Sähköinen äänestys

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Kun vaalien yhteydessä usein pähkäillään sähköisen äänestyksen mahdollisuutta ja äänestysprosentti saattaisi hyvinkin kasvaa mikäli netissä voisi äänestää. Tunnistaminenhan on tietysti mahdollista pankkitunnuksin ja lienee aika marginaalinen vaihtoehto, että joku olisi pakottamassa äänestämään jotain toista henkilöä/puoluetta mitä itse haluaa.

Minua kuitenkin askarruttaa kuinka netissä taphtuvassa äänestyksessä voisi äänestää Aku ankkaa tai kirkkovenettä piirroksin, lukuisia muitakin haluttuja vaihtoehtoja voisi jäädä vaihtoehtojen ulkopuolelle.

Miten voisi toteuttaa tämän piirros/kuva vaihtoehdon järkevästi?
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Kun vaalien yhteydessä usein pähkäillään sähköisen äänestyksen mahdollisuutta ja äänestysprosentti saattaisi hyvinkin kasvaa mikäli netissä voisi äänestää. Tunnistaminenhan on tietysti mahdollista pankkitunnuksin ja lienee aika marginaalinen vaihtoehto, että joku olisi pakottamassa äänestämään jotain toista henkilöä/puoluetta mitä itse haluaa.

Minua kuitenkin askarruttaa kuinka netissä taphtuvassa äänestyksessä voisi äänestää Aku ankkaa tai kirkkovenettä piirroksin, lukuisia muitakin haluttuja vaihtoehtoja voisi jäädä vaihtoehtojen ulkopuolelle.

Miten voisi toteuttaa tämän piirros/kuva vaihtoehdon järkevästi?
Kyllä protestiäänien jättämiseen pitää nähdä vaivaa. Kotisohvalta protestoiminen on ihan yhtä tyhjän kanssa.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Tietysti niin että netissä siinä webbiselaimen ruudulla on äänestyslipuke ja siihen sitten hiirellä vapaalla kädellä se numero rustataan. Näin saadaan virtuaalinen äänestyslipuke. Ääntenlaskijat sitten katsovat niitä JPG-kuvia läpi tietokoneillaan ja koettavat ottaa selvää että mitä se Marjatta-mummo on tällä kertaa piirtänyt siihen lippuunsa.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Protestointi kannattaa aina! Seuraava mielenosoitus kun on lähimailla, aiheesta kuin aiheesta, jään mielenosoitukselliseti pois, protestoidakseni!! Kyllä niitä sit harmittaa!!
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Sähköinen äänestys on järjestettävä siten että joko käy äänestämässä tai saa sähköiskun.
 

Tolerantti

Well-known member
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
4704
Minua kuitenkin askarruttaa kuinka netissä taphtuvassa äänestyksessä voisi äänestää Aku ankkaa tai kirkkovenettä piirroksin, lukuisia muitakin haluttuja vaihtoehtoja voisi jäädä vaihtoehtojen ulkopuolelle.

Miten voisi toteuttaa tämän piirros/kuva vaihtoehdon järkevästi?
Järjestetään ensin suunnittelukilpailu, missä saa laatia hupaisia äänestyslippuja. Kutsuttu raati, SAFA, määrittää parikymmentä parasta. Näistä valitaan puhelinäänestyksellä, 12,50+ pvm, viisi nasevinta, joita voi hupaillessaan äänestää. Ja tulee väärinäänestäneelle sitten 200 e lasku perässä, tyhmyysvero.
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Mun mielestä forumin pollit voisi jatkossa toteuttaa sähköisesti.
Kyllä hassutteluiäänien jättämiseen pitää nähdä vaivaa. Kotisohvalta hassuttelu on ihan yhtä tyhjän kanssa.

Ja oldezikin varmaan samaa mieltä. Kakki vaan jonnekin perähikiälle jumalan selän taa mittailemaan vehkeitään ja vertailemaan vaihdekeppeihinsä virallisten valvojien (modet) kyylätessä vieressä.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18375
En kiellä etteikö tämä voisi olla hyvä tapa tulevaisuudessa, jos vain se toteutetaan oikealla tavalla.
 
Ylös