WebSlave
Trackman
- Liittynyt
- 9.2.2005
- Viestit
- 29660
En minä ajatusta hylkää, minä pidän sitä epärealistisena toteuttaa (paitsi ehkä MM-tasolla). Mutta saa kyllä kokeilla.Pointtini oli se että kun ottaa asiakseen jonkun se on mahdollista tehdä. Pelkän ajatuksen hylkääminen realismiin vedoten on hieman ennen aikaista kun asiaa ei ole millään tavalla tutkittu.
Tästä olen pitkälti samaa mieltä, että Monte Carlon ja IRCin muiden vastaavien vuorenkylkierikoiskokeet ovat liian vaarallisia. Mutta niillä ajetaan nimenomaan taloudellisista syistä: kuvaus on helppoa ja näyttävää valitulla kahden helikopterin tekniikalla.Rallia on turha ajaa jossain kallion reunalla ilman vain siksi että siellä on ennenkin ajettu. Joko rahat löytyy tai sitten ajetaan toisaalla. Maailmasta löytyy miljoonia kilometrejä tietä ja niistä on toiset turvallisempia ja toiset vähemmän turvallisia.
Olisivatko perinteiset kisajärjestäjät tai edes rallifanit halukkaita luopumaan legendaarisista pätkistään? Eivät varmasti. Onhan tuota vastaavaa siirtymää turvallisemmille radoille kritisoitu F1-puolellakin.
Ei tietenkään, mutta homma pitää toteuttaa taloudellisesti järkevällä tavalla. Ei siten, että ensin järjestetään ralli ja sitten tulee joku rallieläkeläinen ja luettelee sata paikkaa jotka pitää viime hetkellä korjata. Turvallisuustekijät tulee ottaa huomioon jo siinä vaiheessa kun mietitään missä rallin yleensä voi järjestää.Rallista turvallista ei saa tekemälläkään, mutta ei kai turvallisuuden parantamisesta kannata sen vuoksi luopua.
Hirvosen kommentissa kyllä, muuten tämä turvallisuuskeskustelu kyllä lähti otsikon mukaisesti Kubican onnettomuudesta.Niin nimenomaan MM-ralleistahan oli kyse.
Viimeksi muokattu: