Renault R28

sakuraba

Well-known member
Liittynyt
20.4.2003
Viestit
661
Toisaalta Alonso pitää itseään saman verran muita nopeampana.
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Device sanoi:
Alonso arvio että tämä uusi Rellu on 1,0-1,2 sekuntia hitaampi kuin kärkiautot. :alppu:
Hyvä veto Alonsolta. Hän voi taas kertoa myöhemmin tuoneensa sen 0,6 s vauhtia lisää, kun laittaa eron yläkanttiin.:D
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
M.Webber sanoi:
Hyvä veto Alonsolta. Hän voi taas kertoa myöhemmin tuoneensa sen 0,6 s vauhtia lisää, kun laittaa eron yläkanttiin.:D
Joo kyllä Alonso on varsinainen tiimipelaaja. "auto on ihan paska", mutta jos jotain kehitystä tapahtuu, niin se on yksinomaan Alonson johtamisen tulosta.

Hauskinta tässä on se, että kun kauden puolivälissä Renault on edelleen yhtä paljon Ferraria ja Mclarenia jäljessä kuin Melbournen avauksessa, ei syy ole tietenkään Alonson, vaan paskan auton.
 

kana-fin

Well-known member
Liittynyt
19.12.2006
Viestit
873
Viime vuonnahan Alonso selitti kuinka mp4-21 oli surkea auto (mitä toki olikin), mutta sitten hän kai käytti niitä maagisia rakennustaitojaan, ja mp4-22 oli heti 0,6 sek nopeampi kierroksella. :rolleyes:
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
formulaX sanoi:
10p ja papukaijanmerkki jyrkimmin laskavasta keulasta. Sillä on hyviä puolia kyllä. Nättihän se on, mutta mielestäni on semmonen naula-arkkuun-ratkaisu.

+
Matalempi painopiste
Parempi näkyvyys startteihin kuljettajalla
aliohjautuvuutta hitaisiin mutkiin, ei karkaa lapasesta ehkä niin helposti kuljettajalta mutkiin tuloissa, silti säilyttämällä hyvät suoranopeudet.

-
Ilmanvastusta ja downforcea lisää suorille
hitaisiin mutkiin ei saada auton alle ilmaa niin paljon kuin korkeammalla keulalla (downforcee-liimaa). Ilmanvastus/downforce-suhde kärsii
Nopeisiin ja keskinopeisiin mutkiin yliohjautuvuutta, riippuu tietystyi säädöistä, Alonsolle ei hyvä.
En usko tuohon, mutta ei varmaan väliä ku tuo boldattu teksti onkin ainut joka ei vaikuta auton suorituskykyyn.

PS: Ja jos ihmettelet miksi en usko, niin sen takia koska ennen eturipustusta on jo kohta jonka jälkeen kuljettaja ei näe nokkaa, joten jos se nokka ei oo nouseva nii ei oo väliä palioko laskeutuu, ei ne sitä näe.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
CamoN sanoi:
Bemarin uutukaiseen liittyen ihmeteltiin jo sitä miten jyrkästi etusiiven takareuna nousee kohti keulan alapintaa, mutta eipä se Bemarin ratkaisu ole mitään verrattuna tuohon Renaultin siipeen;

Joko tuo on vaan julkistussiipi jota ei radalla nähdä, tai sitten tuo keula on kupera alapinnastaan.
Totta, mutta Renun keulan alapinta näyttää olevan kyllä todella alhaalla ja miltei suora... siis ainakin reunoiltaan... Sitähän ei oo nähty, että onko se kupera keskeltä...
Bemarilla sen sijaan keulan alapinta nousee normaaliin tyyliin ylöspäin, mutta silti niiden lapio otti melkein siihenkin kiinni...

Mutta näyttää Renun siipi todella olevan vielä enemmän keulassa kiinni jättöreunastaan...

Barcelonasta:



Bemarin lapio on kyllä mun mielestä pienentynyt sitten esittelyn...

Ja toi Renun keula näyttää mun silmään kyllä ihan ihmeelliseltä kun on noin matala...
 
Viimeksi muokattu:

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Kyllähän tuolla Renaultin nokan alla on lähes välttämätöntä olla joku "tunneli".

Luulin aiemmin, että tästä käytiin keskustelua jo, mutta se kai koski jotain muuta kohtaa tossa keulassa..
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Oberfeldwebel sanoi:
Kyllähän tuolla Renaultin nokan alla on lähes välttämätöntä olla joku "tunneli".

