sooda
Alan Parsa
Kaikki maat. Eli 191.kouvotsvoni sanoi:Suomen sijoitus ei ole yllätys...mutta montako maata vertailussa mukana?
Kaikki maat. Eli 191.kouvotsvoni sanoi:Suomen sijoitus ei ole yllätys...mutta montako maata vertailussa mukana?
Totta. Vedin hatusta näin uskottavan tilaston. Aika lähellä varmaan oikeaa.Oho sanoi:Pikemminkin Sooda. Tuskin USA on maailman protektionistisin maa vaikka ainakin joillain aloilla kaiketi aika protektionisitista talouspolitiikkaa harjottaakin. Voi olla että merkittävistä pelureista USA ja Japani ovat protektionistsimmat mutta eiköhän Pohjois Korea vetäse pohjat.
Kyllä toi vaikuttaa joko ihan itse tehdyltä, tai sitten aina luotettavasta internetistä hankitulta tilastolta. Toisaalta, mikäli päättää itse ensin tulosen ja sitten asettaa mittarit siten, että haluttuun tuloksen pääsee, niin varmaankin tuo silloin ihan oikea. Muussa tapauksessa ei.sooda sanoi:Totta. Vedin hatusta näin uskottavan tilaston. Aika lähellä varmaan oikeaa.
Onko hatulla osoitetta?sooda sanoi:Totta. Vedin hatusta näin uskottavan tilaston. Aika lähellä varmaan oikeaa.
Niin vähän arvelinkin.............Törni sanoi:Onko hatulla osoitetta?
Tässä kommentissa on enemmän fanaattisuutta kuin järjen häivää. Sehän on itsestään selvää että suomi on suurin häviäjä. Missä tahansa asiassa. Tämä on ihan varmaaBarco:[ sanoi:Suomi on yksi suurimmista kärsijöistä. Nykyinenkään hallitus ei ole maksanut lamanaikaisia velkoja takaisin yhtään, vaan päinvastoin kasvattaneet velkaa nousukaudenkin aikana. Suomessa on valtava julkinen talous, joka on läpeensä korruptoitunut demarimafialla ja on tehottomuutensa kanssa ongelmissa jo nousukaudenkin aikana.
Tilanne on täsmälleen sama 'valtio'-firman voitoilla ja yksityisen omistuksen tuotoilla loisiville. Rahantulo loppuu ja omistus menettää arvonsa.Yhteiskunnassa nykyäänkin vain n. 60 % tekee työtä nytkin kun todellinen työttömyys on alhaalla. Siinä vaiheessa kun työttömyys räjähtää käsiin ja n. 40 % työikäisistä kansalaisista käy töissä, on hyvinvointiyhteiskunnan loiseläjien leppoisat päivät ohitse. KELA joutuu säästökuurille ja sosialistien "mä haluun"-itku kaikuu kuuroille korville kun taloudenreaaliteetit tulevat vastaan.
Olenkin itse miettinyt että onko laskua odotellessa mitään järkeä pitää rahaa pörssissä, mutta sitten toisaalta mietin että hölmöä se vasta olisi ottaa ne pois: kun romahdus tulee, inflaatio ja korot nousevat kaksinumeroisiin lukuihin ja pösilöitynyt keskiluokka menettää säästönsä joka tapauksessa.
Taitaa tässäkin kommentissa olla enemmän fanaattisuutta kuin järkeäLonso_567 sanoi:Ihmiset tulevat silti toimeen. Tarpeeksi kun tehdään työtä, pysytään hengissä, jos halua on. Tämä pätee metsäihmiselle, tämä pätee myös yhteisössä.
Kuinka niin? Niin kauan kuin yhteisössä riittävän moni hankkii ruokaa, riittävän moni rakentaa asumustoja, riittävän moni tekee sitä sun tätä yhteistä hyvää kerryttävää, homma on mahdollista saada pelamaan vaikka ilman taloudellista järjestelmää.Törni sanoi:Taitaa tässäkin kommentissa olla enemmän fanaattisuutta kuin järkeä![]()
Niin sitä vaan, että tämä esittämäsi oli vielä selkeämpi itsestäänselvyys kuin mistä moitit toista keskustelijaa. Jos moittii toisen keskustelija komenttia järjettömän fanaattiseksi ja täysin itsestäänselvyydeksi, niin ei kannata ehkä aivan samassa postauksessa sortua itse vielä isompaan rimanalitukseen. Se vaan näyttää pahaltaLonso_567 sanoi:Kuinka niin?
Kyllä tuossa sinun näkemyksessäkin melkoisesti on utopiaa. Jos maailmantalous romahtaa, niin kyllä kai ihmiset tosiaan voivat elää vaikka sieniä syömällä jos ovat pirun ahkeria. Mutta kyllä siitäkin näkemyksestä varsinainen älyn valo ja realismi loistaa lähinnä poissaolollaan.Lonso_567 sanoi:Ero tulee siinä, että Barcon väitteissä ei ole totuuden häivääkään. Sitä lukiessani tuli mieleen jokin fanaattinen pirujen maalailija.
Sama tilanne ei oo kaukana Suomessakaan. EI mene kauaa, kun suurin osa vastasyntyneistä on maahanmuutajien jälkeläisiä, joten pitäkää huolta vähemmistöistä, sillä kuulutte pian itse niihin. Tai sitten hepit heilumaan vähän taajempaan tositarkoituksella.sooda sanoi:10/17/2006 2:37 PM ET. Tuona päivänä USA:n väkluku ylitti 300 000 000 rajan. Aika vauhtia väkiluku kasvaa. Valkoisen rodun valta-asema on muutaman vuosikymmenen kuluttua ohi. Toivottavasti kuitenkaan ei.
Sientensyönnille on vaihtoehto: suunnitelmatalousTörni sanoi:Kyllä tuossa sinun näkemyksessäkin melkoisesti on utopiaa. Jos maailmantalous romahtaa, niin kyllä kai ihmiset tosiaan voivat elää vaikka sieniä syömällä jos ovat pirun ahkeria. Mutta kyllä siitäkin näkemyksestä varsinainen älyn valo ja realismi loistaa lähinnä poissaolollaan.
Mutta se siitä. Toivotaan että suuret, meillekin tärkeät valuutat ja maailman globaali talous, pysyy hyvässä tasapainossa. :thumbup:
Puhuuko tässä se sama heppu, joka kritisoi muita fanaattisiksi pirujen maalaajiksiLonso_567 sanoi:Sientensyönnille on vaihtoehto: suunnitelmatalous
:thumbup:
Suunnitelmataloushan on osoittautunut erittäin toimivaksi ja hyvinvontia luovaksi järjestelmäksi. Kellään ei ollut puutetta mistään ja ympäristöstökin huolehdittiin. Mua vaan kummastuttaa miksi suunnitelmataloutta käyttäneet maat romahtivat.Lonso_567 sanoi:Sientensyönnille on vaihtoehto: suunnitelmatalous
:thumbup: