Renault R28

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Ei kyllä miellytä omaa silmää.. ei sitten yhtään. No onneksi on erilainen... toi kalansuu/siipihässäkkä on kyllä vertaansa vailla... värityskin on mitä on, kuin klovnilta...
 

Dev

Well-known member
Liittynyt
28.2.2007
Viestit
4020
Viime vuoden Rellu oli hienompi vaikka sekin paini samassa kastissa kuin Hondan viimevuoden auto.

Väritys saisi olla vanha vaaleansininen.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Trullinkaasu sanoi:
Valkoinen väri pilaa totaalisesti Rellun.
Valkoinen on Renaultin perinteinen väri keltaisen ja mustan ohella. Oranssi tuossa minun silmääni pahiten sohii.
Device sanoi:
Väritys saisi olla vanha vaaleansininen.
Se oli Mild Sevenin väri. Omaan silmääni se vaaleansininen-keltainen yhdistelmä ei oikein koskaan näyttänyt hyvältä, vaikka siihen ajan myötä tottuikin.
 

Trullinkaasu

Well-known member
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
9312
WebSlave sanoi:
Valkoinen on Renaultin perinteinen väri keltaisen ja mustan ohella. Oranssi tuossa minun silmääni pahiten sohii.
Valkoista hieman liikaa, oranssi taas sopii ihan hyvin. Oma mielipiteeni.
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
formulastara sanoi:
Harvoja vai? Mitäs kaikkia sieltä ei sitten erota? Hondaa vai?
Aavistanko sarkasmia lauseessasi? Puhuin muodoista (aerodynaamisista) enkä värityksestä.

Jos tarkoitat autoja mitä ei oikein erota vanhoista (muotojen perusteella siis) niin McLarenin ja Bemarin uusimpia autoja en erota kuinkaan, ellei nyt sitten numeroita katsota (ne vaan kuuluvat väritykseen).
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Jason Voorhees sanoi:
McLarenin ja Bemarin uusimpia autoja en erota kuinkaan, ellei nyt sitten numeroita katsota (ne vaan kuuluvat väritykseen).
Bemari ois kannattanu jättää mainitsematta..
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Jason Voorhees sanoi:
Niin, siis Bemari on Rellun ohella eniten muuttunut (ja Honda) auto. Eli se pitäs vain tunnistaa. Toki kaikki on ok, kun olit varsin rehellinen, ei muuta.
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Bemarin uutukaiseen liittyen ihmeteltiin jo sitä miten jyrkästi etusiiven takareuna nousee kohti keulan alapintaa, mutta eipä se Bemarin ratkaisu ole mitään verrattuna tuohon Renaultin siipeen;



Joko tuo on vaan julkistussiipi jota ei radalla nähdä, tai sitten tuo keula on kupera alapinnastaan.
 

Dev

Well-known member
Liittynyt
28.2.2007
Viestit
4020
Alonso arvio että tämä uusi Rellu on 1,0-1,2 sekuntia hitaampi kuin kärkiautot. :alppu:
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
CamoN sanoi:
Bemarin uutukaiseen liittyen ihmeteltiin jo sitä miten jyrkästi etusiiven takareuna nousee kohti keulan alapintaa, mutta eipä se Bemarin ratkaisu ole mitään verrattuna tuohon Renaultin siipeen;



Joko tuo on vaan julkistussiipi jota ei radalla nähdä, tai sitten tuo keula on kupera alapinnastaan.
Joo keulan on pakko olla kupera alapinnastaan. Tuossahan näyttää, että etusiipi ottaa suorastaan kiinni noseconeen. Vähän arveluttavaa. Ehkä se on tarkoituskin, tuskin vahinko kuitenkaan.
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Oberfeldwebel sanoi:
Niin, siis Bemari on Rellun ohella eniten muuttunut (ja Honda) auto. Eli se pitäs vain tunnistaa. Toki kaikki on ok, kun olit varsin rehellinen, ei muuta.
Näin jälkikäteen katottuna Bemarissa näkyy muutokset auttamatta. En näköjään sitten katsonutkaan sitä uusinta mallia... :p Ei mulla muuta.

edit: Juu, kaikkihan tekevät muutoksia autoonsa vuosittain. Sen kyllä jokainen tätä lajia hieman enemmän kuin sivusilmällä seuraava tietää.
 

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
Naurakaa vain Alonsolle.

Se tulee lyömään kiilaa Ferrareiden ja McPaskojen rintamaan tosissaan ja voittaa siinä sivussa muutaman kisankin.
 

formulaX

Well-known member
Liittynyt
30.3.2002
Viestit
248
10p ja papukaijanmerkki jyrkimmin laskavasta keulasta. Sillä on hyviä puolia kyllä. Nättihän se on, mutta mielestäni on semmonen naula-arkkuun-ratkaisu.

+
Matalempi painopiste
Parempi näkyvyys startteihin kuljettajalla
aliohjautuvuutta hitaisiin mutkiin, ei karkaa lapasesta ehkä niin helposti kuljettajalta mutkiin tuloissa, silti säilyttämällä hyvät suoranopeudet.

-
Ilmanvastusta ja downforcea lisää suorille
hitaisiin mutkiin ei saada auton alle ilmaa niin paljon kuin korkeammalla keulalla (downforcee-liimaa). Ilmanvastus/downforce-suhde kärsii
Nopeisiin ja keskinopeisiin mutkiin yliohjautuvuutta, riippuu tietystyi säädöistä, Alonsolle ei hyvä.

Nämä tiedot ihan vain näyttää nopeelta pohjalta.
 
Ylös