Joo, vähän tuli mieleen Uuden-Seelannin tiet, mutta metsässä ja enemmän nöölejä. Toki ollaan melkein lähellä Suomessa, mutta ei kuitenkaan.
Mun mielestä Ruotsissa oli vähemmän camberia kuin Suomessa, U-Seelannista puhumattakaan.
Suomestakin tämänlaista tietä löytyy kyllä, mutta enemmän Etelä-Suomesta minusta. Tietysti tuollaista identtistä ei millään löydy ja Jyskälä on tosiaan pitkältä tuota mitä sanoit. Siltikin sellaista enemmän flowmaista valtion saveakin olisi Jyväskylä-Tampere välillä, esim. Ouninpohja, Pirttikulma, Viitapohja. Mutta tosiaan kyytiaspekti on ongelma nykylaitteille ja ovat tosiaan pykälän pari näitä Ruotsin teitä vauhdikkaampia ja "suorempia".
Mutta tosiaan kyllä noita kääntyvämpiä ja jouheempia teitä sinänsä Jkl-Tre väliltä löytyy..
Edit; vanha "valkoinen karva" eli kylätie tms. voisi olla sen tyyppistä tietä mitä Ruotsissakin on tarjolla.
Hyvä myös muistaa, että Ruotsissa ajettiin nyt lyhyt EM-ralli. Esimerkiksi Västilästä ja Ehikistä saisi vastaavat 8-15 km pätkät joissa on pelkkää kääntyilevää isoa tietä, mutta jos halutaan tehdä 20 km pätkä MM-ralliin, johon pitää mahtua reilusti jengiä penkalle, pitää ottaa vähän suorempia osuuksia ja/tai pikkutietä mukaan.
Ja en nyt yhtään vedä kotiinpäin, mutta kyllähän täällä Tampereella olisi näitä kääntyileviä kovapohjaisia teitä: Savo, Pengonpohja, Ekojärvi, Vahonen jne. Toki sitten on myös niitä pätkiä jotka on vaan tosi kovavauhtisia kuten Uskila, Siitama ja Sahalahti.
Rotaatioajatus on sinänsä houkutteleva, mutta käytännössä vaikeasti toteutettava.