OHO:
Kirjoitin käytössä, joka ei mitenkään rajaa ajan hetkeä vain siihen, kun rengas on käytetty, vaan rengas on käytössä at all times kun sillä ajetaan, ts. millä tahansa hetkellä.
Ja millään näistä hetkistä, joista at all times koostuu, rengas ei saa olla liian leveä.
Käsittääkseni tämä tulkinta on jotenkin ainoa oikea.
Se, saako rengas olla liian leveä vai ei, ei mitenkään liity siihen, milloin renkaat mitataan, vaan renkaiden tarvitsee olla sääntöjen asettamissa rajoissa millä tahansa hetkellä, myös niillä, jolloin sitä ei mitata.
Tällöin mittaaminen vain ennen ja jälkeen kisan ei todista renkaan olleen koko ajan sääntöjen mukainen, vaikka molemmat mittaukset antaisivatkin hyväksytyn tuloksen.
Toisaalta rengasta pitää länsimaisen oikeistajun mukaan pitää sääntöjen mukaisena kunnes se todistetaan niiden vastaiseksi. (Tämä on tuntunut Ross Brawnilta ja joiltain Ferrari faneiltakin unohtuneen).
Tällöin kuitenkin minkä tahansa mittauksen antama laiton tulos riittää - eihän renkaan tarvitse olla kokoajan liian leveä ollakseen sääntöjen vastainen, yksikin hetki riittää.
Jos siis rengas on liian leveä kisan jälkeen, on se ollut kisan aikanakin, ja voidaan hylätä.
Samoin hylsyä tulee jos joku pystyy todistamaan renkaan olleen liian leveä jonain muuna ajanhetkenä. Miten sitten voidaan rengas todistaa liian leveäksi ajotilanteessa onkin sitten eri asia, mutta se että todistaminen on vaikeaa, ei kuitenkaan tarkoita että renkaat saisivat olla liian leveitä ajossakaan. (Mikä Michelinin olisi kyllä pitänyt tietää).