Saksa

Rami

Well-known member
Liittynyt
16.10.1999
Viestit
898
Sijainti
Lohja
Suomalaisilla hyvät mahdollisuudet sijoille 3 Garde, 4 Bosse ja 5 Hirvonen. Hirvonen enää 12 sekkaa Stohlin perässä ja ysillä löi 7 nenään.
 

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Liittynyt
21.6.2006
Viestit
3348
Sijainti
J:vi
Gardesta sen verran pitää vielä sanoa, että vaikka kärkikaksikon vauhtiin ei asiaa olekaan (kuten ei kyllä tahdo olla muillakaan), niin tehdas-Fordeilla Toni kyllä pyyhkii lattiaa. Neljä vuotta vanhalla yksityistallin Citikalla kunnioitettava suoritus.
Hirvonenkin on kyllä kuivalla asfaltilla päästellyt pari hyvää pätkäaikaa. Ek8:lla jäi pohjista vain 0,7 sekuntia ja ysillä jäi samanverran Gardemeisterista.

Petterin kausi on ollut uskomattoman alavireinen. Jos auto pelaa niin renkaat eivät ja päinvastoin. Toivottavasti ensi kausi on erilainen, kun Subaru saa myös alleen Goodrichit.

Äsken Eurosportilta katselin koostetta eilispäivästä. Siinä näytettiin Jari-Matti Latvalan ulosajo. Poika päästeli ihan reippaalla vauhdilla kaiteeseen. Incar-kamerassa näkyi, kuinka hän meni rysähdyksen jälkeen pienoiseen paniikkiin ja taisi siinä itkukin vähän päästä. Kartturin täytyi ottaa ohjat käsiinsä ja sanoikin muutamaan otteeseen Latvalalle, että "rauhoitu, rauhoitu."
Latvala on varmasti yksi tulevaisuuden nimistä. Vauhtia on tullut väläyteltyä jo muutamia kertoja, mutta varmuutta ajamiseen tarvitaan vielä roppakaupalla.
 

poko

Well-known member
Liittynyt
17.4.2005
Viestit
1231
Toivotaan, että Mikko nousis Stohlin edelle. Odotetun hyvin kulkee citikat asvaltilla.
 

poko

Well-known member
Liittynyt
17.4.2005
Viestit
1231
Mikko otti EK 10:llä 10 sekkaa Stohlia kiinni. Eroa enään 1,8 sekuntia :)
 

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Liittynyt
21.6.2006
Viestit
3348
Sijainti
J:vi
Ford-kaksikolle pohjat, järjestyksessä Hirvonen, Grönholm (+0,6).
Sordo jäi Mikosta 4,6 ja Loeb 6,9 sekuntia ja Garde 12,3.
Mikko siirtyy kisassa viidenneksi.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
PeeVee79 sanoi:
Gardesta sen verran pitää vielä sanoa, että vaikka kärkikaksikon vauhtiin ei asiaa olekaan (kuten ei kyllä tahdo olla muillakaan), niin tehdas-Fordeilla Toni kyllä pyyhkii lattiaa. Neljä vuotta vanhalla yksityistallin Citikalla kunnioitettava suoritus.
Hirvonenkin on kyllä kuivalla asfaltilla päästellyt pari hyvää pätkäaikaa. Ek8:lla jäi pohjista vain 0,7 sekuntia ja ysillä jäi samanverran Gardemeisterista.
Fordeja ei ole testattu lainkaan sateella ja ensimmäisenä päivänä rengasvalinnat menivät täysin pieleen. Nyt kun keli kuivui ei Tonilla ollut mitään asiaa Fordien vauhtiin. Ero Loebiin ja Sordoon on liian suuri. Toni hieman ihmetteli, että mahtavatko autot olla aivan samanlaisia. Eikös se nyt pitäisi olla tiedossa, mitkä palikat autossa on kiinni? Loebin ja Sordon vauhti vain on niin kylmää, että Toni ei sinne luultavasti ikinä pääsisi, vaikka harjoittelisi Citikalla vuodenpäivät. Ihmettelen todella, jos Toni on luullut Fordin asvalttiajojen perusteella voivansa ajaa lähelle Loebia asvaltilla. Lisäksi Tonilla usein on tuntunut olevan pieni harjoittelujakso uusien autojen kanssa uusissa olosuhteissa. Tässäkin mielessä ihmettelin, miksi Jouhki valitsi Saksan eikä Suomea. Soralla Toni alkoi jo saamaan juonesta kiinni Xsaralla.
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Valde sanoi:
Tässäkin mielessä ihmettelin, miksi Jouhki valitsi Saksan eikä Suomea. Soralla Toni alkoi jo saamaan juonesta kiinni Xsaralla.
Siks kun Tuohino ajaa Suomessa samalla autolla kun Toni Saksassa.
 

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Liittynyt
21.6.2006
Viestit
3348
Sijainti
J:vi
Valde sanoi:
Fordeja ei ole testattu lainkaan sateella ja ensimmäisenä päivänä rengasvalinnat menivät täysin pieleen. Nyt kun keli kuivui ei Tonilla ollut mitään asiaa Fordien vauhtiin. Ero Loebiin ja Sordoon on liian suuri.
Kun katsoo pätkäaikoja, niin ei Gardemeister niin hirveästi ole pätkäpohjista jäänyt. Mutta tietysti kun kärkiajasta jää keskimäärin palttiarallaa 10 sekuntia/ek, niin kyllähän sitä aikaa siinä äkisti kertyy.
 

