Sääntömuutokset 2011

odetus

Well-known member
Liittynyt
18.10.2006
Viestit
2005
Onko missään ollut mitään arviota autojen huippunopeuksista Monzassa avattavan takasiiven kera? Normaalistikin mennään 340 niin voi tulla aika kovat huiput
Veikkaisin että siipi ei Monzassa kovin paljoa enää vaikuta, koska siipikulmat ovat siellä jo sen verran pieniä, että liekö DRS:tä kovinkaan suurta etua enää siellä.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Tuskimpa paljoa normaalia suurempia huippuja nähdään Monzassa. Nostan hatusta luvun viisi. :D

Mielenkiintoa voi toki tuoda se, että kun aika-ajoissa DRS:ää saa käyttää kuinka lystää, niin periaatteessa jotkut varmaan on ainakin miettiny, että otetaanko hieman enemmän siipeä autoon. Aika-ajossa sen saa tasoitettua kuitenkin DRS:llä.
Tässä tapauksessa kisassa nähtäisiin normaalia alhaisempia huippunopeuksia...
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Tuskimpa paljoa normaalia suurempia huippuja nähdään Monzassa. Nostan hatusta luvun viisi. :D

Mielenkiintoa voi toki tuoda se, että kun aika-ajoissa DRS:ää saa käyttää kuinka lystää, niin periaatteessa jotkut varmaan on ainakin miettiny, että otetaanko hieman enemmän siipeä autoon. Aika-ajossa sen saa tasoitettua kuitenkin DRS:llä.
Tässä tapauksessa kisassa nähtäisiin normaalia alhaisempia huippunopeuksia...
Toi kostautuisi kisassa niin urakalla ettei se kannattaisi. Toisaalta joku häntäpään tallihan voisi tuollaisen PR-aika-ajon vetäistä.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Toi kostautuisi kisassa niin urakalla ettei se kannattaisi. Toisaalta joku häntäpään tallihan voisi tuollaisen PR-aika-ajon vetäistä.
...joku on varmaan silti miettinyt ainakin... ;)

Onhan Monzassakin jokunen pitkä ja nopea kaarre. Että missä menee raja mutkissa voittamisen ja suorilla häviämisen välillä...
Veikkaan itsekin, että emme näe mitään erikoista, mutta en myöskään tarkoita, että joku kokeilis jotain Monaco siipeä sielä. Eli jos optimi löytyy hieman isommalla siivellä kisavauhtia ajatellen, niin DRS:n avulla sillä isommallakin siivellä voi aika-ajoissa olla silti jopa kärjessä. Tällöin asiaa varmaan kannattaisi alkaa pohtimaan, koska kisassa DRS:ää ei saa kahden ekan kierroksen aikana käyttää....
 
Viimeksi muokattu:

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4389
Vilnöf ei pidä nykyisistä DRS-ohituksista. En ole hirveästi eri mieltä.
En minäkään vaikkakin show kannalta DRS on erittäin hyvä asia mutta kaipaan ohitettavalle mahdollisuutta puolustautua. Tämän voisi toteuttaa esim. sallimalla DRS:n käyttö ohittajan ollessa ohitettavan rinnalla. Nykyiset "heittämällä ohi ja takaisin ajolinjalle" ohitukset ovat aivan liian helppoja.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Jep, kyllä tässä vaiheessa kautta täytyy sanoa että naurettava vekotin. Ei kuulu tollanen vehje ykkösiin. :thumbfh:
Idioottimaisinta minun mielestä on se,että DRS:ää saa käyttää kierroksella ohituksiin.Miksi helvetissä? Siniset liput ovat sitä varten.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Idioottimaisinta minun mielestä on se,että DRS:ää saa käyttää kierroksella ohituksiin.Miksi helvetissä? Siniset liput ovat sitä varten.
Tarkoitushan on vain päästä niistä vaivattomasti ohi. Miksei DRS saisi auttaa siinä?
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Tarkoitushan on vain päästä niistä vaivattomasti ohi. Miksei DRS saisi auttaa siinä?
Onko aikaisempina kausina ollut ongelmia kierroksella varvattavien kanssa? Vastaus on ei ja se ei ole loogista.Casual-fan (sori,ei tullut suomenkielistä sanaa mieleen) ei pysy perässä tämmöisten juttujen kanssa.Huomasi viime kisan jälkeen,kun porukka alkoi syyttä Alonsoa huijaamisesta kun käytti juuri kierroksella ohittamisessa DRS:ää.
 

JahJahBlowJob

Well-known member
Liittynyt
9.7.2010
Viestit
640
Onko aikaisempina kausina ollut ongelmia kierroksella varvattavien kanssa? Vastaus on ei ja se ei ole loogista.Casual-fan (sori,ei tullut suomenkielistä sanaa mieleen) ei pysy perässä tämmöisten juttujen kanssa.Huomasi viime kisan jälkeen,kun porukka alkoi syyttä Alonsoa huijaamisesta kun käytti juuri kierroksella ohittamisessa DRS:ää.
Samaa mieltä. Tänäänkin Vettel oli yhdessä kohtaa Hamiltonin kontissa kii, mutta Hamilton sai kans aukasta takasiipensä kun ohitettava lähellä.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Onko aikaisempina kausina ollut ongelmia kierroksella varvattavien kanssa? Vastaus on ei ja se ei ole loogista.Casual-fan (sori,ei tullut suomenkielistä sanaa mieleen) ei pysy perässä tämmöisten juttujen kanssa.Huomasi viime kisan jälkeen,kun porukka alkoi syyttä Alonsoa huijaamisesta kun käytti juuri kierroksella ohittamisessa DRS:ää.
On ollut ongelmia jo viime kaudella näiden hitaiden uusien tiimien kanssa.

Niin no, en tiedä mistä se käsitys on lähtenyt, ettei DRS-sääntö koskisi autoja jotka eivät ole samalla kierroksella. Mutta "casual faneilla" on muitakin vääriä käsityksiä koska he eivät ole riittävän kiinnostuneita pitääkseen itsensä edes jotenkin perillä lajista. Eikä tarvitsekaan olla, mutta sitten pitäisi hyväksyä se, ettei kaikkea tiedetä. Eli silloin ei pitäisi nostaa meteliä asiasta josta ei tiedetä (vaikka Alonson syyttäminen huijaamisesta suosittu harrastus joissain piireissä onkin).

En minäkään jotain NASCARia katsoessani lähde syyttämään ketään sääntörikkomuksista, koska tiedän etten tunne lajin sääntöjä.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Kyllä DRS:n käyttöä on ihmetelty ihan lajia seuraavienkin joukossa,eikä asiasta taidettu edes mainita ekassa kisassa mitään.Katos Webs kun ehkä 1% katsojista lukee F1 sääntökirjaa,mutta laji on tarkoitettu sille 99%:lle. Edelleen mitään ongelmia ei ole ollut kierroksella ohitettavien kanssa männä vuosina,mutta jos jotain artikkelia löytyy missä asiasta mainitaan,niin pistä tulemaan.
 

tieri

Banned
Liittynyt
12.3.2009
Viestit
571
On ollut ongelmia jo viime kaudella näiden hitaiden uusien tiimien kanssa.
Eikö ne viimevuoden ongelmat, tai pikemminkin kitinät, liittyneet nimenomaan "uusien" ja "vanhojen" tallien suureen nopeus eroon, jonka pelättiin aiheuttavan vaaratilanteita. Eikö DRS:n käyttö kierroksella ohitettaessa nimenomaan korosta tätä?
 
Ylös