Rubensin vuosi?

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
belated sanoi:
:jaska:
Mun mielestä Australian lähtöjärjestys ei ollut lähelläkään "normaalia".
En kai minä niin sanonutkaan. Ihmettelin vain kovasti kuinka voit tietää mikä on "normaalia" tällä kaudella, varsinkin kuin ensimmäinen kisa ei antanut siitä kovin paljoa viitteitä ;)
 

AJ

Well-known member
Liittynyt
19.7.2000
Viestit
69605
Sijainti
Toinen Maailma
Olenko muuten jo maininnut, että pääsemme jälkiviisastelemaan vasta tasapuolisissa olosuhteissa ajettujen aika-ajojen jälkeen ajetun kisan jälkeen?
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
AJ sanoi:
Olenko muuten jo maininnut, että pääsemme jälkiviisastelemaan vasta tasapuolisissa olosuhteissa ajettujen aika-ajojen jälkeen ajetun kisan jälkeen?
Ei pidä paikkaansa. Jäliviisastelua tapahtuu kaikissa mahdollisissa olosuhteissa. Mitä sekavampi tilanne, sen enemmän jälkiviisastelua :D
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
belated sanoi:
Alonso, Kimi ja miksei Schumikin lähtivät takana. Normaalitilanteessa ainakin Alonso ja Kimi olisivat olleet edessä. Ei Ruben paljoa hyötynyt, mutta sen verran kuitenkin, että palkintopallille pääsi ilmaiseksi.
Viime kauden 'normaalitilanteessa' Rubens oli koko sarjan paras aika-ajaja, eli sillä oli keskimäärin 'pienin' lähtöruutu.

Rubens muuten kipusi ohi mm. Webberin ja Montoyan. Eli kyllä sen ajosuoritus oli vahva.

Oli Rubensin työ kisassa huomattavasti vahvempi kuin esim. Sumin ennen tämän kolarointia. Mun mielestä.

Ja Alozondo vietti kyllä aikaa hävyttömän kauan Villaneuleen takana.
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
Normaalikisassa Australiassa vähintään yhden auton tulisi olla viis metriä maanpinnan yläpuolella :D

Rubensin tilanteesta sen verran ettei hänellä olis ollut paljoa mahdollisuuksia olla palkinnoilla kaikkien onnistuessa. Näkihän sen nyt selvästi ettei Mäkin (vrt Kimi/Schumi, tai Rubens/Montoya) tai Rellun (vrt Rubens/Alonso) vauhtiin ollut punaisilla mitään jakoa Australiassa koko viikonlopun aikana.

Malesiassa nähdään sitten tiimien kestävyys tosiaan. Jospa punaiset säästivät autoaan muita enemmän Australiassa, mene ja tiedä.

Ilman jälkiviisasteluja ei "vapaa" -osiota tarvittaisi forumilla! :ahem:
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Mitkäs ne oli ne runtuajat Australiassa? Alonso nopein? Kukas sitten?
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Niin, se on kyllä totta että ensimmäisen kisan perusteella ei tiedetä kauden 2005 "normaaliolosuhteista" mitään 107% varmaa.

Siksipä kauden avauskisa Rubensin tasosta ei vielä osoita pysyvästi mitään, toki hyvä kilpailu barrilta mutta ei nyt mitään erikoisen hienoa ja syitä miksi hänet olisi syytä nostaa kauden mestarikandidaatiksi esim, ohi Schumin.

Odotetaan vähintään 3-6 kilpailua ennen kuin nostetaan Barrichello ohi Schumin Ferrarin ykkösenä.

Enkä todellakaan usko että Schumi tarvitsisi Barrichellon voittamiseen tallimääräyksiä, tasoero miesten välillä on ratkaiseva.
 
