Sääntömuutokset 2010

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Oikeita ohituksia tulisi jos aika-ajot jätettäisiin pois ja kisaaan lähdettäisiin käännetyssä paremmuusjärjestyksessä.;)
Ehkä alussa ainakin. Mielestäni aika-ajossakin tarvittaisiin sitten sama pistetaulukko, kuin kisassakin. Muuten ei kukaan ole varmasti innostunut ajamaan paalulle ja lähtemään viimeisestä ruudusta. Punainen lippu startin jälkeen joka kisassa on hyvin todennäköinen.
 

JamesHunt

Well-known member
Liittynyt
16.1.2010
Viestit
260
Eikö Bernie koskaan opi. F1:ssä on tehty viimevuosina kymmeniä sääntömuutoksia, ja sitten todettu, ettei se tarjonnut kuin hetken mielenkiintoa, kun jokin oli erilaista, ja sitten ymmärrettiin että vanha systeemi oli parempi. Kyllä välitankkauksia tulee vielä ikävä. Sitä bensan tuoksua ja häslääviä varikkomiehiä, leimuavia liekkimeriä ja jumiutuvia letkuja, riveissä kaatuvia varikkomiehiä.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18217
Eikö Bernie koskaan opi. F1:ssä on tehty viimevuosina kymmeniä sääntömuutoksia, ja sitten todettu, ettei se tarjonnut kuin hetken mielenkiintoa, kun jokin oli erilaista, ja sitten ymmärrettiin että vanha systeemi oli parempi. Kyllä välitankkauksia tulee vielä ikävä. Sitä bensan tuoksua ja häslääviä varikkomiehiä, leimuavia liekkimeriä ja jumiutuvia letkuja, riveissä kaatuvia varikkomiehiä.
Ihmeellisiä asioita tulee sinulla ikävä. :thumbfh:
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9336
Tankkauskieltoon liittyen: tällaiset lukemat olivat Williamsilta viime kaudella polttoaineen kulutukseen liittyen kg/5 km.

Sakhir 2,66
Monaco 2,58
Shanghai 2,55
Singapore 2,5
Istanbul 2,49
Melbourne 2,48
Hungaroring 2,48
Valencia 2,45
Barcelona 2,44
Abu Dhabi 2,43
Sepang 2,38
Silverstone 2,38
Suzuka 2,37
Interlagos 2,29
Spa 2,25
Monza 2,18

Montreal, Hockenheim ja Yeongam puuttuvat, koska niillä ei ajettu viime kaudella.

Sellaiset radat missä jarrutetaan ja kiihdytetään paljon ovat tuolla kärjessä. Monaco ei kuitenkaan ole ongelmallinen siinä mielessä, että kilpailu on selvästi lyhyempi kuin muut.
 
Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Periaatteessa polttoaineen kulutus kasvaa pikkasen viime kauteen verrattuna, koska painavampi auto kuluttaa vähän enämpi.
Periaatteessa kyllä, koska pienemmällä vaihteella joutuu vinguttamaan pidempään. Toisaalta, painavalla autolla ajetaan mutkat pienemmillä kierroksilla ja jarrutetaan aikasemmin. Että se vähän riippuu mistä roikkuu.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Monaco ei kuitenkaan ole ongelmallinen siinä mielessä, että kilpailu on selvästi lyhyempi kuin muut.
Monaco ei ole käytännössä yhtään muita lyhyempi, radan pituudesta huolimatta jokainen kisa on hieman 300 km pidempi.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Välitankkauskielto laittaa kyllä melkoisen haasteen tiimeille kauden alkaessa mutta tuskin siitä pidemmän päälle tulee mitään vakavampia ongelmia sillä sen voi säädellä tietokoneen käytöllä... Mutta aina on olemassa bensan loppumisen vaara autosta... Joskus taas voi olla tietokoneen vika kuten esim. Kauden 86 kisoissa joista surullisimpana tapauksena Imola...:nope: Keken kisa päättyi vaikka bensaa oli vielä 4,5 litraa ja Prostilla oli saman verran, mutta auton tietokone jaksoi pysyä päällä sen verran, että Prost pääsi maaliviivan ohi ja Keke ei...
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13786
Keken kisa päättyi vaikka bensaa oli vielä 4,5 litraa ja Prostilla oli saman verran, mutta auton tietokone jaksoi pysyä päällä sen verran, että Prost pääsi maaliviivan ohi ja Keke ei...
Helkutin luulokone.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9336
Ehdotus kahdesta pakollisesta varikkokäynnistä ei mennyt läpi, kertoo autosport.com :thumbup:
 

TIMOMIES

Well-known member
Liittynyt
8.5.2006
Viestit
1189
Ehdotus kahdesta pakollisesta varikkokäynnistä ei mennyt läpi, kertoo autosport.com :thumbup:
Voisivat myös poistaa kahden seoksen käyttöpakon, niin saatettaisiin nähdä suurtakin eroavaisuutta taktiikoissa, mutta epäilen :thumbfh:
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Voisivat myös poistaa kahden seoksen käyttöpakon, niin saatettaisiin nähdä suurtakin eroavaisuutta taktiikoissa, mutta epäilen :thumbfh:
On se kyllä älytöntä, kun on pakko käyttää / kisa huonoja renkaita ja sitten vielä huonompia.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Noh niin, uusimman rengassännöön myötä taktikointikikkailu aika-ajoissa tulee jatkumaan eikä paalupaikalle ajava välttämättä olekaan "nopein"


It is understood that the majority of teams present voted in favour of a rule that will require the top 10 cars that make it through to the final session of qualifying to start the race on the same tyres that they set their fastest Q3 time on.

This will open up the possibility of teams gambling on sacrificing the best possible time in Q3 by running a more consistent but less quick tyre so as to have a better chance in the race. Alternatively, teams may choose a tyre that is better over a single lap to secure a good grid position, even if it runs the risk of compromising race performance.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös