Ruotsin Ralli 2017

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Hienoa, että Toyotakin on todistetusti kärkitaistelussa mukana tällä kaudella. Todella Jännittävä kausi on tulossa :thumbup:
 

Saunatakki

Walk a Crooked Mile
Liittynyt
3.8.2014
Viestit
2364
Kyllä täytyy sanoa että joskus on hienoa olla väärässä :thumbup:. Loistava suoritus Latvalalta, Mäkiseltä ja koko tallin väeltä; ei muuta kun jatkossa samaan malliin niin hyvä tulee!
 

maksimaalinen atakki

Tulos tai ulos
Liittynyt
30.3.2012
Viestit
935
Omituinen lauantai ja sunnuntai, kun Fordit otti kiinni Latvalaa melkein ohi ja Sunnuntaina hävis melkee 30sek.:confused:
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4619
Sijainti
Salo
Kyllä täytyy sanoa että joskus on hienoa olla väärässä :thumbup:. Loistava suoritus Latvalalta, Mäkiseltä ja koko tallin väeltä; ei muuta kun jatkossa samaan malliin niin hyvä tulee!
Kieltämättä, joskus on kiva yllättyä positiivisesti. Vuosi takaperin oma mielikuva Puuppolan WRC-tiimistä oli ehkä vähän sellainen "Kemppaisen Autohuolto"-tyylinen, mutta Monten ja Ruotsin jälkeen on mennyt mielikuva totaalisen uusiksi.

Onnittelut Mäkiselle ja Latvalalle :thumbup:
 

Marussia

Well-known member
Liittynyt
7.1.2014
Viestit
754
Saa nähdä tuleeko WRC:n sivuille ollenkaan Latvalan onboardia Power Stagelta, ei ainakaan vielä näy.
 

Yön polkija

Well-known member
Liittynyt
16.12.2012
Viestit
767
Edellinen kerta, kun Ogier ei ole tehnyt ainuttakaan pohja-aikaa koko viikonlopun aikana oli vuonna 2010 Saksan MM-rallissa. Sen jälkeen tuli jokaisessa WRC-autolla ajetussa rallissa (70kpl) vähintään yksi pohja ennen tätä kilpailua.
 

Eemeli82

Well-known member
Liittynyt
13.6.2011
Viestit
727
Iltalehden mukaan Ogier jäi viimeksi 2012 Kataloniassa jäi ilman pohja-aikaa
edit. mutta silloin tosiaan taisi ajaa Skodan S2000 autolla, joten viimeksi WRC autolla tainnut tosiaan jäädä tuollon 2010
 
Viimeksi muokattu:

Riqu

Active member
Liittynyt
21.6.2010
Viestit
25
Sijainti
Kymenlaakso
Aijai.. 80-luvulta tuli 2000-luvun alkuvuosille seurattua mm-ralleja hyvinkin tiiviisti. Sitten kun tämä ranskalaisten ylivoima alkoi ja samaan syssyyn automerkkien katoaminen tapahtui, niin katosi kyllä mielenkiinto aika hyvin vuosiksi MM-ralleja kohtaan omalta kohdaltani. Lähinnä tuli katsottua ohimennen että oliko ralli ylittänyt uutiskynnyksen. Nyt pitkästä aikaa on ihan eri värinät ilmassa. On tullut seurattua hyvin tarkkaan nämä kaksi ensimmäistä kilpailua tältä kaudelta ja onhan ollut viihdettä taas pitkästä aikaa! Ja kuin kirsikaksi kakun päälle Latvala/Anttila, sekä Mäkinen tiimeineen antaa herkkua tuutin täydeltä. :ahem: On ollut MM-sarjassa ylä- ja alamäkiä vuosikymmenten varrella useita, toivotaan että tämä nousukiito jatkuu ja siiviittää muitakin merkkejä mukaan tulevina vuosina. Onhan tää taas kivaa. :) Onnittelut vielä Puuppolaan!
 

talpela

Well-known member
Liittynyt
1.4.2011
Viestit
665
Sijainti
lohja
Mäkinen tiimeineen onnistunut rakentamaan voittaja-auton heti ensimmäiselle kaudelle. Ja Tommi taitaa olla tallipäälikkönä juuri se oikeanlainen "isähahmo", jota J-M tarvitsee saadakseen potentiaalinsa hyödynnettyä täysin. Näyttää Latvalan & Toyotan kannalta erinomaiselle juuri nyt. Hännisellä rupeaa olemaan aika kovat paineet jo saada tulosta aikaan, jotta Toyota pystyy taistelemaan merkkimestaruudesta Wilsonin tiimiä vastaan! E-P Lappi kehiin ja äkkiä ?
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16064
Sijainti
Tampereen lenkki
Aijai.. 80-luvulta tuli 2000-luvun alkuvuosille seurattua mm-ralleja hyvinkin tiiviisti. Sitten kun tämä ranskalaisten ylivoima alkoi ja samaan syssyyn automerkkien katoaminen tapahtui, niin katosi kyllä mielenkiinto aika hyvin vuosiksi MM-ralleja kohtaan omalta kohdaltani. Lähinnä tuli katsottua ohimennen että oliko ralli ylittänyt uutiskynnyksen. Nyt pitkästä aikaa on ihan eri värinät ilmassa. On tullut seurattua hyvin tarkkaan nämä kaksi ensimmäistä kilpailua tältä kaudelta ja onhan ollut viihdettä taas pitkästä aikaa! Ja kuin kirsikaksi kakun päälle Latvala/Anttila, sekä Mäkinen tiimeineen antaa herkkua tuutin täydeltä. :ahem: On ollut MM-sarjassa ylä- ja alamäkiä vuosikymmenten varrella useita, toivotaan että tämä nousukiito jatkuu ja siiviittää muitakin merkkejä mukaan tulevina vuosina. Onhan tää taas kivaa. :) Onnittelut vielä Puuppolaan!
Samat sanat, paitsi että seuraamisen aloitin vasta 1990-luvun alusta ja 80-luvun kaudet on tullut tankattua jälkikäteen youtubesta. Oliskohan 2003 ollut edellinen kausi jota jaksoin enää seurata.

Mietin muuten vielä tuosta Tommin ja J-M:n tallipäällikkö-kuski-suhteesta, että miten paljon tuossa auttaa, että puhuvat keskenään kirjaimellisesti samaa kieltä? Ei jää asioita "lost in translation" ja pystyy sanomaan tarkemmin mikä mättää tai mitä pitäisi tehdä.
 

Froilan Gonzales

Well-known member
Liittynyt
21.7.2008
Viestit
897
Aijai.. 80-luvulta tuli 2000-luvun alkuvuosille seurattua mm-ralleja hyvinkin tiiviisti. Sitten kun tämä ranskalaisten ylivoima alkoi ja samaan syssyyn automerkkien katoaminen tapahtui, niin katosi kyllä mielenkiinto aika hyvin vuosiksi MM-ralleja kohtaan omalta kohdaltani. Lähinnä tuli katsottua ohimennen että oliko ralli ylittänyt uutiskynnyksen. Nyt pitkästä aikaa on ihan eri värinät ilmassa. On tullut seurattua hyvin tarkkaan nämä kaksi ensimmäistä kilpailua tältä kaudelta ja onhan ollut viihdettä taas pitkästä aikaa! Ja kuin kirsikaksi kakun päälle Latvala/Anttila, sekä Mäkinen tiimeineen antaa herkkua tuutin täydeltä. :ahem: On ollut MM-sarjassa ylä- ja alamäkiä vuosikymmenten varrella useita, toivotaan että tämä nousukiito jatkuu ja siiviittää muitakin merkkejä mukaan tulevina vuosina. Onhan tää taas kivaa. :) Onnittelut vielä Puuppolaan!
Tuo voisi olla omaa tekstiäni, paitsi että aloin seurata lajia jo 70-luvulla.

Ja myönnän avoimesti olleeni väärässä. Ajattelin että Mäkisen ei olisi kannattanut palkata Latvalaa, luulin häntä jo menetetyksi tapaukseksi. Hienoa olla väärässä!
 

Riqu

Active member
Liittynyt
21.6.2010
Viestit
25
Sijainti
Kymenlaakso
Samat sanat, paitsi että seuraamisen aloitin vasta 1990-luvun alusta ja 80-luvun kaudet on tullut tankattua jälkikäteen youtubesta. Oliskohan 2003 ollut edellinen kausi jota jaksoin enää seurata.

Mietin muuten vielä tuosta Tommin ja J-M:n tallipäällikkö-kuski-suhteesta, että miten paljon tuossa auttaa, että puhuvat keskenään kirjaimellisesti samaa kieltä? Ei jää asioita "lost in translation" ja pystyy sanomaan tarkemmin mikä mättää tai mitä pitäisi tehdä.
Ekat muistikuvat itellä jostain -87 tai -88 vuodesta, sieltä mistä muutkin ensimmäiset muistikuvat elämästä on. Isoveljen VauhdinMaailmat tuli aika tarkaan selailtua, vaikka en tainnu teksteistä läheskään aina kaikkea ymmärtää. :D Mutta joo, kyllä itse uskon että iso on merkitys Mäkisellä Latvalan suhteen ja varmasti sama kieli sitä myös edesauttaa. En oo kyllä ikinä nähny noin rentoutunutta Latvalaa, ehkä on ollu joskus silloin kun GT-Corollalla paiskoi menemään. :D Ei paljoa tässä rallissa auton säätöjen hiomisesta puhunu, eikä muutenkaan ylianalysoinut vaan selvästi keskittyi nyt pelkkään ajamiseen. :thumbup:
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Tuo voisi olla omaa tekstiäni, paitsi että aloin seurata lajia jo 70-luvulla.

Ja myönnän avoimesti olleeni väärässä. Ajattelin että Mäkisen ei olisi kannattanut palkata Latvalaa, luulin häntä jo menetetyksi tapaukseksi. Hienoa olla väärässä!
Sama! Henkiset asiat on todella tärkeitä, sen näkee Latvalan tapauksessa.
 

maksimaalinen atakki

Tulos tai ulos
Liittynyt
30.3.2012
Viestit
935
On Ogier ihme ukko, kaksi rallia ollut ns. pimennossa ja on silti toisena mm-sarjassa.

M-sport tulee kauden aikana varmasti parantaan. Kyllä se sieltä varmaan on Ford tulossa takaisin. Nyt on jo RedBullin rahat.
 

anti-lag

enabled
Liittynyt
14.3.2009
Viestit
1398
Tommi on osannut rakentaa auton lisäksi kyllä hyvän "perheilmapiirin" talliin ja se näkyy. Esikuvanaan tässä on kuulemma ollut Andrew Cowanin johtama Mitsu. Täytyy hattua nostaa Latvalallekin vaikka edelleenkin suhtaudun häneen hyvin varauksellisesti.

Edelleen on sellainen fiilis että rallin uusi kevät on nyt alkanut pitkästä aikaa.. Vaikka edelleen suuret persoonat ja mielekkäät (etenkin huolto)säännöt puuttuvatkin, niin uudet autot ovat hienoja pelejä.
 
Viimeksi muokattu:

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1387
Taisi olla Latvalalle vaan onnenpotku kun VW lopetti. Volkkarilla homma takkusi, koska kaikki tiesivät että kyseessä on voittaja-auto, jolla tallikaveri voitti yhtenään. Tuleehan siinä väkisinkin paineita ja on vaan epätoivoisesti yritettävä ajaa voitoista. Lisäksi koko auto ja tiimi oli rakennettu Ogierin ympärille. Toyotalla ajo luistaa heti rennommin. Mitään odotuksia ja voittopaineita ei ole, suomalainen tiimi ja J-M on vieläpä palkattu ykköskuskiksi.
Huomasitteko muuten, että kärkikuusikko oli täsmälleen sama kuin Montessa? Vain podium-veikot vaihtoivat keskenään paikkoja. 4-6-sijoilla oli jälleen Sordo,Breen ja Evans aivan kuten Montessa. Vielä kun saataisiin Citikat täysillä voittotaisteluihin mukaan. Eihän nämä monte ja ruotsi tietysti mitään vahvimpia kisoja ole citroenin porukalle, mutta jospa sitten Meksikossa Meekekin olisi taistelemassa voitosta. Viime vuosina on totuttu aina näkemään että Latvalalla nimenomaan alkukausi menee aivan puihin ja MM-taistelu on jo heti kättelyssä ohi. Nyt tilanne on aivan päälaellaan, "Jaris-Matti" johtaa koko sarjaa!
 

mariko

Well-known member
Liittynyt
13.4.2006
Viestit
985
Hyvin pysyi uudet aero härpättimet lukuunottamatta Östbergin takaspoileria mukana matkassa kaikilla kuskeilla, itse kuvittelin että on polut täynnä lasikuitua!
 
Ylös