Eihän sitä tarvinnu McLareninkaan tapauksessa osoittaa.talakem sanoi:Veikkauksia mitä FIA päättää huomenna Renaultin osalta?
Miten osoitetaan Renaultin hyötyneen tiedoista kun talli ei pärjää?
. Www.mclaren.com 5.12.The FIA has asked us to correct certain factual errors contained in a press briefing given on our behalf by one journalist concerning Renault F1 and we are pleased to do so. The corrections are as follows.
In our briefing, we stated that there were 18 witness statements from Renault employees admitting that they had viewed McLaren confidential information.
To the extent that this implied that 18 different Renault employees admitted viewing McLaren confidential information it was inaccurate. 13 Renault F1 employees provided 18 witness statements and 9 of them have so far admitted they viewed and discussed the confidential technical information belonging to McLaren.
We stated that the confidential information on computer disks was uploaded onto 11 Renault computers.
This is not accurate. Mr Mackereth copied information onto 11 computer disks. The information on these 11 computer disks was uploaded by Renault IT staff in September 2006 onto Renault’s T: drive and then transferred by Mr Mackereth to his personal home directory stored on Renault's network server. A back up copy of the material on Mr Mackereth’s personal directory was made onto an unknown number of Renault’s back up servers/tapes.
Our briefing could have been interpreted as suggesting that the Renault employees who admitted sight of McLaren Confidential Information all viewed it on computer screens.
Only Mr Mackereth and Mr Hardie admit viewing McLaren Confidential Information on Mr Mackereth’s computer. The other seven employees who have admitted seeing McLaren Confidential Information admit seeing it in the form of computer print outs or hard copy documents.
We said that the information on the 11 computer disks taken by Mr Mackereth included 780 individual drawings.
This was an error. The information taken by Mr Mackereth on floppy disks, in hard copy form and by email amounts to 762 pages when printed out. The 11 computer disks included 18 individual technical drawings. Mr Mackereth also admits that he took hard copy drawings of McLaren’s dampers.
We said that the McLaren information amounted to the "entire technical blueprint of the 2006 and 2007 McLaren car".
This requires clarification. The position is that, the McLaren drawings plus the information in a confidential MP4 - 22A Specification document taken by Mr Mackereth constitute a technical definition of the fundamental layout of the 2007 McLaren car and the technical details of its innovative and performance enhancing systems.
We are pleased to assist the FIA in making the above clear in advance of tomorrow's hearing
Johtuiskohan siitä, että kausi ei ole kesken eikä Renault taistellut maailmanmestaruudesta 2007.Ade sanoi:Kieltämättä pieni hämmennys ettei tästä vakoilujupakasta ole syntynyt samanlaista kohua kuin mäkin ja ferrarin välisestä.
...ja kuskina ei ole Kimi Räikkönen.Zaikom sanoi:Johtuiskohan siitä, että kausi ei ole kesken eikä Renault taistellut maailmanmestaruudesta 2007.
Zaikom sanoi:Johtuiskohan siitä, että kausi ei ole kesken eikä Renault taistellut maailmanmestaruudesta 2007.
Näinhän se kieltämättä on. Syksyllä, kun Kimi Räikkösen maailmanmestaruusmahdollisuudet näyttivät menneen, täällä epätoivoisesti McLarenin hylkäystä vaatineet nimimerkit ovat nyt saaneet yli kuukauden päivät mässäillä itsensä henkisesti ähkyksi Räikkösen mestaruudesta, joten lajin tilanne ei enää heitä voisi enempää kiinnostaa. Ei vaadita kovaan ääneen syytettynä olevan tallin kuljettajien hylkäystä tai tiimin sulkemista sarjasta. Ensimmäisen käsittelypäivän lähestyessä Mclaren jäi kiinni teollisuusvakoilusta-otsakkeen alle oli kirjoitettu satoja viestejä, mutta on toki ymmärrettävää, ettei tämä aihe saa aikaan yhtä suurta kansallista myrskyä, vaikka Heikki Kovalaisen upean debyyttikauden tulokset saattavat historian kirjoista kadota ja miehen tulevaisuus vaikeutua. Loogisuudesta lienee turha FIA:n kohdalla puhua, mutta tapahtumien aikajanan ulottuessa vuoteen 2006, ehkä tämä sotku vielä ulotetaan niinkin pitkälle ja silloin se voisi pahimmassa tapauksessa jopa vaikuttaakin kaksi vuotta sitten käytyyn maailmanmestaruustaisteluun.J.Hunt sanoi:...ja kuskina ei ole Kimi Räikkönen.
