Maco
Well-known member
- Liittynyt
- 13.3.2009
- Viestit
- 671
Paitsi aika ikäviä törmätä moottoripyörällä...Nykyään kokeilevat kaiteiden korvaamista teräskaapeleilla. Auto liukuu kaapelia pitkin ja vastaavaa ei voi tapahtua
Paitsi aika ikäviä törmätä moottoripyörällä...Nykyään kokeilevat kaiteiden korvaamista teräskaapeleilla. Auto liukuu kaapelia pitkin ja vastaavaa ei voi tapahtua
Sekin auttaisi jo paljon, jos kaikki nuo terävät kaiteen päät upotettaisiin loivasti maahan, että auto siihen osuessaan nousisi kaiteen päälle eikä keihästyisi.Käsittääkseni kaapeleista on täysin luovuttu. Motoristit eivät tykänneet kun kaapelit siivuttivat harrastajakavereita.
Tosiaan Italiassa on A1 moottoritiellä Roomasta Firenzeen mittava kaiteenvaihto operaatio meneillään kesästä 2010. Uusi on mitä ilmeisimmin taipuvaa ja venyvää kaidemallia.
Italia on suuri maa ja menee aikaa ennen kuin ehtivät kyläteille.
Rallivauhdeilla saattaisi sellainen kuitenkin toimia hyppyrinä ja alastulo on 200 m alempana rotkossa...Sekin auttaisi jo paljon, jos kaikki nuo terävät kaiteen päät upotettaisiin loivasti maahan, että auto siihen osuessaan nousisi kaiteen päälle eikä keihästyisi.
Se kaide aloitetaan tietenkin hyvissä ajoin ennen sitä rotkoa, ettei näin tapahdu.Rallivauhdeilla saattaisi sellainen kuitenkin toimia hyppyrinä ja alastulo on 200 m alempana rotkossa...
Onko jotain vaihtoehtoja nykyisissä mihin ei ole ikävä törmätä moottoripyörällä?Paitsi aika ikäviä törmätä moottoripyörällä...
Toinen vaihtoehto on sellainen mutkalle väännetty pää, ei ainakaan lävistä.Sekin auttaisi jo paljon, jos kaikki nuo terävät kaiteen päät upotettaisiin loivasti maahan, että auto siihen osuessaan nousisi kaiteen päälle eikä keihästyisi.
Tuo olkapää ja kyynärpää oli uusia. Eli aika huonossa hapessa on tuo käsi, mikä ei nyt yllätys ole.Pöllötv sanoi:Kubicaa operoinut kirurgi Mario Igor Rossello kertoi, että potilaan kyynärvarressa ei ole havaittu tulehdusta eikä paisumista, mutta operaation täydellisestä onnistumisesta tiedetään vasta muutamien päivien kuluttua.
...
Sillä aikaa lääkärit tekevät suunnitelmia, kuinka hoitaa puolalaiskuljettajan olkapään ja kyynärpään vammoja.
Kubicalle saatetaan tehdä uusia leikkauksia, mutta ei ainakaan muutamaan päivään.
Sitä ei pystynyt varmistamaan pelkän videon perusteella. Kaiteitten päiden välin on täytynyt kuitenkin olla hyvin lyhyt, eli max metrin luokkaa.Asiasta on varmaankin jo mainittu, mutta katsomalla sen onboard-videon näet selvästi että kohdassa on kaksi erillistä kaidetta joista toiseen osuminen lävisti auton. Jos kaide olisi ollut yhtenäinen tuskin mitään olisi sattunut.
En ole koskaan tajunnut että nuo kaiteet voi tehdä noin pahaa jälkeä. Kylkiosumassa ehkä, mutta et keulasta sisään ja takakontista ulos...Mystery solved, läpihän se kaide meni. Ai stana.
Asiasta on varmaankin jo mainittu, mutta katsomalla sen onboard-videon näet selvästi että kohdassa on kaksi erillistä kaidetta joista toiseen osuminen lävisti auton. Jos kaide olisi ollut yhtenäinen tuskin mitään olisi sattunut.
Sekin auttaisi jo paljon, jos kaikki nuo terävät kaiteen päät upotettaisiin loivasti maahan, että auto siihen osuessaan nousisi kaiteen päälle eikä keihästyisi.
Ja jos loivennus ei ole turvallinen ratkaisu johonkin kohteeseen, kaiteen pää voisi alkaa pystysuorasti, mutta sitä olisi pehmennetty esimerkiksi käärimällä siihen ympärille kumikerros:
Tuskin kovin kallis ratkaisu. Varmasti olemassakin tuommoisia, mutta en löytänyt kuvaa. Tuollaiseen törmäisin paljon mieluummin, kuin tällaiseen johon Kubica tutustui:
En. Et taida nyt oikein hoksata mikä tuossa on ideana..Meinaat että mikä tahansa kietaistu kumi tuossa mitään auttaisi? On meinaan melkoiset törmäysvoimat (joku matikkanero voisi vaikka laskea jonkinlaisen arvion..).
No jos tarpeeksi kovaa materiaalia käyttää, voisi siitä periaatteessa jotain hyötyäkin olla, tosin tuskin se kaiteen pää tuolleen on törröttänyt kuten olet piirtänyt, vaan kaide alkaa tolpan kohdalta(?)En. Et taida nyt oikein hoksata mikä tuossa on ideana..
No tuskin tolla mitään saavutetaan. Katolisissa maissa on tapana syyllisten etsiminen, eikä ongelman ratkaisu. Sennan kuoleman jälkeen taidettiin käydä oikeutta 10 vuotta syyllistä etsiessä. Samoin avioeroakaan ei saa ilman että jompi kumpi on syyllinen eroon ja oikeus kyllä käyttää aikansa syyllisen etsimiseen.Kubican onnettomuus Italian viranomaisten tutkintaan
En tiedä mitä saavutetaan tienhoitokunnan tms. paikallisen tason toimijan mahdollisella piiskaamisella, mutta ehkä ainakin tuo onnettomuuskaide tehdään turvallisemmaksi jatkossa.