Ron Dennis se jaksaa

Oho

Senile membrane
Sijainti
Lounaalla
Ave !!!

Off- on hyvä, että korostat ettet väheksy Häkkistä, tyhmempi siis allekirjoittanut voisi lukemansa perusteella kuvitella jotain ihan muuta.

Oisko Häkkinen tehnyt kaudesta 99 alkaen kolme "alokasmaista" virhettä yksin ajaessaan: Imola 99, Monza 99 ja Spa 00. Schumacherin saldo samalta ajalta on kaksi Kanada 99 ja Indianapolis 00, ero kyllä mutta ei ollenkaan niin dramaattineen kuin Schumacher-romanttinen tarkastelusi antaa ymmärtää etenkin kun Schumacher missasi melkein puolet 99 kaudesta, ja kukaties "alokasmaisen" virheen takia.

Edelleen Mikan vauhdin puute lätkäistään kovin herkästi miehen viaksi, "Oi Ronzo, on ongelmia Erjan kanssa, ja Hugon ja sitten on vielä tää motivaatiokin..." vaan, kun Schumacher on oudon vaisu löytyy syyksi huonot säädöt, huonot renkaat ja huono strategia mutta Michael on vankka kuin luonnon vakio.

Seen it, been there, done it , got the T-shirt....

- Oho -

Off-Topic

Well-known member
En mä voi mitenkään väheksyä Häkkistä koska sillä on paremmat saavutukset kuin itselläni, kaks mestaruutta. Ja enhän mä väheksy itseänikään. Mulla ei oo kun Kehä III Open mestaruus vuodelta '94. Jos tänä vuonna kuitenkin voitan Eteläsuomicupin, niin sitten ollaan tasoissa, ratkee vikassa kisassa.

Ei kun oikesti mä arvostan jokaista joka pääsee edes lähelle F-ykkösen rattia, se on keneltä tahansa kuljettajalta loistosaavutus ja kertoo, että henkilö on alansa huippua. Ne mestaruudet sun muut on sitten yleensä myös kiinni tuurista kuten Häkkisen tapauksestakin on nähtävissä. Oikea auto oikeeseen aikaan ja kuka tahansa siinä sarjassa on mestari. Häkkinen ei kuitenkaan ole kuka tahansa siellä sarjassa, vaan ehdottomasti sen parhaimmistoa ja aprhaimmillaan ehkä sarjan nopein kuski. Mutta kun katselee Schumin ja Häkän suorituksia ja saavutuksia vuosien varrelta on vaikea pitää Häkää Schumin veroisena kuljettajana. Ehkä Irvinen, jonka kanssa Häkä kävi tiukan mestaruuskamppailun, mutta ei Schumin. Tämä näkemys on paitsi puolueeton, niin myös absoluuttinen totuus johon kellään ei ole nokan koputtamista.

Misa1

Flying finns
Sijainti
Helsinki
Kalustolla tai taustajoukoilla ei tietenkään ole mitään tekemistä näiden asioiden kanssa???

"Absoluuttisia" totuuksia en laukois ennenku kaikki faktat on tutkittu ja seulottu kisa kisalta, jne!

Omat mielipiteet ja omat "totuudet" ovat asia erikseen!

Off-Topic

Well-known member
No ei sä tietenkään voi lausua absoluuttisia totuuksia jos ei niitä tiedä. Mulle se kuitenkin on varsin helppoa :) Mutta jos et sä tiedäjoitain juttuja niin sä voit kysyä aina multa, joko täällä tai suoraan sähköpostilla.

pmv

Well-known member
Sijainti
Perä-Pohjola
Tällä palstalla lienee luonnonvakio, että keskustelu kääntyy siihen, että onhan Mika paras!
Jumalauta, vaikka otsikko käsittelis jotain Riccardo Patresen ensimmäistä kautta Arrowsilla, niin kohta joku kommentoi, että: "mutta oikeasti Mika on paras." Ja siitä sitten tingataan sen jälkeen.
Perkeleen tylsää.
Alkuperäiseen aiheeseen palatakseni: Kummeksun edelleen Ron Dennisin logiikkaa. Vaikka periaatteessa hän on oikeassa, niin ei hän ole ikinä toiminut kuten sanoo. Dennis on itse ollut rakentamassa ja tukemassa kuljettajista tähtiä, jotka ovat "arvostelun yläpuolella". sellaisia kuten Niki Lauda, Alain Prost ja Ayrton Senna.
Väittäisin, että jos Michael Schumacher ajaisi Dennisin tallissa, Ron valittaisi, että Schumia kohdellaankin kaltoin.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
pmv: tuohan nyt on ihan loogista ja ymmärrettävää. Tottakai jokainen pitää omiensa puolia, muuten voi ruveta jo miettimään arvomaailmaa uudestaan...