Viimeksi muokattu:

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
belated sanoi:
Rubensin tilanteesta sen verran ettei hänellä olis ollut paljoa mahdollisuuksia olla palkinnoilla kaikkien onnistuessa. Näkihän sen nyt selvästi ettei Mäkin (vrt Kimi/Schumi, tai Rubens/Montoya) tai Rellun (vrt Rubens/Alonso) vauhtiin ollut punaisilla mitään jakoa Australiassa koko viikonlopun aikana.
Kuinkas Rubens sitten niin monen huippuauton mm. Montoyan takaa startattuaan nousi toiseksi kisassa jossa ei turva-auto kasannut letkaa?

vaihtoehtoja on kaksi:

1) Sen auto kulki lujaa radalla.
2) edellinen kohta

:thumbup:
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Black Leopard sanoi:
Niin, se on kyllä totta että ensimmäisen kisan perusteella ei tiedetä kauden 2005 "normaaliolosuhteista" mitään 107% varmaa.

Siksipä kauden avauskisa Rubensin tasosta ei vielä osoita pysyvästi mitään, toki hyvä kilpailu barrilta mutta ei nyt mitään erikoisen hienoa ja syitä miksi hänet olisi syytä nostaa kauden mestarikandidaatiksi esim, ohi Schumin.

Odotetaan vähintään 3-6 kilpailua ennen kuin nostetaan Barrichello ohi Schumin Ferrarin ykkösenä.

Enkä todellakaan usko että Schumi tarvitsisi Barrichellon voittamiseen tallimääräyksiä, tasoero miesten välillä on ratkaiseva.
Kyllä Rubens on kakkosmestarisuosikki heti Sumin jälkeen. Ferrari tulee jyräämään, kunhan saavat uudet autot ja testaavat niitä 'rajoituksista' riippumatta.

Jos ei jyrää, niin voivat katsoa peiliin. Menee Bernien miljoonat hukkaan.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
J.Heldenview sanoi:
Kuinkas Rubens sitten niin monen huippuauton mm. Montoyan takaa startattuaan nousi toiseksi kisassa jossa ei turva-auto kasannut letkaa?

vaihtoehtoja on kaksi:

1) Sen auto kulki lujaa radalla.
2) edellinen kohta

:thumbup:
No mitäs huippuautoja siellä oikein Montoyan lisäksi oli? Villeneuve? Trulli? Pablohan olisi kaiken lisäksi varmaan ollutkin Rubensin edellä, jos ei olisi käynyt pihalla.
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
J.Heldenview sanoi:
Kuinkas Rubens sitten niin monen huippuauton mm. Montoyan takaa startattuaan nousi toiseksi kisassa jossa ei turva-auto kasannut letkaa?

vaihtoehtoja on kaksi:

1) Sen auto kulki lujaa radalla.
2) edellinen kohta

:thumbup:
Nopeimmat kierrokset; Alonso, Fisichella, Barrichello, Räikkönen, Button, Schumacher, Montoya.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Observer sanoi:
Nopeimmat kierrokset; Alonso, Fisichella, Barrichello, Räikkönen, Button, Schumacher, Montoya.
Barrichello 1:26:233, Montoya 1:26:393:rolleyes: Noin pienistä eroista nopeimmissa kierroksissa en ehkä lähtis tekemään mitään johtopäätöksiä, pitäis nähdä jostain vähän pitemmältä aikaväliltä. Eikä nekään oikein vertailukelpoisia olisi kun jotkut hörötötteröt meni telomaan autojaan.
 

AMS82

Well-known member
Liittynyt
13.12.2002
Viestit
1641
Sijainti
Turku
Barrichellon mestaruusmahdollisuus on ajatuksena kiinnostava. Viime kauden perusteella hän ilman muuta kykenee voittamaan mestaruustaistelussa kaikki muut kuin oman tallikaverinsa, edellyttäen luonnollisesti, että Ferrarilla on edelleen riittävän hyvä auto muihin talleihin verrattuna. Ensimmäisen kilpailun perusteella Barrichellon nopeus voisi edelleen riittää kilpailevien tallien kuljettajia vastaan.

Mikäli arvioidaan Barrichellon mestaruuden todennäköisyyttä, ovat käytettävät perusmuuttujat nähdäkseni Barrichellon pistekeskiarvo kaudella 2005 ja Maikkelin keskeytysten määrä.

