Sähkön kilpailutus

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Stalkkaako joku pheluitani, vaihdoin juuri 220 Energian Fortumiin, vai oliko se jonkun Forumistin pulapihelu?
 

Tolerantti

Well-known member
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
4704
Se joka sähköään yrittää halvemman toivossa kilpailuttaa pitäis aukotta latoa turpaan, niin että Reino-tossut vetää kolmoisslutseja yli korkeajännitelinjojen.

Terveisin 220 Energia Oy - Aktiivi - Halvin hinta! Voita kylpylävkl! (Tuotettu vain uusiutuvilla energialähteillä)
No mitäs? Lakkasiko sähkö virtaamasta pistorasiaan kun moiseen 220 Energiaan vaihdoit? Vai jäitkö ilman kylpytakkia?

Itse vaihdoin alkusyksystä tuohon. Toistaiseksi jääkaappi hyrrää yhtä iloisna kuin ennenkin. Tulinko kusetetuksi? Täh?
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
Tuttava kirjoitti vähän aikaa sitten facebookkiin ettäpä

Aloin tänään miettiin tv mainoksen nähdessäni et miks Vitussa meillä on vesisähköä, tuulivoimasähköä ja ydinvoimasähköä? Toinen jakaa ja toinen siirtää ja kuitenkin se lamppu syttyy katossa tuli se sähkö vaikka esterin perseestä, mutta sähkö on eri hintasta lähteestä riippuen... Ei tajuu..
Mies. Menestyvän firman toimitusjohtaja.
 

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Liittynyt
23.4.2005
Viestit
4854
Sijainti
Vantaa
Jos ostaa yhtiöltä sähkön, mutta kuljettaa sen itse perille esim. akuissa, niin tarvitseeko silloin maksaa siirtomaksuja?
 

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
Kyllähän nuo hinnat ovat viikottaisessa seurannassa koska lämmityskuukaudet ovat edessä. Vaihtamalla tällä hetkellä halvimpaan "oikeaan" yhtiöön voisi säästää vuositasolla n. 10% nykyisestä, mikä ei sinänsä ole rahassa kovin paljon, mutta kai senkin voisi ottaa talteen. Yhtiöistä nimeltä 220 Energia ja Finkraft suosittelen googlettamaan vähän historiaa ennen sopimuksen tekoa.
 

Alli&Talli

Tallipaallikon rehtori
Liittynyt
21.7.2010
Viestit
349
Jos ostaa yhtiöltä sähkön, mutta kuljettaa sen itse perille esim. akuissa, niin tarvitseeko silloin maksaa siirtomaksuja?
Tarvii, jos käytät sitä akkusähköös niin, että ajat sen sähkömittarin läpi ennen sähkön ohjaamista motorisoituun anustappiisi.
 

Tolerantti

Well-known member
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
4704
Kyllähän nuo hinnat ovat viikottaisessa seurannassa koska lämmityskuukaudet ovat edessä. Vaihtamalla tällä hetkellä halvimpaan "oikeaan" yhtiöön voisi säästää vuositasolla n. 10% nykyisestä, mikä ei sinänsä ole rahassa kovin paljon, mutta kai senkin voisi ottaa talteen. Yhtiöistä nimeltä 220 Energia ja Finkraft suosittelen googlettamaan vähän historiaa ennen sopimuksen tekoa.
Tuosta luin, että oli saanut huomautuksen Kilpailuviranomaiselta tms. jostain sellaisesta, että oli informoitu väärin laskutusjaksojen pituudesta tjsp. Onko muitakin mörköjä löytynyt?

Oliko Finkraft se, joka harjoitti hyvin agressiivista puhelinkampanjaa pyrkien kaappaamaan asiakkaita muilta?
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Mä soveltaisin noihin halpasähkötoimittajiin ideologiaa: "jos se on liian hyvää ollakseen totta, se todennäköisesti ei ole totta". Sen verran suuret erot hinnoissa ovat noihin tavantoimittajiin.

