Torres
Well-known member
- Liittynyt
- 15.3.2008
- Viestit
- 2011
Tarkoitin lähinnä, että miehet operoivat rengasavaimella, eli aidosti manual labour. Mutta nuo nyt olivat muutenkin vähemmän vakavia heittoja, joihin ei kauheasti tarvitse takertua.WebSlave sanoi:Ysivitosta tankkiin olisi oikeasti hyvä idea. Miksi ihmeessä F1:n pitäisi käyttää erikoisbensaa? Tosin aika lähelle pumppubensaa se on sääntöjen kautta viety jo nyt, mutta silti sen kehittelyyn käytetään miljoonia.
Eikös ne renkaat vaihdeta nytkin manuaalisesti? Ihan käsin ne mekaanikot minusta niitä käsittelevät.
Sinänsä hauska ilmiö, että noin yleisesti halutaan paluuta vanhaan, mutta yht'äkkiä FIA:n ehdottaessa renkaanlämmittimistä luopumista, sitä vastustetaankin. No, ihan kaikkea FIA:lta tullutta ei sentään vastusteta, kuten härpäkekielto ja slicksien paluu osoittavat.
Olit oikeassa tuon löpön suhteen, pakko oli ihan tarkistaa. Olin aina kuvitellut, että ne miksaavat jotain ominaisuuksia parantavia aineita siihen bensaan, mutta eipä näin ollutkaan. Tuossa olisi kieltämättä hyvä säästön paikka, sillä tuo seoksen optimointi radan/lämpötilan mukaan on katsojan kannalta sivuseikka. Varmasti palaa tuohonkin rahaa, kun teknikot yrittävät luoda optimaalisia seoksia eri radoille. Ihme, ettei kukaan ole ehdottanut bensan "jäädyttämistä" moottoreiden mukana.Wiki sanoi:The fuel used in F1 cars is fairly similar to ordinary gasoline, albeit with a far more tightly controlled mix. Formula One fuel cannot contain compounds that are not found in commercial gasoline, in contrast to alcohol-based fuels used in American open-wheel racing. Blends are tuned for maximum performance in given weather conditions or different circuits.
FIAn sääntöopusta selaillessa tuli kyllä sellainen kuva, että suht paljon on mahdollisuuksia kikkailla tuon gäsön kanssa. Samalla palaa rahaa, kun tarkastajat joutuvat testaamaan kaikkien tallien näytteet.
Noista renkaiden lämmittimistä on pakko vielä todeta, että nykyrenkailla se ei ainakaan onnistuisi. Jos Bridgestone saa renkaansa toimimaan edes kohtalaisesti myös kylmänä, niin mikä ettei, mutta kylmillä kumeilla köröttelevien nopeusero on tällä hetkellä niin iso, että voi olla turvallisuusriski.