Mitä erikoista tuossa on kun on kyseessä McLaren. Jatkavat samaa linjaa kuin aikaisemmin. :thumbdownpmv sanoi:Kieltämättä erikoista tiedotuspolitiikkaa McLarenilla. Vähän noloahan tuollainen paikkailu on, vielä kun FIA on selkeästi käskenyt McLarenia oikoa tiedotuksen selkeät virheet. Joku voisi pitää tuota valehteluna, mutta McLarenin kyseessä ollen niin sehän on vaikkapa: "Tiedon kertomista medialla, niin että tapahtumista syntyvä kuva on enemmän todenmukainen kuin se, mikä median kautta olisi tullut, mikäli olisi annettu vain tietoja, jotka olisivat olleet täysin yhteneviä hyvin monimutkaisen asiavyyhdin tutkinnassa tulleiden faktojen kanssa."
Täysin vastaava tuomio kuin siinä ensimmäisessä McLaren-käsittelyssä. Todisteet taitavat olla aika lailla vastaavat kuin silloin, McLaren-jupakan toiseen esitykseen taas oli jotain ihan oikeasti konkreettista siitä, että tietoja on myös käytetty.Misa1 sanoi:Heh, FIA:lla jälleen kerran hommat hallussa!?!
Eli syyllinen, kuten McLaren mutta ei aiheuta rangaistusta?
Jepjep
Joo, joka päättyi siten, että ei rangaista kun ei ole varsinaisia todisteita. Sitten todisteet löytyivät oman kuskin taholta!Bobakki sanoi:Täysin vastaava tuomio kuin siinä ensimmäisessä McLaren-käsittelyssä. Todisteet taitavat olla aika lailla vastaavat kuin silloin, McLaren-jupakan toiseen esitykseen taas oli jotain ihan oikeasti konkreettista siitä, että tietoja on myös käytetty.
Tekopyhää paskaa! Tässäkin on ne samat todisteet, joten ei muutaku syynäämään se Renaultin auto ja tunkis nyt joku järkevä ees tuon Briatoren kurkkuun jonku villasukan, niin olis hiljaa!Flavio Briatore oli Ferrari-leirin kanssa eturintamassa kritisoimassa FIA:n toimintaa kesällä ja jyrisi, ettei McLaren yksinkertaisesti voi rikkoa F1-lakia ja selviytyä siitä rangaistuksetta. Vertasi FIA:n organisaatiota jopa raamatulliseen antisankariin Pontius Pilatukseen.
Nyt hänen johtamansa talli on samassa asemassa - ja Briatore myhäilee tyytyväisenä vapauttavasta tuomiosta.
Ei se ihan noin mennyt. WMSC:n italialainen jäsen valitti asiasta, minkä jälkeen Mosley katsoi parhaaksi viedä asian eteenpäin. Eli jos samalla tavalla toimitaan, niin Mosleyn ei pidä tehdä mitään jollei joku WMSC:n jäsen valita.SOKO sanoi:Mosley voi nyt osoittaa puolueettomuutensa viemällä asian valitustuomioistuimeen, kuten hän Ferrarinkin osalta aikoi teki jo ennen kuin mitään uusia todisteita saatiin. :alppu:
Ei lähestulkoonkaan vastaavat. McLarenin tapuaksessa kyettiin ainoastaan osoittamaan, että tallin johdossa oli henkilöitä jotka tiesivät asiasta.Bobakki sanoi:Täysin vastaava tuomio kuin siinä ensimmäisessä McLaren-käsittelyssä. Todisteet taitavat olla aika lailla vastaavat kuin silloin, McLaren-jupakan toiseen esitykseen taas oli jotain ihan oikeasti konkreettista siitä, että tietoja on myös käytetty.