Roboo

Well-known member
Sijainti
Helsinki
Originally posted by pmv:
<STRONG>Tällä palstalla lienee luonnonvakio, että keskustelu kääntyy siihen, että onhan Mika paras!
Jumalauta, vaikka otsikko käsittelis jotain Riccardo Patresen ensimmäistä kautta Arrowsilla, niin kohta joku kommentoi, että: "mutta oikeasti Mika on paras." Ja siitä sitten tingataan sen jälkeen.
Perkeleen tylsää.
</STRONG>
Tämä menee nyt täysin aiheen vierestä mutta tuohon on kyllä pakko puuttua. Eli kyllä täällä yhtä kovaan ääneen huudetaan Schumin nimeäkin. Tuo oli itse asiassa oikein mainio esimerkki siitä, miten keskustelu saadaan harhautumaan. Koko juttu on vähän samalla pohjalla kuin väittely jumalan tai ufojen olemassaolosta. Toisen mielestä todisteita on pilvin pimein, toisen mielestä ei ainuttakaan. Yksimielistä ratkaisua ei koskaan tule syntymään ja sillä hyvä, ainakaan tässä formula-jutussa.

Jony Montana

Well-known member
Sijainti
Vaasa,Finland
uudessa F1racingissä oli juttu Ron Denniksestä. siitä kävi ilmi, että ron ei hyväksy Michael Schumacherin saavuttamaa asemaa/mainetta, mutta ei myöskään Ayrton Sennan aikoinaan hankkimaa!

Off-Topic

Well-known member
Ei kai formula ykköset ja sen liepeellä liikkuvat ihmiset mitenkään poikkea muusta huippu-urheilusta. Ajatelkaa vaikka suomalaisia hiihtäjiä tai muita kärähtäneitä jotka päivää aikaisemmin ovat asioilla jeesustelleet. Ne aika monet itse uskoo siihen mitä ne itselleen selittää, muut oon pahoja ja mä oon vaan tässä vähän harmailla alueilla välillä. Sama se on F-ykkösissäkin. Ei se Ronin valkonen paita tee Ronista yhtään sen pulmusempaa kuin jostain Flavio Briatorestakaan; samaa paskaa eri paketissa.

pmv

Well-known member
Sijainti
Perä-Pohjola
Tuohon voi Samille todeta, että mitä virkaa on kenenkään lausonnoilla joitten takana tämä ei voi seistä?
Kuten itsekin toteat niin Ron Dennis sanoo kaiken tuon ylhäällä mainitun vain siksi että hän hyöytyisi kommentoinnista.
Ron Dennisin omien, todellisten mielipiteitten kanssa hänen lausonnallaan Schumacherista(tai mistään muusta) ei ole mitään tekemistä. Kaiken takana on vain poliittinen mieli, joka haluaa menestystä itselleen.

sooda

Alan Parsa
Sijainti
the real mid-west, Seinäjoki
Kyllähän Ron on itsekin huomannut kyvyttömyytensä tallin johtajana. Äijää vituttaa kun tallissa on kausi mennyt kausi ketuille. Dennis ei ole yhtä hyvä peluri kuin on Todt, jolta onnistuu lähes kaikki. Uskon että Ferrarin viimeaikaiset "vastoinkäymiset" on tehtyjä että sarja ei menisi aivan pliisuksi.

Helium

Well-known member
Sijainti
Jyväskylä
Originally posted by sooda:
<STRONG>Kyllähän Ron on itsekin huomannut kyvyttömyytensä tallin johtajana. Äijää vituttaa kun tallissa on kausi mennyt kausi ketuille. Dennis ei ole yhtä hyvä peluri kuin on Todt, jolta onnistuu lähes kaikki. Uskon että Ferrarin viimeaikaiset "vastoinkäymiset" on tehtyjä että sarja ei menisi aivan pliisuksi.</STRONG>

