Se että uhri saa käsiinsä haavoja kertoo yleensä lähinnä siitä itsestään selvyydestä, että hän teki vastariintaa. Nimimerkki tyhmä eläin tuossa edellä kuvasi tapahtumia, niiden tietojen perusteella, joita medialla on. Näiden tietojen perusteella Lindt todellakin teki vastarintaa. En siis itsekään näe kaiken sujuneen juuri murhaajan suunnitelmien mukaan. Kuitenkin edellä viitattujen sairaalalähteiden perusteella murhaaja toimi tilanteessa tavalla joka antaa ymmärtää hänen tunteneen ihmisen anatomiaa ja tietäneen miten suurimman (tilanteessa) mahdollisen vahingon saa aikaan.JOC:
.
EDIT: Ja käsi, maksa ja maha yleensäkin eivät ole niitä paikkoja jossa veren virtaus on runsainta.
Aiemmin ajattelin murhaajan iskeneen nimenomaan vatsaa, koska näin hän itse välttyy saamasta verta vaatteilleen runsaita määriä. Nyt tyhmän eläimen kirjoituksen jälkeen ja sen jälkeen kun itse oikein alleviivasit tuota käteen tullutta haavaa pidän todennäköisempänä, että murhaaja yritti ensin iskeä "parempaan paikkaan" mutta uhdin kädet olivat tiellä.
Väkivaltaan taipuvaiselle miehelle tuottaa usein suuria vaikeuksia hahmottaa sitä, että nainenkin pystyy tekemään vastarintaa. En lähde missään nimessä väitäkään murhaajan olleen mitenkään poikkeuksellisen älykäs tai henkisesti muuta kuin turtunut. En väitä hänen osanneen juurikaan ennakoida itse murhatilannetta. Hän kuitenkin osasi reagoida siihen ja suunnitella oman pakoreittinsä etukäteen tai ainakin toimia itsellleen tutussa ympäristössä.
<small>[ 14-09-2003, 17:19: Message edited by: AMS82 ]</small>