Robert Kubica, tuo puolalainen lurppasilmä

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
4025
Kyllä tossa Kubican paluussa ideaa on, meinaan ajoi heti vieraalla autolla yhdellä kädellä paremman ajan kuin Palmer Unkarin harkoissa ja lähes samaa kyytiä kuin aika-ajoissa.
 

Nick

sadasseitsemäs
Liittynyt
30.6.2004
Viestit
2047
Sijainti
Tampere
Mikä muuten Kubican superlisenssin tilanne on? Voisiko Renault esimerkiksi ajattaa Kubicaa perjantaiharjoituksissa?
 

Saatana.

Well-known member
Liittynyt
1.2.2017
Viestit
113
Mikä muuten Kubican superlisenssin tilanne on? Voisiko Renault esimerkiksi ajattaa Kubicaa perjantaiharjoituksissa?
Formula 1 -komissio voi myöntää harkintansa mukaan lisenssin, vaikkei mikään edellisistä kohdista täyty. Tällöin kuljettajalla on oltava ajettuna vähintään 300 km F1-testejä kahden päivän aikana. Jos superlisenssi myönnetään tämän kohdan perusteella, tarkistetaan kuljettajan tilanne aina kolmen kuukauden välein.
Tämähän taisi toteutua Unkarin testeissä?

https://fi.wikipedia.org/wiki/Superlisenssi
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Eikös maailmalla ollut aiemmin juttua että FIA olisi sanonut Kubican ajoluvan olevan läpihuutojuttu, tyyliin että jos talli/Kubica haluaa ajaa niin Kubica sitten ajaa.
 

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Minä luulen että Kubican tapauksessa ei enää mietitä tapahtuuko paluu, vaan että milloin se tapahtuu. Tänä syksynä jo, vai vasta keväällä Australiassa?
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Olennaista kai on se että kuinka paljon Kubican aikojen/vauhdin voi arvioida parantuvan nyt näistä ensitesteistä. Voiko olla realistista odottaa että tottuminen pudottaa useita sekunteja vai oliko jo lähellä maksimia suoraan.
 

Racecardriver

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
354
Yllättävän pessimistinen on täällä suhtautuminen RK:n paluu mahdollisuuksiin. Perisuomalaista pessimismiä? Aivan selvää on että herra nykyautoilla pystyy ajamaan. Toki toinenjuttu tälläisessa lajissa on ne kymmennykset ja tuhannesosat, vieläkö pystyy siihen parhaimpaan puristukseen.

Itse uskon että Kubica tulee vielä kilpailemaan Formuloissa, toivottavasti jo tällä kaudella korvaten Palmerin. Hulkenberg on oiva mittatikku vauhdillisesti. Olisi hienoa jos pysyisi Nicon vauhdissa kohtuudella ja ensikaudella sitten jo päihittäisi tämän säännöllisesti. Silloin tie voisi olla auki ties vaikka Ferrarille, jonne tätä aikanaan huhuiltiinkin. Todennäköisempää olisi kuitenkin jäädä Renaultille rakentamaan tallin uutta nousua.

Ja tällä hetkellä RK ei todellakaan ole sekuntikaupalla perässä tallin nykykuskeja että edellä mainittuun vauhdin petraamiseen olisi edes mahdollisuuksia. Vasta aika-ajot ja kisat näyttäisivät herran todellisen iskukyvyn.
 
Viimeksi muokattu:

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
En minäkään tiedä että pystyykö Kubica tästä enää mitään uutta F1-uraa rakentamaan, mutta kun katsoi esim. tuota puolalaisfanien ilakointia katsomossa ja on lukenut maailmalta ihmisten reaktioita Kubican mahdolliseen paluuseen, niin minulla on vahva kutina että Rellu ei yksinkertaisesti voi jättää tätä PR-mahdollisuutta käyttämättä. Eli minä kyllä olen aika varma siitä että Kubica ainakin jokusen kisan tulee ajamaan, jos ei vielä tällä kaudella niin viimeistään ensi kauden alussa. Kyllähän tuo vauhti kuitenkin sillä tasolla oli että tuskin Kubicasta mikään liikkuva shikaani tulisi vaikka nyt ei sitä huipputasoa pystyisi saavuttamaankaan, ja kuntokin näyttää kestävän F1-autolla ajamisen. Ei Rellulle tuossa mitään isoa riskiä minusta ole, pelkästään voitettavaa noin PR-mielessä.
 

Juggis

Well-known member
Liittynyt
29.1.2008
Viestit
244
Sijainti
Espoo
En minäkään tiedä että pystyykö Kubica tästä enää mitään uutta F1-uraa rakentamaan, mutta kun katsoi esim. tuota puolalaisfanien ilakointia katsomossa ja on lukenut maailmalta ihmisten reaktioita Kubican mahdolliseen paluuseen, niin minulla on vahva kutina että Rellu ei yksinkertaisesti voi jättää tätä PR-mahdollisuutta käyttämättä. Eli minä kyllä olen aika varma siitä että Kubica ainakin jokusen kisan tulee ajamaan, jos ei vielä tällä kaudella niin viimeistään ensi kauden alussa. Kyllähän tuo vauhti kuitenkin sillä tasolla oli että tuskin Kubicasta mikään liikkuva shikaani tulisi vaikka nyt ei sitä huipputasoa pystyisi saavuttamaankaan, ja kuntokin näyttää kestävän F1-autolla ajamisen. Ei Rellulle tuossa mitään isoa riskiä minusta ole, pelkästään voitettavaa noin PR-mielessä.
Itse olen taas sitä mieltä, että Kubica tulisi laittamaan jauhot suuhun monelle. Sen verran vahvaa oli tekeminen ensimmäisellä F1 -uralla.

Käsi miestä tuskin hidastaa, koska jos lääkärit ovat sitä mieltä, että käsi on tuohon hommaan ok, se on varmasti ok. Eriasia on sitten tulevat mahdolliset loukkaantumiset. Kerran operoitu paikka voi hajota helposti uudestaan sopivassa tilanteessa. Tähän on monen urheilijan ura loppunut.
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
En pidä mahdottomana että Kubica ajaisi perjantaiharkoissa tällä kaudella, vaikka ei ajaisi kisossa.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
En pidä mahdottomana että Kubica ajaisi perjantaiharkoissa tällä kaudella, vaikka ei ajaisi kisossa.
En pitäis mahdottomana, että ajais kisankin tänä vuonna. Tietty sen pitää olla taloudellisesti kannattavaa syrjäyttää Palmer. En usko sen olevan esteenä. Nyt jo valtaa uutisotsikoita. Sopimukset on kuitenkin sopimuksia ja voi olla, että menee enskauteen. Sopimuksen purkaminen maksanee jotain sekin (toisaalla luulis joka ikisen purkupykälän täyttyvän jo...)
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Itse olen taas sitä mieltä, että Kubica tulisi laittamaan jauhot suuhun monelle. Sen verran vahvaa oli tekeminen ensimmäisellä F1 -uralla.

Käsi miestä tuskin hidastaa, koska jos lääkärit ovat sitä mieltä, että käsi on tuohon hommaan ok, se on varmasti ok. Eriasia on sitten tulevat mahdolliset loukkaantumiset. Kerran operoitu paikka voi hajota helposti uudestaan sopivassa tilanteessa. Tähän on monen urheilijan ura loppunut.
Joo, mut onhan se Fakta, että pientä tasoitusta antaa, kun ei kahden käden jokainen sormi ole käytettävissä. Mut voihan se olla vaa plussaa, että ei tarvi jokaista mutkaa hifistellä :D
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Nykyään ratissa on niin paljon nappuloita, että on syytä hallita kymmensormijärjestelmä.
 
Ylös