Haigi
Well-known member
Eiköhän Renööllä voida todeta kummelin jääkiekkovalmentajan tyyliin:Me on hävitty tää peli...:nope:DaSilva sanoi:AS:n mukaan 0,2-0,4s
Eiköhän Renööllä voida todeta kummelin jääkiekkovalmentajan tyyliin:Me on hävitty tää peli...:nope:DaSilva sanoi:AS:n mukaan 0,2-0,4s
Hyvä veto Alonsolta. Hän voi taas kertoa myöhemmin tuoneensa sen 0,6 s vauhtia lisää, kun laittaa eron yläkanttiin.Device sanoi:Alonso arvio että tämä uusi Rellu on 1,0-1,2 sekuntia hitaampi kuin kärkiautot. :alppu:
Joo kyllä Alonso on varsinainen tiimipelaaja. "auto on ihan paska", mutta jos jotain kehitystä tapahtuu, niin se on yksinomaan Alonson johtamisen tulosta.M.Webber sanoi:Hyvä veto Alonsolta. Hän voi taas kertoa myöhemmin tuoneensa sen 0,6 s vauhtia lisää, kun laittaa eron yläkanttiin.
En usko tuohon, mutta ei varmaan väliä ku tuo boldattu teksti onkin ainut joka ei vaikuta auton suorituskykyyn.formulaX sanoi:10p ja papukaijanmerkki jyrkimmin laskavasta keulasta. Sillä on hyviä puolia kyllä. Nättihän se on, mutta mielestäni on semmonen naula-arkkuun-ratkaisu.
+
Matalempi painopiste
Parempi näkyvyys startteihin kuljettajalla
aliohjautuvuutta hitaisiin mutkiin, ei karkaa lapasesta ehkä niin helposti kuljettajalta mutkiin tuloissa, silti säilyttämällä hyvät suoranopeudet.
-
Ilmanvastusta ja downforcea lisää suorille
hitaisiin mutkiin ei saada auton alle ilmaa niin paljon kuin korkeammalla keulalla (downforcee-liimaa). Ilmanvastus/downforce-suhde kärsii
Nopeisiin ja keskinopeisiin mutkiin yliohjautuvuutta, riippuu tietystyi säädöistä, Alonsolle ei hyvä.
Totta, mutta Renun keulan alapinta näyttää olevan kyllä todella alhaalla ja miltei suora... siis ainakin reunoiltaan... Sitähän ei oo nähty, että onko se kupera keskeltä...CamoN sanoi:Bemarin uutukaiseen liittyen ihmeteltiin jo sitä miten jyrkästi etusiiven takareuna nousee kohti keulan alapintaa, mutta eipä se Bemarin ratkaisu ole mitään verrattuna tuohon Renaultin siipeen;
Joko tuo on vaan julkistussiipi jota ei radalla nähdä, tai sitten tuo keula on kupera alapinnastaan.
Kai siitä käytiinkin, mutta mitään vahvistustahan sille ei oo kait saatu...joten keskustelu jatkuu..Oberfeldwebel sanoi:Kyllähän tuolla Renaultin nokan alla on lähes välttämätöntä olla joku "tunneli".
Luulin aiemmin, että tästä käytiin keskustelua jo, mutta se kai koski jotain muuta kohtaa tossa keulassa..
Jokainen varmaa näkee nuo Renault tekstit ilmanohjaimissa, niiden puolessa välissä on pohjalevyä kannattava tuki suoraan ylöspäin. Siitä päätellen ainakaan siinä kohtaa ei ole kummosta syvennystä ylöspäin. Eturipustuksen alakiinnitys näyttäs kuitenkin tulevan pieneen helmaan. Tästä ei voi oikeen tehdä mitään johtopäätöstä, eikä juurikaan näe tuota riittistä kohtaa.. Melkein huippu kuva mutta ei aivan.Rednef sanoi:Kuva spoilerin alle vaikka ei siitä nyt paljoa mitään näe:
Kyllä, pitävät hullua jännityksessä. :ahem:Oberfeldwebel sanoi:Jokainen varmaa näkee nuo Renault tekstit ilmanohjaimissa, niiden puolessa välissä on pohjalevyä kannattava tuki suoraan ylöspäin. Siitä päätellen ainakaan siinä kohtaa ei ole kummosta syvennystä ylöspäin. Eturipustuksen alakiinnitys näyttäs kuitenkin tulevan pieneen helmaan. Tästä ei voi oikeen tehdä mitään johtopäätöstä, eikä juurikaan näe tuota riittistä kohtaa.. Melkein huippu kuva mutta ei aivan.
Ja sitten valitti, että on epistä, että Hamilton ajaa hänen kehittämällään autolla kovempaa kuin hän itse.kana-fin sanoi:Viime vuonnahan Alonso selitti kuinka mp4-21 oli surkea auto (mitä toki olikin), mutta sitten hän kai käytti niitä maagisia rakennustaitojaan, ja mp4-22 oli heti 0,6 sek nopeampi kierroksella.
Kyllä minä väitän, että tässä keulassa on pienempi ilmanvastus kuin Hondan harakkahaarukassa. Lisäksi epäilisin, ettei lähtökohtaisesti keulan alle ole tarkoitus ängetä mahdollisimman paljon ilmaa, kuten ilmatyynyaluksissa, vaan saada keulan alaosan virtaukset vauhtiin.formulaX sanoi:10p ja papukaijanmerkki jyrkimmin laskavasta keulasta. Sillä on hyviä puolia kyllä. Nättihän se on, mutta mielestäni on semmonen naula-arkkuun-ratkaisu.
+
Matalempi painopiste
Parempi näkyvyys startteihin kuljettajalla
aliohjautuvuutta hitaisiin mutkiin, ei karkaa lapasesta ehkä niin helposti kuljettajalta mutkiin tuloissa, silti säilyttämällä hyvät suoranopeudet.
-
Ilmanvastusta ja downforcea lisää suorille
hitaisiin mutkiin ei saada auton alle ilmaa niin paljon kuin korkeammalla keulalla (downforcee-liimaa). Ilmanvastus/downforce-suhde kärsii
Nopeisiin ja keskinopeisiin mutkiin yliohjautuvuutta, riippuu tietystyi säädöistä, Alonsolle ei hyvä.
Nämä tiedot ihan vain näyttää nopeelta pohjalta.
Nyt täytyy sanoo kyllä, että siisti kuva!! :thumbup:Rednef sanoi:Kuva spoilerin alle vaikka ei siitä nyt paljoa mitään näe:
Joo samaa suomeksi:talakem sanoi:Meinaa Rellu tuoda Ausseihin mullistavan W muotosen takasiiven? Onko auto nopea on sitten toinenjuttu...
http://www.totalf1.com/fullstory/view/244083/Revolutionary_Wwing_for_Renault_at_Melbourne/
Ja williamsillako on jotain vastaavaa suunnitteilla??Lähteen mukaan Renault ei käytä etusiipeä ennen kautta ajettavissa testeissä, koska tiimi ei halua muiden tallien kopioivan uutta ratkaisua.
- Olen nähnyt sen tuulitunnellissa ja se on täysin uniikki, lähde sanoi.