Kun Michelin on ilmoittanut vetäytyvänsä ykkösistä tämän kauden jälkeen, siirrytään ykkösissä yhteen rengastoimittajaan.
Todennäköisin valmistaja olisi Bridgestone, joka toimii jo tälläkin hetkellä lisääntyneen tallijoukon toimittajana.
Asia on hyvin mielenkiintoinen Michelin-talleille, koska uusi rengasvalmistaja tarkoittaa muutoksia monessa asiassa auton suunnittelua ajatellen.
Onko mielestäsi hyvä asia että koko karavaani ajaisi (toim. huom. umpisurkeilla) Bridgestonen renkailla, vai toivoisitko jonkun uuden rengasvalmistajan (esim. GoodYear, Pirelli tms.) osallistuvan tarjouskilpailuun?
Itse toivoisin jonkun uuden valmistajan mukaantuloa ja syrjäyttämään Bridgestonen. Näin rengastilanne olisi kaikille talleille sama, kaikki olisivat uuden tilanteen edessä eikä kukaan saa merkittävää etua asiasta.
Isot tiimit toki pystyvät reagoimaan nopeasti ja kehittämään autoaan renkaille sopivaksi, mutta pienemmät tiimit saattavat kärsiä ainakin aluksi.
Mitä mieltä olette?
Todennäköisin valmistaja olisi Bridgestone, joka toimii jo tälläkin hetkellä lisääntyneen tallijoukon toimittajana.
Asia on hyvin mielenkiintoinen Michelin-talleille, koska uusi rengasvalmistaja tarkoittaa muutoksia monessa asiassa auton suunnittelua ajatellen.
Onko mielestäsi hyvä asia että koko karavaani ajaisi (toim. huom. umpisurkeilla) Bridgestonen renkailla, vai toivoisitko jonkun uuden rengasvalmistajan (esim. GoodYear, Pirelli tms.) osallistuvan tarjouskilpailuun?
Itse toivoisin jonkun uuden valmistajan mukaantuloa ja syrjäyttämään Bridgestonen. Näin rengastilanne olisi kaikille talleille sama, kaikki olisivat uuden tilanteen edessä eikä kukaan saa merkittävää etua asiasta.
Isot tiimit toki pystyvät reagoimaan nopeasti ja kehittämään autoaan renkaille sopivaksi, mutta pienemmät tiimit saattavat kärsiä ainakin aluksi.
Mitä mieltä olette?