Jos joku sen satasen haluaa vuodessa säästää vaihtamalla luottavaa toimittajaa, niin eikai siinä mitään. Työlle palkka.

Ittellä ei toki sähkölämmitystä ole, joten olen sen verran maginaaliasiakas. Öljyjuttuja tulee seurailtua tietysti, joten kaippa muakin saisi latoa turpaan - toisaalta niissä en ole sidottu yhteen toimijaan vaan jokaisen tilauksen kohdalla voi tehdä pienen kenttäkartoituksen.

Hitto ku sais tilata Venäjältä öljyt ilman veroja. Juhlisin.

EDIT:
Ohh... hinnat tippuu!



Punainen 2014.

2015 nousee ~19snt/L verotus, kun nyt se on 16,3snt/L.

Täytynee tilata ennen vuodenvaihdetta.
 
Viimeksi muokattu:

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Naali eli napakettu on niin mystinen olento, että voisi jopa sanoa että se on ihan magic-naali.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Jos joku sen satasen haluaa vuodessa säästää vaihtamalla luottavaa toimittajaa, niin eikai siinä mitään. Työlle palkka.
Joo se oliskin vittumaista, jos omassa ausnnossa olis vähemmän luotettavan toimittajan vetämät sähköpiuhat ja sähkö loppuis samalla kun naapuriin virtais sähkö luotettavan toimittajan piuhoja pitkin :thumbfh:
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Joo se oliskin vittumaista, jos omassa ausnnossa olis vähemmän luotettavan toimittajan vetämät sähköpiuhat ja sähkö loppuis samalla kun naapuriin virtais sähkö luotettavan toimittajan piuhoja pitkin :thumbfh:
Epäluotettava tai ns. uusi ennalta tuntematon toimija nyt esimerkiksi sähköntuotanto / siirto / whatever / CIM -alalla suattaa vuoden päästä nasauttaa ihan eri hinnat tauluun, kuin mitä äkkiseltään alunperin näytti, tai sitoa sinut 2-3 vuoden kytkyihin näillä superhinnoilla tai keksiä hassuja piilomaksuja. Ainahan sitä voi lähteä tietysti riitelemään asioista, jos aikaa ja hermoja riittää. Halvan tavaran perässä juokseminen mun näkemyksen mukaan poikkeusketta johtaa toisinaan epäonnistuneisiin soppareihin tai riitoihin. Valveutunut rahan perässä juoksija toki osaa näistä ottaa ennalta selvää ja välttää pahimmat kusimulkkulafkat.

Sähkö varmaan soljuu perille kyllä.
 

Örfil

Guest
Joo se oliskin vittumaista, jos omassa ausnnossa olis vähemmän luotettavan toimittajan vetämät sähköpiuhat ja sähkö loppuis samalla kun naapuriin virtais sähkö luotettavan toimittajan piuhoja pitkin :thumbfh:
Sähkötoimittajan valinta on sama kuin että mistä tilaa Aamulehden. Sama tuote mutta saa itse valita mistä sen tilaa ja millä hinnalla. Säästäähän siinä pienellä vaivalla jotain.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Sähkötoimittajan valinta on sama kuin että mistä tilaa Aamulehden. Sama tuote mutta saa itse valita mistä sen tilaa ja millä hinnalla. Säästäähän siinä pienellä vaivalla jotain.
No tätä mä tässä just yritin hiukan vihjailla.

Täällä voi muuten ostaa erikseen ydinvoimalavapaata sähköä. Oikeesti! Tyhmimmät sitten kai kuvittelevat, että just tästä mun rasiasta ei sitten virtaa ydinvoimalasähköä lain, kun kerran maksoin siitä, ettei näin tapahdu....

Itävallallahan ei omia ydinvoimaloita ole ja on varmaan Euroopan yksi suurimmista ydinvoiman vastustajista, silti joutuu ostamaan ydinvoimalla tuotettua sähköä naapureilta, joiden ydinvoimaloiden olemassaoloa, etenkin rajan läheisyydessä, suuresti paheksutaan :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
Ylös