AnttiL
Reittinörtti
Itelle oli aika vaikeaa löytää tieto siitä kuka sai isoimmat pisteet rallista. Ylen txt tv ei tätä kertonut.
Itelle oli aika vaikeaa löytää tieto siitä kuka sai isoimmat pisteet rallista. Ylen txt tv ei tätä kertonut.
Niin, Neuville on minusta pisteensä ansainnut kun vastoinkäymisistä huolimatta pääsi maaliin ja selvisi lauantain ilman superrallia ja sunnuntaina jousitusrikosta huolimatta pystyi olemaan sunnuntain kokonaisajassa toiseksi nopein, siis esimerkiksi nopeampi kuin Evans ja Rovanperä. Tässä nykyisessä pistesysteemissä sunnuntain kilsat on muita arvokkaampia.Növille oli suurin voittaja tässä kisassa. Epäonnistuminen rallissa (tekniikka) ja silti 1p vähemmän kun kisan voittajalla.
esim jyskälässä vois olla kaksi eri voittajaa. Ei jatkoon.Urheilullinen näkökulma ja suuren yleisön miellyttäminen voi poiketa paljonkin. Kyllähän pisteytyksen pitäisi olla riittävän selkeä samoin kuin rallin tilanteen esitystavan. Ei se kaksiosainen viikonloppukaan olisi välttämättä hullumpi. Pe-la touring osuus isommilla pisteillä ja sunnuntaina sprintti hieman pienemmällä pistepotilla+poweri. Tämä näiden sekoitus sekoittaa ainakin suuren yleisön ja luo erikoisia tilanteita sunnuntaille kun osa himmailee kokonaiskisaa silmällä pitäen ja osa ajaa kovaa, onko sekään kilpailua?
Kiitos. En aio liittyä x:n vain että näen tulokset.
Növille on pisteensä ansainnu, mutta Kalle ja Toyota olisivat ansainneet mielestäni enemmän.Niin, Neuville on minusta pisteensä ansainnut kun vastoinkäymisistä huolimatta pääsi maaliin ja selvisi lauantain ilman superrallia ja sunnuntaina jousitusrikosta huolimatta pystyi olemaan sunnuntain kokonaisajassa toiseksi nopein, siis esimerkiksi nopeampi kuin Evans ja Rovanperä. Tässä nykyisessä pistesysteemissä sunnuntain kilsat on muita arvokkaampia.
Kalle hävisi tänään puolitoista sekuntia kilsalla Tänakille.Növille on pisteensä ansainnu, mutta Kalle ja Toyota olisivat ansainneet mielestäni enemmän.
Näinpä. Kalle ajoi perjantaina luun kurkkuun muille ja vältti samalla kaikki ongelmat. Ero oli iso taaksepäin ja loppurallin saikin ajaa kiviä kierrellen ja tilannetta kontrolloiden. Tästä sitten palkitaan sillä, että minuuttitokulla perässä olevat ja erinäköisiä ongelmia läpi rallin kohdanneet kuljettajat saavat lähes enemmän pisteitä kuin rallin ongelmitta ja ylivoimaisesti nopeiten läpi ajanut kuljettaja.Növille on pisteensä ansainnu, mutta Kalle ja Toyota olisivat ansainneet mielestäni enemmän.
Ah, nämä ei näy ilman tunnuksia.Kiitos. En aio liittyä x:n vain että näen tulokset.
.....no nyt sain Xn linkin auki ilman tunnareita, äsken sössin jotain. Boomerille hankalaa.....mutta anyway tuloksien etsiminen on ainakin joillekkin boomereille työlästä
Tästä vois joku luulla että Huyndai-Növille yhdistelmä ovat olleet ylivoimainen yhdistelmä safarissa.Kalle hävisi tänään puolitoista sekuntia kilsalla Tänakille.
En sano uutta pistelaskua paremmaksi tai kehnommaksi, mutta se, mistä piste-ero muodostui, on sunnuntain korostaminen ja powerstage-pisteet.Vieläkään en ymmärrä tätä uutta pistelaskusysteemiä ja sen järjellisyyttä. Jotenkin myös tuntuu väärältä se et toisella tiimillä hajoaa oikeestaan kaikki mahdollinen ripustuksista voimansiirtoon, samaan aikaan kun toinen tiimi kärsii "vain" rengasrikoista, ja silti ensinmainittu tiimi häviää vain neljällä pisteellä.
Kaveri oli niin ylivoimainen (jälleen) että uskallan sanoa että olisi ottanut maksimit kaikesta. Vaikka harmi nähdä Kallea vaan osan vuodesta, niin kyllähän tuo mestaruustaiston pelastaa tällä kaudella. Uskallan sanoa että olisi ollut taas mestari.Jos safari oltais ajettu edellisvuoden pistesysteemillä, niin kisan jälkeen kun jaetaan leijonat ja lampaat, niin Huyndain suoritusta olisi kuvailtu sanoilla totaalinen floppi, mahalasku ja päitä olisi vaadittu vadille, mutta nyt uudella pistelaskusysteemillä he ovat Safarin onnistujatiimi. Ainakin Safarin voiton merkitystä tämä uusi pistesysteemi hieman heikentää. Jyväskylässä tai muussa sprinttikisassa ei tällä ole niin suurta vaikutusta. Emme myöskään tiedä minkälaisella atakilla Kalle olis ajanu sunnuntain jos hän ajaisi mestaruudesta, luultavasti hän olisi sinä tapauksessa kerännyt sunnuntailta enemmän pisteitä, jolloin piste ero olisi ollut Kallen eduksi enemmän. nythän koko supersunnuntai oli Kallelle pakkopullaa kun pisteitä hän ei tarvi mihinkään. Ainakin Safari rallin nimi voidaan muuttaa Safari sprint rallyksi niinkauan kun tällä pistesysteemillä ajetaan.
Aivan 100% varmasti ja periaatteessa hänen omasta motivaatiosta olisi ollut kiinni voittaako ylivoimaisesti mestaruuden vai tekeekö vain tarvittavan.Uskallan sanoa että olisi ollut taas mestari.
Saanko narista, kun olen tuon jo tehnyt?tämä narina systeemistä alkaa jo käydä säälittäväksi. aina voi jättää rallit myös katsomatta jos sarjan johdon päätökset eivät miellytä. Jos narinan sijaan jengi näyttäisi närtymisensä lompakoillaan peruuttamalla RallyTV tilaukset yms. tulonlähteet saattaisi ehkä tulla lisäpainetta muuttaa kyseistä systeemiä.
Niin, tämän pistetasausjärjestelmän lopputuloksena on se, että joku voi voittaa monen monta rallia enemmän kuin muut, mukaan lukien hyvä sunnuntaikin, mutta sitten ajaa yhdessä rallissa sen verran ison mällin, että turvakehikkoa ei saada Sunnuntaiksi kuntoon, tai ajaa vain ulos sunnuntaina ja jää pisteet nollaan ja tuo ratkaise mestaruuden.Kyllähän tämä pistejärjestelmä tässä kolmen kisan jälkeen haiskahtaa vahvasti siltä että sillä haluttiin varmistaa ettei vajaan kauden kuljettaja nyt vahingossakaan tule viemään mestaruutta.
Tasaisuuttahan tuo ainakin tuo, eikä kukaan pääse mahdottomasti karkuun muilta pisteissä ellei nyt ihan täystuhoa onnistu autolleen kisan aikana tekemään. Se onko tämä sitten oikein, siitä voidaan olla montaa mieltä.