Luulin aiemmin, että tästä käytiin keskustelua jo, mutta se kai koski jotain muuta kohtaa tossa keulassa..
Kai siitä käytiinkin, mutta mitään vahvistustahan sille ei oo kait saatu...joten keskustelu jatkuu.. ;)
 

Rednef

Well-known member
Liittynyt
10.9.2007
Viestit
103
Kuva spoilerin alle vaikka ei siitä nyt paljoa mitään näe:

 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Rednef sanoi:
Kuva spoilerin alle vaikka ei siitä nyt paljoa mitään näe:

Jokainen varmaa näkee nuo Renault tekstit ilmanohjaimissa, niiden puolessa välissä on pohjalevyä kannattava tuki suoraan ylöspäin. Siitä päätellen ainakaan siinä kohtaa ei ole kummosta syvennystä ylöspäin. Eturipustuksen alakiinnitys näyttäs kuitenkin tulevan pieneen helmaan. Tästä ei voi oikeen tehdä mitään johtopäätöstä, eikä juurikaan näe tuota riittistä kohtaa.. Melkein huippu kuva mutta ei aivan.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Oberfeldwebel sanoi:
Jokainen varmaa näkee nuo Renault tekstit ilmanohjaimissa, niiden puolessa välissä on pohjalevyä kannattava tuki suoraan ylöspäin. Siitä päätellen ainakaan siinä kohtaa ei ole kummosta syvennystä ylöspäin. Eturipustuksen alakiinnitys näyttäs kuitenkin tulevan pieneen helmaan. Tästä ei voi oikeen tehdä mitään johtopäätöstä, eikä juurikaan näe tuota riittistä kohtaa.. Melkein huippu kuva mutta ei aivan.
Kyllä, pitävät hullua jännityksessä. :ahem:
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
kana-fin sanoi:
Viime vuonnahan Alonso selitti kuinka mp4-21 oli surkea auto (mitä toki olikin), mutta sitten hän kai käytti niitä maagisia rakennustaitojaan, ja mp4-22 oli heti 0,6 sek nopeampi kierroksella. :rolleyes:
Ja sitten valitti, että on epistä, että Hamilton ajaa hänen kehittämällään autolla kovempaa kuin hän itse.:D
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
formulaX sanoi:
10p ja papukaijanmerkki jyrkimmin laskavasta keulasta. Sillä on hyviä puolia kyllä. Nättihän se on, mutta mielestäni on semmonen naula-arkkuun-ratkaisu.

+
Matalempi painopiste
Parempi näkyvyys startteihin kuljettajalla
aliohjautuvuutta hitaisiin mutkiin, ei karkaa lapasesta ehkä niin helposti kuljettajalta mutkiin tuloissa, silti säilyttämällä hyvät suoranopeudet.

-
Ilmanvastusta ja downforcea lisää suorille
hitaisiin mutkiin ei saada auton alle ilmaa niin paljon kuin korkeammalla keulalla (downforcee-liimaa). Ilmanvastus/downforce-suhde kärsii
Nopeisiin ja keskinopeisiin mutkiin yliohjautuvuutta, riippuu tietystyi säädöistä, Alonsolle ei hyvä.

Nämä tiedot ihan vain näyttää nopeelta pohjalta.
Kyllä minä väitän, että tässä keulassa on pienempi ilmanvastus kuin Hondan harakkahaarukassa. Lisäksi epäilisin, ettei lähtökohtaisesti keulan alle ole tarkoitus ängetä mahdollisimman paljon ilmaa, kuten ilmatyynyaluksissa, vaan saada keulan alaosan virtaukset vauhtiin.
 
Viimeksi muokattu:

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Rednef sanoi:
Kuva spoilerin alle vaikka ei siitä nyt paljoa mitään näe:
Nyt täytyy sanoo kyllä, että siisti kuva!! :thumbup:

Mutta arvoitus ei tosiaan tainnut tuostakaan ratketa..
Etusiipi pois kuvasta niin sit.. :)

No sen ainakin näkee, että v-kölistä ovat tosiaan luopuneet...
(ku eikös niillä viime vuonna vielä ollut joku v-köli? ...muistaako oikein :dunno: )
 

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
Flaviolla on pelisilmää

"Sakon myös lisää näkyvyyttämme tärkeillä markkina-alueilla" kommentoi tallipäällikkö Flavio Briatore sopimusta.
 

Osse

Active member
Liittynyt
7.1.2008
Viestit
33
Jos Renu tuo jotain noinkin mullistavaa niin voin vaan kuvitella mitä Ferrarin aero-paketti sisältää kerta siitä ei ole mediaan lähes mitään vuodettu. :eek:
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
talakem sanoi:
Meinaa Rellu tuoda Ausseihin mullistavan W muotosen takasiiven? Onko auto nopea on sitten toinenjuttu...

http://www.totalf1.com/fullstory/view/244083/Revolutionary_Wwing_for_Renault_at_Melbourne/
Joo samaa suomeksi:
Renault pitää uuden W-etusiipensä salassa
Lähteen mukaan Renault ei käytä etusiipeä ennen kautta ajettavissa testeissä, koska tiimi ei halua muiden tallien kopioivan uutta ratkaisua.

- Olen nähnyt sen tuulitunnellissa ja se on täysin uniikki, lähde sanoi.
Ja williamsillako on jotain vastaavaa suunnitteilla??
 
Ylös