rengassodan uusi vaihe

  • Viestiketjun aloittaja jps
  • Aloituspäivämäärä

Kossu

Well-known member
Liittynyt
20.3.2002
Viestit
101
Ferrari 4ever:
Michelin tajusi, että peli onkin tiukempaa laillisin keinoin (olettaen, että Bridgestone ei ole rikkonut sääntöjä). Kukas onkaan nyt se huono häviäjä? :D Menee kyllä aivan naurettavaksi touhuksi. Ja jos tästä vielä rumba kehkeytyy niin Montezemolo vaatii kaikkien aikaisempien tulosten hylkäämistä.
F1-Live.com idea
 

Ei tahdoton ihmisraunio

Guest
Oma, asiantuntijapiireissä vaatimaton mielipiteeni on, että voimassa olisi FIA:n tukema ainoastaan yhden rengasvalmistajan monopoli. Säästyisimme kaikelta tältä puberteetti-ikäiseltä kinastelulta ja laillisuuden raja-aidalla tasapainoilulta!
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Ei tahdoton ihmisraunio:
Oma, asiantuntijapiireissä vaatimaton mielipiteeni on, että voimassa olisi FIA:n tukema ainoastaan yhden rengasvalmistajan monopoli. Säästyisimme kaikelta tältä puberteetti-ikäiseltä kinastelulta ja laillisuuden raja-aidalla tasapainoilulta!
mutta kun ei ole... ellei sitä sun vaatimatonta mielipidettä oteta huomioon FIA:n suunnalla... pistäppä meiliä sinne suuntaan? :D
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
FO110K:
Ei tahdoton ihmisraunio:
Oma, asiantuntijapiireissä vaatimaton mielipiteeni on, että voimassa olisi FIA:n tukema ainoastaan yhden rengasvalmistajan monopoli. Säästyisimme kaikelta tältä puberteetti-ikäiseltä kinastelulta ja laillisuuden raja-aidalla tasapainoilulta!
mutta kun ei ole... ellei sitä sun vaatimatonta mielipidettä oteta huomioon FIA:n suunnalla... pistäppä meiliä sinne suuntaan? :D
Siis kaikille sama rengasseos koko vuodeksi. Sitten ei olisi mitään ongelmia kulutuspinnan, urien tai seoksien kanssa ja autoa voitaisiin kehittää renkaille. Testaamista voitaisiin vähentää, koska ei tarvitse aina testata uusien seoksien toimivuutta.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
juu ideana helvetin hyvä, mut ongelma on siinä kuinka menee FIA sanomaan jommallekummalle rengastoimittajalle "teidän olis syytä vetäytyä rengastoimittajan asemasta, tänne tulee monopoli" :D
 

mìkæl2

Member
Liittynyt
22.11.2000
Viestit
10
FO110K:
juu ideana helvetin hyvä, mut ongelma on siinä kuinka menee FIA sanomaan jommallekummalle rengastoimittajalle "teidän olis syytä vetäytyä rengastoimittajan asemasta, tänne tulee monopoli" :D
Olihan tämä tilanne tässä jo taannoin. Ja silloin Bridgestone valitsi rengas-asioissaan yhteistyökumppanikseen Ferrarin. Tässä leirissä tilanne on edelleen samankaltainen.
 

Ei tahdoton ihmisraunio

Guest
Nyt mikael painut muualle märehtimään ja loptat viattomille ihmisille naurun purskahduksien aiheutuksen välittömästi! :mad:

Ideani on erinomainen, ei vapaasta kilpailusta joka on huono asia aiheutuvia sekoiluja. Urheilkaa ihmiset!!! :cool:
 

mìkæl2

Member
Liittynyt
22.11.2000
Viestit
10
Ei tahdoton ihmisraunio:
Nyt mikael painut muualle märehtimään ja loptat viattomille ihmisille naurun purskahduksien aiheutuksen välittömästi! :mad:

Ideani on erinomainen, ei vapaasta kilpailusta joka on huono asia aiheutuvia sekoiluja. Urheilkaa ihmiset!!! :cool:
Pointti oli siis se, että vaikka olisikin vain yksi rengasmerkki - se ei takaa tasapuolisuutta. Useampi rengasmerkki on siis tasapuolisuudessaankin parempi. Väitänpä että vaikkapa Bar-tallissa tälle ei jaksettaisi nauraa "Ei tahdoton ihmisraunion" -tapaan. Nyt Michelin pistää kampoihin Bridgestonelle ja se takaa tasapuolisempaa kilpailuasemaa sen asiakastalleille.

<small>[ 22-09-2003, 11:30: Message edited by: mikæl ]</small>
 

Ei tahdoton ihmisraunio

Guest
Kyse onkin siitä että FIAN tulisi valvoa kaikkien saavan tasapuolista kohtelua. Ai niin, eihän ne voi koska ovat salaliitossa punaisten kanssa! totta kai!
 

mìkæl2

Member
Liittynyt
22.11.2000
Viestit
10
Ei tahdoton ihmisraunio:
Kyse onkin siitä että FIAN tulisi valvoa kaikkien saavan tasapuolista kohtelua. Ai niin, eihän ne voi koska ovat salaliitossa punaisten kanssa! totta kai!
Tämä taitaa olla hieman vaikeaa?

Katsos kun Bridgestone rengasti niin McLarenin kuin Ferrarinkin, silloin renkaiden ominaisuudet tukivat enemmän Ferrarin toivomuksia kuin McLarenin ja jälkimmäinen joutui lähtemään. Kyse ei ole salaliitosta vaan kaupallisuudesta ja valinnoista jossa rengasvalmistaja luonnollisesti valitsi mestarin ja näkyvyyden ohjenuorakseen. Vaikka nyttemmin renkaiden variaatiot ovat sääntömuutosten myötä mahdollisia - käytännössä testausaika, valmistuskapasiteetii ja -aika asettavat rajoja kuitenkin niiden saatavuuteen. Joten yhden rengasvalmistajankin toimesta tasapuolisuus olisi siltikin vain näennäistä.

<small>[ 22-09-2003, 13:43: Message edited by: mikæl ]</small>
 
Ylös