Miten paalulla on se nopein mies, jos se nopein onkin vaikka nelosruudussa kovemmilla pyörillä? Kysyn vaan... Ja enemmän siinä on just se, että osalta tämä vie mahkut edes yrittää heti lähtökohtasesti! Sinne ruutuun 9 tai 10 ei kannata ajaa riskipyörillä ei sitten millään! Ei varmaan edes ruutuun 6. Joten sielä on Q3:ssa varman päälle pelaajia noin puolet, veikkaanpa vaan. Tämä tässä mättää. Ihan niin kuin ennenkin.
Niinjust, tässä on ne näkymät, että ehkä 5 nopeuteensa luottavaista ottaa pehmeämmät pyörät ja yrittää kärkisijoja, ja loput ottavat kovemmat, etteivät jää top-10 ulkopuolisten kuskien jalkoihin ekoilla stopeilla. Tästä seuraa, ettei top-5 sijoista käydä niin tiukkaa taistoa kuin muuten.
Toki tilanne on parempi silloin, kun nopeampi rengas on myös kestävä. Toisaalta jos ei ole, ylivoimainen tiimi voi yrittää kärkeen kovilla renkailla, jolloin kisasta jälleen kerran tulee tylsä.
Eikö ne idiootit siellä FIA:ssa tajua, että tiukimmat kisat tulee kun kaikki ovat samalla viivalla. Tuollaisilla pakansekoittamisilla vain hajoitetaan mahdollisia taistelupareja ja vaikeutetaan alivoimaisella autolla voittamista.