En usko että Todtin tapauksessa kyseessä on pelurius. Puhdas ammattitaito, sen on jokaisen hyväksyttävä. Kaksi tallia hän on jo nostanut suosta maailmanmestariksi. Se mielstäni kertoo jotain ja myös vastaa niitä Misan niin rakastamia ja toitottamia faktoja :)

jkjanne

Well-known member
Originally posted by Helium:
<STRONG>

En usko että Todtin tapauksessa kyseessä on pelurius. Puhdas ammattitaito, sen on jokaisen hyväksyttävä. Kaksi tallia hän on jo nostanut suosta maailmanmestariksi. Se mielstäni kertoo jotain ja myös vastaa niitä Misan niin rakastamia ja toitottamia faktoja :)</STRONG>
Dennis on ollut mukana jo vuodesta 1964, nosti itse oman tallinsa ensin huipulle, ja sen jälkeen osti Mclarenin ja teki siitä menestyksekkäimmän ja voitokkaimman tallin mitä f1:ssä ehkä tulee ikinä olemaan.

Siitä, kuka on ykkösten "tallipäällikkö" ei tarvitse varmaan edes keskustella. Täysin rehellisesti sanottuna Todt tarjoaa hyvän vastuksen, siitä kaikki kunnia hänelle, muttei yllä lähellekään samoihin.

Off-Topic

Well-known member
joo, ja kun kattoo sitä Dennisiä niin näkee, että menestyväkin ihminen voi olla inisevä 'väärinymmärretty nero'. Motto on varmaan 'Jos et ole itse kovin hyvä niin ei se mitään; koeta vaan saada muut näyttämään vielä huonommilta ni pärjäät'. Ikävä ihminen kertakaikkiaan. Voi olla, että jossain vaiheessa Dennisin metodit ovat olleet F1 luokan parhaimimstoa, mutta nykyään äijä tuntuu aika kankealta reliikiltä, ei vastaa nykypäivän vaatimuksia. Niin se aika kulkee...

Helium

Well-known member
Sijainti
Jyväskylä
Originally posted by jkjanne:
<STRONG>

Dennis on ollut mukana jo vuodesta 1964, nosti itse oman tallinsa ensin huipulle, ja sen jälkeen osti Mclarenin ja teki siitä menestyksekkäimmän ja voitokkaimman tallin mitä f1:ssä ehkä tulee ikinä olemaan.

Siitä, kuka on ykkösten "tallipäällikkö" ei tarvitse varmaan edes keskustella. Täysin rehellisesti sanottuna Todt tarjoaa hyvän vastuksen, siitä kaikki kunnia hänelle, muttei yllä lähellekään samoihin.</STRONG>
En tarkoittanutkaan, enkä usko että sellaista käsitystä tekstissäni tarjoakaan, että jotenkin vertailisin Dennisin ja Todtin, kuin myös sir Frankin edesottamuksia. Ei. Toin vain ja ainoastaan vain Todtin touhut esille.

Hënkka

Guest
Spurtti.com:

McLarenin toimitusjohtaja Martin Whitmarsh kertoi keskiviikkona tallin selvittäneen syyt, jotka kolmen viikon takaisessa Hockenheimin kilpailussa johtivat Mika Häkkisen ja David Coulthardin keskeytyksiin. Whitmarshin mukaan kyse oli alihankkijan öljypumppujen valmistusvirheistä, joista kyseinen yhteistyökumppani on ottanut täyden vastuun. Sekä Häkkinen että Coulthard keskeyttivät viallisen öljypumpun välillisesti aiheuttamiin moottorivikoihin.

-----------------------------------------------

Siis mikä h*lvetti noissa alihankkijoissa oikein mättää. Sorvataanko siihen McLareniin osia jossain Repen sekundapajassa? Näitä samantapaisia keskeytyssyitä on ollut McLarenilla on ihan riittämiin.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Luulisi vähitellen harkitsevan uusia alihankkijoita. Ei perh* sentään. Valmistaakohan samat heput myös Ferrarille osia :confused: :confused:

Sopimuksia vain uudestaan ja rankat sanktiot päälle, jos virheitä rupeaa tulemaan.

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Jep, oliko se pari vuotta sitten, kun McLarenin alihankkija onnistui toimittamaan viallisia laakereita. Jotka sitten levisivät GP-viikonlopun aikana. Ja näin ollen Mikalla ja Davidilla meni taas yksi kisaviikonloppu ketuille.

PKurki

Well-known member
Sam: Sama alihankkija toimittaa Ferrarille bensapumput...

Amiraali: Missä se sun lista viipyy? (Kelaa taaksepäin, jos et ymmärrä...)