Hienoa! Löytyikö jakkuesista ensimmäinen jarnan-perusteella kantaansa muuttanut :ahem: :thumbup:Topicin esimerkissä mainituilla perusteluilla ei saa.![]()
En ole muuttanut kantaani. Sinä vaan ymmärsit kantani tahallasi väärin.Hienoa! Löytyikö jakkuesista ensimmäinen jarnan-perusteella kantaansa muuttanut :ahem: :thumbup:
Esim. lapsi juoksee yllättäen puskasta eteen tjsp. Eihän se tilanne pyöräilijän syy olisi, mutta mieluummin jättäisin senkin riskin ottamatta. Otan mieluummin sakot, jos sellaisia tulisi, mutta tuskin tulisi.
Sano mitä sanot, mutta kyllä mä nyt sen vaan turvallisuuden takia teen. Nämä vaaratilanteet ovat sellaisia joita ei pysty ennakoimaan, ja se voi tosiaan syntyä hiljaisemmassakin vauhdissa. Käytännössä vain kävelyvauhti estäisi sen, mutta jos vaara-alue on esim 5km pituinen, niin ei sitä taluta vain siksi, että puskan takaa SAATTAA tulla joku eteen. Mieluummin ajaa turvallisesti autotiellä, jossa tätä riskiä ei ole.![]()
![]()
Venkoile minkä venkoilet!
... tuo nyt voi käydä kelle tahansa pyöräilijälle. Siinä ei nopeudella (onko se 15km/h, vai 40km/h) ole väliä.
Mulle on ihan sama pyöräiletkö maantiellä vai et, mutta mielestäni olisi edes rehellistä sanoa jotta et sitä turvallisuuden takia tee, vaan saadaksesi treenata rauhassa.
Että sillä ei ole väliä, lennätkö valotolppaa päin 15 vai 40 nopeudella? Tai kummalla nopeudella joku juoksee eteen? Mitä jos vaihteeksi yrittäisit kirjoittaa jotain järkevää?... tuo nyt voi käydä kelle tahansa pyöräilijälle. Siinä ei nopeudella (onko se 15km/h, vai 40km/h) ole väliä.
Paitsi että ainakin tän foorumin logiikalla sun pitäs odottaa kunnes se keltanen viiva loppuu ja vasta sitten ohittaa. Se että haluat tehdä sen aiemmin on selkeesti sun omaksi hyödyksi.Tietenkin saa. Mutta ei omaksi hyväksi, vaan toisten.
Esim. ohittaessa fillaria tai mopoa tulee tilan salliessa väistettyä yli keltaisen viivan.
Niinhän se menee. Selkeä Kokoomuslainen.Paitsi että ainakin tän foorumin logiikalla sun pitäs odottaa kunnes se keltanen viiva loppuu ja vasta sitten ohittaa. Se että haluat tehdä sen aiemmin on selkeesti sun omaksi hyödyksi.
Tällainenkin tilanne voi olla tosi vaarallinen. Pyörään voi tulla vaurio ajaessasi huonopintaisella pyörätiellä hiljaista vauhtia. Vaurio (esim. murtuma) ei kuitenkaan välttämättä tule esiin heti vaan myöhemmin. Esim. silloin kun olet päässyt paikkaan, jossa voit laillisesti ajaa 60km/h vauhdilla.. Vanne napsahtaakin siellä poikki ja se onkin sitten siinä..Multa hajosi fillarista takavanne Hangossa kun ajoin pyörätiellä. Enää en siellä aja. Siis Hangossa pyörätiellä. :thumbfh:
Voi taivahan Jumala.
Taivahan Jumala sanoi:Niin, mitä asiaa?
Niin että omaan napaan vaan tuijotat...Tällainenkin tilanne voi olla tosi vaarallinen. Pyörään voi tulla vaurio ajaessasi huonopintaisella pyörätiellä hiljaista vauhtia. Vaurio (esim. murtuma) ei kuitenkaan välttämättä tule esiin heti vaan myöhemmin. Esim. silloin kun olet päässyt paikkaan, jossa voit laillisesti ajaa 60km/h vauhdilla.. Vanne napsahtaakin siellä poikki ja se onkin sitten siinä..
Ennemmin otan ne ylinopeussakot kuin pienenkään riskin mistään tuollaisesta.
Eikäku pientä kulkijaa hämmästyttää ja kummastuttaa liikennekeskustelut. Varsinkin tiettyi'n hahmojen ja nimimerkkien intensiivisyys ja peräänantamattomuus.Taivahan Jumala sanoi:Niin, mitä asiaa?
Sanovat, että perään antaminen on homojen hommaa. Mutta kuka näistä tietää.Eikäku pientä kulkijaa hämmästyttää ja kummastuttaa liikennekeskustelut. Varsinkin tiettyi'n hahmojen ja nimimerkkien intensiivisyys ja peräänantamattomuus.
Albert Oil.Sanovat, että perään antaminen on homojen hommaa. Mutta kuka näistä tietää.
Esimerkkitapauksessa a) sääntöjen rikkoja vaarantaa muut ihmiset. Esimerkkitapauksessa b) oman nahkansa. Olisin taipuvaisempi suvaitsemaan tapausta b).Esim. olla päästämättä jalankulkija suojatielle, jottei bensaa kuluisi vauhtiin pääsemiseksi. Tai ajamalla kilpapyörällä autotiellä, koska pyörätiellä muut liikkuu liian hitaasti omaan treenirytmiin sopien.