Tälläistä:
Aika-ajot pysyvät kolmiosaisina ja tunnin mittaisina, mutta mukana olevien autojen lukumäärän kasvaminen näillä näkymin 26:een muuttaa aika-ajojen rakennetta siten, että ensimmäisen osion jälkeen jatkosta putoavat 8 hitainta. Myös toisen aika-ajo-osion jälkeen jatkosta pudotetaan 8 hitainta. Näin ollen kärkiruudut ratkaistaan viimeisessä aika-ajo-osiossa nykytyyliin 10 nopeimman kesken.
Aika-ajon päätösosiolla nähdään merkittävä muutos, sillä se ajetaan ensi kaudesta lähtien kevyellä bensakuormalla, kun taas tällä kaudella autoihin on pitänyt tankata kisabensat ennen päätösosion alkua. Erisuuruisten bensakuormien aiheuttamat autojen painoerot ovat kausilla 2006-09 vaikuttaneet lähtöjärjestykseen, mutta ensi kaudesta lähtien paalupaikan valtaa siis jälleen aika-ajojen absoluuttisesti nopein kuljettaja.
Säännöissä ei ole enää mukana kiistanalaista kulukattoa, joka uhkasi alkukesällä jakaa formulat kahtia.
Autojen minimipaino kuljettajan kera nousee 620 kiloon. Lisäystä tämänvuotiseen on 15 kiloa.
Nyt julkaistujen sääntöjen mukaan maailmanmestaruus ratkaistaan myös ensi kaudella nykyisellä pistelaskujärjestelmällä, vaikka Bernie Ecclestone on halunnut siirtyä järjestelmään, jossa vain voitot ratkaisevat.
Jarrutusenergiaa kierrättävä Kers-laite pysyy sallittuna. Myös renkaidenlämmittimet pysyvät sallittuina, vaikka aiemmin niiden kieltämistä harkittiin.
(MTV3)