Numerologia on otettava käyttöön vakavien rallionnettomuuksien ehkäisyyn.Oli muuten taas numero 4. Attilio Bettega ja Henri Toivonen ajoivat myös numerolla neljä viimeisen ulosajonsa.
Numerologia on otettava käyttöön vakavien rallionnettomuuksien ehkäisyyn.Oli muuten taas numero 4. Attilio Bettega ja Henri Toivonen ajoivat myös numerolla neljä viimeisen ulosajonsa.
Kyllähän noitten suhtautuminen onnettomuuksiin vähän panee hymyilyttämään. Autolla ajamisesta ollessa kyse, ainakin Suomessa se syyllinen löytyisi varmasti ratin ja penkin välistä. Mut tuolla ilmeisesti sitten luotetaan kuskeihin enemmän.No tuskin tolla mitään saavutetaan. Katolisissa maissa on tapana syyllisten etsiminen, eikä ongelman ratkaisu. Sennan kuoleman jälkeen taidettiin käydä oikeutta 10 vuotta syyllistä etsiessä. Samoin avioeroakaan ei saa ilman että jompi kumpi on syyllinen eroon ja oikeus kyllä käyttää aikansa syyllisen etsimiseen.
Tää on taas niitä urbaaneja myyttejä...Paitsi aika ikäviä törmätä moottoripyörällä...
Muistanko väärin kun tästäkin olisi pyritty eroon?
Autohan saattaa lentää komeassa kaaressa pöpelikköön, vaikka alikulkusillan seinään?
Siksi kaiteiden päähän on ilmestynyt noita törmäysenergiaa kerääviä "tötteröitä"?
Paitsi aika ikäviä törmätä moottoripyörällä...
Ei kai se olleellista ole meneekö moottoripyöräilijä kahtia. Mikäli isku kohdistuu pienelle alueelle luulisi vammojen olevan pahemmat.Tää on taas niitä urbaaneja myyttejä...
Myytinmurtajissahan ne kokeili hiukan eri sovelluksessa leikata sianruhon kahtia kaapelilla, niin ei oikein onnistunut..
Toisaalta kaide ei anna periksi ja vaijeri antaa. Kumpi sitten parempi en tiedä, enkä halua kokeilla.Ei kai se olleellista ole meneekö moottoripyöräilijä kahtia. Mikäli isku kohdistuu pienelle alueelle luulisi vammojen olevan pahemmat.
Tutkimusten mukaan (Taisi olla Tieteen Kuvalehdessä joskus artikkelia) tuo vaijeri olisi turvallisempi, koska se antaa auton kohdalla periksi, ja "imee" sitä energiaa itseensä. Vauhti hidastuu ja lopulta auto pysähtyy. Moottoripyöristä en sitten tiedä mitä tuo vaijeri niille tekee. Autoja sillä koitetaan pysäytellä, ja jos oikein muistan niin vaijeri toimi vain loivassa kulmassa, eli suorassa törmäyksessä se ei kait ole se paras vaihtoehto. Ruotsissa tuommoista vaijeria ainakin on jo.Toisaalta kaide ei anna periksi ja vaijeri antaa. Kumpi sitten parempi en tiedä, enkä halua kokeilla.
Videossa kaide on yhtenäinen, noinko se sitten lopulta olikin yhtenäinen kaide eikä keskellä mutkaa törröttävä kaiteen pää mihin se matka pysähtyi?En tiedä onko postattu, mut jonkun sortin 3d video jossa pyritään näyttämään miten mennyt:
http://www.tvn24.pl/-1,1692023,0,1,zobacz--jak-sie-rozbil-kubica,wiadomosc.html
Kubican kartturi kuulemma varmentanut että ilmeisen tarkka kuvaus.
Kyllä, ainakin sen perustella mitä näkee Morenon auton kuvasta kun hän tulee paikalle.Videossa kaide on yhtenäinen, noinko se sitten lopulta olikin yhtenäinen kaide eikä keskellä mutkaa törröttävä kaiteen pää mihin se matka pysähtyi?
Nain nayttaa olevan valitettavasti.Mystery solved, läpihän se kaide meni. Ai stana.
Ei ollut Tyrrelliltä eka kerta - Depailler joutui jättämään riippuliidon ja moottoripyörät Kenin tallissa ajaessaan.Tästä taas muistuu karulla tavalla mieleen 80-luvun puoliväli, jolloin f1-shaföörejä vammautui tai kuoli pilvin pimein C-ryhmäläisten ohjaimissa. Ainakin Ken Tyrrell tuolloin kultamunansa Bellofin menetettyään (ja Palmerin loukkaannuttua) kielsi kuskeiltaan kaikenlaisen oheistoiminnan, joka on sukanvirkkaamista vauhdikkaampaa.
John Booth kommentoi Maikkarin uutisessa aika hyvin myös:Ei ollut Tyrrelliltä eka kerta - Depailler joutui jättämään riippuliidon ja moottoripyörät Kenin tallissa ajaessaan.
Itsehän en ymmärrä alkuunkaan asiasta noussutta hämmästelyä tai etenkään tallin kritisointia. Mitä muuta kilpa-ajaja tekisi kuin ajaisi kilpaa? Lainatut "kuskit" kuulostavat enemmän kirjanpitäjiltä kuin huippu-urheilijoilta. Epäilen, että Kubica ei edes ajaisi Renault'lla jos ei olisi saanut lupaa ajaa rallia. Boullierin kommentti aiheesta oli muuten hieno: "Ei sillä ole mitään tekemistä bisneksen kanssa. Annoimme hänen tehdä niin, koska hän rakastaa ajaa rallia. Ralli on elintärkeää Robertille ja hänen mielenterveydelleen."
Kommentti Autosportista, ontuvahko käännös oma.
- Me veimme Jerome (d'Ambrosion) ja Timo (Glockin) hiihtämään pari viikkoa sitten. Sanoimme heille, että "OK kaverit, pysykää radalla ja niin edelleen". Kun pääsimme hissillä huipulle ja portit aukesivat, syöksyivät he rinteeseen täyttä vauhtia, Booth kertoi.
- (Tallin puheenjohtaja) Graeme Lowdon seurasi heitä ja oli kauhuissaan siitä että he törmäisivät johonkin. He menivät joka puolella, mutta sellaisia he ovat ja se tekee heistä niin hyviä työssään. Sitä olisi vaikea tukahduttaa, vai kuinka, Booth kysyi.
Niin, taas muuttui tarina.. voisivat jo päättää että oliko siinä aukko vai ei..Videossa kaide on yhtenäinen, noinko se sitten lopulta olikin yhtenäinen kaide eikä keskellä mutkaa törröttävä kaiteen pää mihin se matka pysähtyi?
No mieluummin törmäisin kaiteeseen, kuin tekisin itsestäni meetwurstia kaiteesta voi sentään selvitä hengissä, jos kulma on sopivan loiva hyvät ajovarusteet sekä tuuria, mutta tämä offtopic:staOnko jotain vaihtoehtoja nykyisissä mihin ei ole ikävä törmätä moottoripyörällä?