osaavaa henkilökuntaa, kehityspuitteita, "omaa" moottoria, junioriohjelmaa yms. Vaikka jonain vuonna Sauber olisikin parempi kuin esim. Ferrari, ei se tarkoita sitä, ettei Ferrari silti olisi huipputiimi. Vähän sama juttu kuin, että Kanadan lätkäjoukkuetta voidaan pitää huippuna, vaikka se parina vuonna tippuisikin puolivälierissä Valko-Venäjää vastaan. Ja en nyt mitään tilastoja jaksa katsoa, mutta eikös Red Bull ole yksi harvoja talleja, joka tekee rahaa toiminnallaan? Mutta kai tässäkin on sitten monta näkökulmaa, josta asiaa katsoa, joten turha vääntää sen enempää.Vaikea olisi viime kauden perusteella Ferraria ja McLarenia laskea huipputiimiksi. Sauberilla oli parempia (yksittäisiä) tuloksia kaudella 2012. Vanha Red Bull oli vakiinnuttanut asemansa. Nyt tallilla on menossa se aika, kun menestyksen reseptiin tulee muutoksia eivätkä "vanhan tallin" meriitit paina paljoa "uuden tallin" tekemisissä. Tämän kauden auto voi hyvinkin olla vielä voittaja mutta se ei takaa mitään seuraavista kausista. Romahduksen povaaminen on yhtä spekulatiivista kuin menestysputken jatkumisenkin, mutta minusta tämän ja parin seuraavan kauden aikana voidaan nähdä Red Bullin taantuminen. Red Bullin juomayhtiö tuhlasi talliin paljon rahaa useita vuosia ennen kauden 2009 sääntöreformia, jonka jälkeen talli vasta alkoi voittaa. Rahan voi käyttää hyvin ja sen voi käyttää huonosti, se ei ole itsessään mikään mittari menestystä arvioidessa.
Yks harvoista paikoista missä ilmanohjaimien määrää ei ole ihmeemmin rahattu niin pakko maksimoida hyöty. Toi testiväritys ois oikeesti komee ja erottuva. Ei haittais yhtään vaikka jatkais tolla kisoissakin. Se tosin on tässä keskustelussa todettu jo riittävän monta kertaa että kyseessä on testi-, ei kisaväritys. Vastaavilla kuvioinneillahan käytännössä kaikki katuautovalmistajat testaavat tulevia mallejaan.On muuten kaikissa autossa ihan helkkarin rumat noi etusiivet nykyään. Sellaisia härpäkehimmeleitä, ettei mitään rajaa.
Juuri näin. Jos energiajuomamyynti lasketaan mukaan, tekee voittoa ja paljon. Kyllä Mclaren ja Williamskin taitaa tehdä tiliä teknologia- ja ensin mainittu myös autokaupalla. Pelkkä F1-tallin pyörittäminen harvemmin tekee positiivista vuositulosta.Ja en nyt mitään tilastoja jaksa katsoa, mutta eikös Red Bull ole yksi harvoja talleja, joka tekee rahaa toiminnallaan? Mutta kai tässäkin on sitten monta näkökulmaa, josta asiaa katsoa, joten turha vääntää sen enempää.
Ihmettelen ennen aikaisia puheita Red Bull:n putoamisesta keskikastiin. Pirssillä voitettiin kolme kisaa viime vuonna... Kun ottaa huomioon edelliset talvitestit, sitä voidaan pitää ihmeenä. Organisaation pitää olla kyllä todella hyvä. Moottori puolella, uskon huomattavasti nopeampaan kehityskaareen kun F1 autoissa yleensä. Ei olis mikään mahdottomuus jos Rellu olis lähellä Mersua. Se on ainakin selvää, että viime talven jälkeen siellä ei ole nukuttu.Omaan silmään uusi Red Bull näyttää todellä hyvältä. Tiukka paketti, jota on viilattu viimevuotisesta jo erinomaisesta autosta (poislukien renault). Jos Renault saa moottorin kuntoon niin kyllä tässä on varteenotettava vastus Mersulle.
Näyttäisi siltä, että keularatkaisuja on tällä kaudella karkeasti jakaen kolmenlaisia (tämä, lättänokka á la Ferrari ja Mersu/Lotus malli), joista tämä Red Bullin ja Williamsin käyttämä malli näyttää eniten siltä, jossa sääntöjä on viety äärimmilleen. Vaikka usein nokasta tulevat erot ovat pieniä, niin näin ulkopuolelta tarkasteltuna tämä imuroi enemmän ilmaa keulan alle kuin muut ratkaisut.
Herkullisen värinen (dumle-mix) http://www.godisbiten.se/godisbilder/cloetta_dumle_mix_220g_1.jpgKauden väritys julkaistu. Kuva Twitteristä.
Eiköhän Bottas ole mukana 2016:kin.Tämä Ricciardo on kyllä niin ihastuttava tyyppi, että jään fanittamaan vaikka kaudella 2016 tuskin nähdään suomalaisia. Tuleva Ferrari-kuski. Käsitys vain vahvistui katsomalla Melbourne 2015-lehdistötilaisuutta. Iloinen, vaatimaton ja samalla itsevarma.