Jos ajatellaan, että Barrichellon pistekeskiarvo kaudella 2005 tulee olemaan 7 pistettä per kilpailu, on hänellä kauden lopussa 133 pistettä. Edelleen, voidaan ajatella Maikkelin samoin keräävän keskimäärin 7 pistettä niistä kilpailuista joita hän ei voita ja joissa hän ei myöskään keskeytä. Tässä tilanteessa jokainen voitto merkitsisi Maikkelille 3 pisteen etua Barrichelloon ja jokainen keskeytys vastaavasti 7 pisteen menetystä.

Jos Barrichellon saisi kasaan keskimäärin 7 pistettä per kilpailu olisi hänellä kauden lopussa 133 pistettä. Mikäli Maikkelin odotetaan voittavan 10 kilpailua ja keskeyttävän 4:ssä ja keräävän lopuista keskimäärin yhtä monta pistettä kuin Barrichello olisi pistetilanne kauden lopussa Maikkelin 133-135 Maikkelin hyväksi.

Viime vuonna Barrichello keräsi 114 pistettä, jos kisoja olisi ollut yksi enemmän olisi hän "tasaisenvauhdintaulukon" mukaan kerännyt 120 pistettä. En pidä kovin todennäköisenä sitä, että Barrichello pystyisi petraamaan tuosta tuloksesta tällä kaudella, enkä myöskään sitä että Maikkeli juuri tänä vuonna keskeyttäisi niin monessa kilpailussa, että 120kin pistettä riittäisi takaamaan mestaruuden Barrichellolle.
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
J.Heldenview sanoi:
Kuinkas Rubens sitten niin monen huippuauton mm. Montoyan takaa startattuaan nousi toiseksi kisassa jossa ei turva-auto kasannut letkaa?

vaihtoehtoja on kaksi:

1) Sen auto kulki lujaa radalla.
2) edellinen kohta

:thumbup:
3) Villeneuve
4) Schumacher
5) Kaks hajonnutta Mäkkiä

:thumbup:

Kierrosajoista sen verran, että nopeimmat ajat tais aina tulle juuri ennen varikkokäyntiä kevyillä autoilla. Kimillä ennen ekaa stoppia oli se hidas Ferrari edessä ja ennen toista oli ilmanohjain auton alla. Montoyalla tais olla toinen Ferrari edessä ennen ekaa stoppia ja sitten tais mennä ulos pari kertaa autollaan.
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Bobakki sanoi:
Barrichello 1:26:233, Montoya 1:26:393:rolleyes: Noin pienistä eroista nopeimmissa kierroksissa en ehkä lähtis tekemään mitään johtopäätöksiä, pitäis nähdä jostain vähän pitemmältä aikaväliltä. Eikä nekään oikein vertailukelpoisia olisi kun jotkut hörötötteröt meni telomaan autojaan.
Sanoisin että kyllä tuosta voi vetää ainakin sen johtopäätöksen että Ferrari ei ollut juurikaan McLarenia perässä muuten paitsi yhden kierroksen aika-ajonopeudessa.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Olen kyllä eri mieltä, miltei kaikki nopeimmat kierrokset tehtiin 55:nnen kierroksen korvilla, joten ilmeisesti renkaat, bensiinimäärä ja olosuhteet ovat silloin nopeimmat rundit mahdollistaneet. McLarenit olivat kuitenkin tuolloin hieman rampoja molemmat, silti Kimi ajoi samalle kymmenykselle Rubensin kanssa ja juurikin noilla kierroksilla. Montoya taas ajoi nopeimpansa jo kierroksella 41, mutta rikkoi ilmeisesti autoaan Kimiä pahemmin. Koska ainakaan minä en kykene arvioimaan lainkaan, miten auton vauriot Kimin nopeuteen vaikuttivat, en kyllä lähtisi arvioimaan suuntaan tai toiseen tuota.
 
Ylös