Suomeks sanottuna se haluaa että fykköset pysyy otsikoissa talvitauollakinBernie vaan provoilee, yrittää saada aikaan huomiota, huolestuneisuutta ja keskustelua.
Suomeks sanottuna se haluaa että fykköset pysyy otsikoissa talvitauollakinBernie vaan provoilee, yrittää saada aikaan huomiota, huolestuneisuutta ja keskustelua.
Ehkä alussa ainakin. Mielestäni aika-ajossakin tarvittaisiin sitten sama pistetaulukko, kuin kisassakin. Muuten ei kukaan ole varmasti innostunut ajamaan paalulle ja lähtemään viimeisestä ruudusta. Punainen lippu startin jälkeen joka kisassa on hyvin todennäköinen.Oikeita ohituksia tulisi jos aika-ajot jätettäisiin pois ja kisaaan lähdettäisiin käännetyssä paremmuusjärjestyksessä.
Ihmeellisiä asioita tulee sinulla ikävä. :thumbfh:Eikö Bernie koskaan opi. F1:ssä on tehty viimevuosina kymmeniä sääntömuutoksia, ja sitten todettu, ettei se tarjonnut kuin hetken mielenkiintoa, kun jokin oli erilaista, ja sitten ymmärrettiin että vanha systeemi oli parempi. Kyllä välitankkauksia tulee vielä ikävä. Sitä bensan tuoksua ja häslääviä varikkomiehiä, leimuavia liekkimeriä ja jumiutuvia letkuja, riveissä kaatuvia varikkomiehiä.
Kyllähän tuo nyt huono BBQ:n voittaaIhmeellisiä asioita tulee sinulla ikävä. :thumbfh:
Nämä olivat varmaankin kiloina?Tankkauskieltoon liittyen: tällaiset lukemat olivat Williamsilta viime kaudella polttoaineen kulutukseen liittyen/5 km.
Periaatteessa polttoaineen kulutus kasvaa pikkasen viime kauteen verrattuna, koska painavampi auto kuluttaa vähän enämpi.Nämä olivat varmaankin kiloina?
300 kilometrin kisamatkalle siis 130-160 kiloa bensaa...
Kiloina nimenomaan. Yksi litra painaa noin 0,75 kiloa joten yksi kilo on noin 1,33 litraa.Nämä olivat varmaankin kiloina?
300 kilometrin kisamatkalle siis 130-160 kiloa bensaa...
Periaatteessa kyllä, koska pienemmällä vaihteella joutuu vinguttamaan pidempään. Toisaalta, painavalla autolla ajetaan mutkat pienemmillä kierroksilla ja jarrutetaan aikasemmin. Että se vähän riippuu mistä roikkuu.Periaatteessa polttoaineen kulutus kasvaa pikkasen viime kauteen verrattuna, koska painavampi auto kuluttaa vähän enämpi.
Monaco ei ole käytännössä yhtään muita lyhyempi, radan pituudesta huolimatta jokainen kisa on hieman 300 km pidempi.Monaco ei kuitenkaan ole ongelmallinen siinä mielessä, että kilpailu on selvästi lyhyempi kuin muut.
Paitsi Monaco, jossa ajetaan vain n. 260 km.Monaco ei ole käytännössä yhtään muita lyhyempi, radan pituudesta huolimatta jokainen kisa on hieman 300 km pidempi.
Helkutin luulokone.Keken kisa päättyi vaikka bensaa oli vielä 4,5 litraa ja Prostilla oli saman verran, mutta auton tietokone jaksoi pysyä päällä sen verran, että Prost pääsi maaliviivan ohi ja Keke ei...
Voisivat myös poistaa kahden seoksen käyttöpakon, niin saatettaisiin nähdä suurtakin eroavaisuutta taktiikoissa, mutta epäilen :thumbfh:Ehdotus kahdesta pakollisesta varikkokäynnistä ei mennyt läpi, kertoo autosport.com :thumbup:
On se kyllä älytöntä, kun on pakko käyttää / kisa huonoja renkaita ja sitten vielä huonompia.Voisivat myös poistaa kahden seoksen käyttöpakon, niin saatettaisiin nähdä suurtakin eroavaisuutta taktiikoissa, mutta epäilen :thumbfh:
It is understood that the majority of teams present voted in favour of a rule that will require the top 10 cars that make it through to the final session of qualifying to start the race on the same tyres that they set their fastest Q3 time on.
This will open up the possibility of teams gambling on sacrificing the best possible time in Q3 by running a more consistent but less quick tyre so as to have a better chance in the race. Alternatively, teams may choose a tyre that is better over a single lap to secure a good grid position, even if it runs the risk of compromising race performance.
Olisihan se ollut liian hyvää ollakseen totta. :thumbdownNoh niin, uusimman rengassännöön myötä taktikointikikkailu aika-ajoissa tulee jatkumaan eikä paalupaikalla ajava välttämättä olekaan "nopein"
Miksi aa:n pitää olla niin helvetillistä taktikointia. Mikei vain nopein voi olla paalulla... :jaska:Noh niin, uusimman rengassännöön myötä taktikointikikkailu aika-ajoissa tulee jatkumaan eikä paalupaikalle ajava välttämättä olekaan "nopein"