Wictor

Active member
Liittynyt
25.5.2006
Viestit
40
Itse olen kiinnittänyt huomiota siihen, että Garde löytää kunnon vauhdin usein vasta vikana päivänä. Tuntuu siltä, että pari ekaa päivää menee siihen, että saa auton alustan säädettyä sopivaksi.
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2540
Wictor sanoi:
Itse olen kiinnittänyt huomiota siihen, että Garde löytää kunnon vauhdin usein vasta vikana päivänä. Tuntuu siltä, että pari ekaa päivää menee siihen, että saa auton alustan säädettyä sopivaksi.
Kaikki on suhteellista...muut hiljentää vauhtiaan viimisenä päivänä niin Garden ajat näyttävät vertailukelpoisemmilta :rolleyes:

Eipä silti, en yhtään lähtisi kyllä Garden suoritusta mollaamaan, paras yksityiskuski - jälleen kerran, eikä sitä ole kuitenkaan ajokilometrejä Citroenin ratissa mitään niin järisyttäviä määriä kuitenkaan kertynyt. Harmi ettei Jyväskylään saanut autoa :(
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Ambomaan Mambo sanoi:
Eipä silti, en yhtään lähtisi kyllä Garden suoritusta mollaamaan, paras yksityiskuski - jälleen kerran, eikä sitä ole kuitenkaan ajokilometrejä Citroenin ratissa mitään niin järisyttäviä määriä kuitenkaan kertynyt. Harmi ettei Jyväskylään saanut autoa :(
Niimpä. Harmi, ettei saanut jatkaa Fordilla olisi varmasti ollut paree ku Hirvonen. Penkkahuhut kertovat, että Bussella olis ollu sopimuksen ehtona sellain pykälä että Garde ei olis saanu olla tiimikaveri.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Jr- sanoi:
Niimpä. Harmi, ettei saanut jatkaa Fordilla olisi varmasti ollut paree ku Hirvonen. Penkkahuhut kertovat, että Bussella olis ollu sopimuksen ehtona sellain pykälä että Garde ei olis saanu olla tiimikaveri.
No tokkopa vain kumpaankin. Hirvonen ajoi viime vuonna Kataloniassa ja varsinkin Suomessa vain hiuksenhienosti Gardea perässä, vaikka olikin keikkakuski ja Garde oli tiimin varsinainen kuski. Jos Mikko olisi ollut varsinainen kuski testeineen ja Garde yksityiskuski, niin tilanne olisi todennäköisesti ollut toisinpäin.

Aika erikoinen huhu. Eipä Marcuksen olisi Tonia ainakaan vauhdillis-ajollisista syistä karttaa sen enempää kuin Mikkoakaan. Tuskin myöskään olisi voinut olla kysymys pottuilusta Jouhkille, koska Mikkokin kuuluu Jouhkin talliin.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Kirjoittelin ralli.netin puolelle joitain ajatuksia Garden suorituksesta ja siihen liittyneestä autospekulaatiosta:

"Jos todellakin edes puolet Tonin aikahäviöstä selittyy hitaammalla autolla, on Jouhki tehnyt todellisen emämunauksen. Kun Citroen alunperin vuokrattiin Tonin puheet olivat aika korkealla; kreikassa viimevuotista kolmossijaa lähdettiin parantamaan. Alla olisi nopeudeltaan ehdoton kärkitason auto. Tähän malliin Toni puheli ennen kreikan rallia. Kun vauhti ei kuitenkaan ole huimannut päätä, alkaa ihmettely siitä, että onko auto sittenkään niin hyvä kuin tehdastiimien autot. Toni ei kuitenkaan itsekään uskaltanut sanoa mitään varmaa, kunhan itsekseen pohdiskeli.

Tonin auton kori on vuosia vanha, mutta tekniikka on päivitettyä. -02 auton tekniikalla Toni ei voisi edes ajaa, koska aktiivinen voimansiirto ei ole sallittu Tonin tapauksessa.

Jos Garde oli Skodalla toissavuonna Armin Schwartzia ja Roman Krestaa selvästi hitaampi Saksassa, niin onko ihme, jos Loebin ja Carlos II:n vauhtiin ei ole asiaa? Ylipäätään kun otetaan vielä huomioon sekin, että Tonilla uuden auton adaptoiminen on yleensä vienyt vähän aikaa."
 
Viimeksi muokattu:

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2540
Aika kohtuutonta jo taas tuo Valden kritiikki Gardea kohtaan. Ei mies nyt mikään Loebin ja Bossen veroinen kuljettaja ole, mutta kakkoskuskina olisi varmasti parempi / varmempi pisteidentuoja kuin monet muut nykyisistä kakkoskuskeista. Selväähän on ainakin se ettei Astran Citroen ole Kronoksen autojen tasolla. Parempana vertailukohtana kannattaisi pitää muita yksityiskuskeja, joiden joukosta Toni onkin sitten ollut tänä vuonna jo selkeästi nopein...

Ja tänäänhän Toni on tosiaan aloittanut taas tuon viimeisen päivän vauhdinpidon :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:

Rami

Well-known member
Liittynyt
16.10.1999
Viestit
898
Sijainti
Lohja
Onhan se selvä että -02 Citikka on yhtänopea kuin -06 ykköstallin Citikka. Onhan Garde tietenkin testannut autoa ja renkaita yhtäpaljon, saako yksityiskuski samanlaiset rinkulat/infon ja nuo viimesimmät renkaathan on tieteskin tehty tuolle -02 mallille, eikös juu. Nuo Valden analyysithän, on aina pitkän tutkinnan ja harkinnan jälkeen julkistettu... Tälläkin kerralla varmasti vertailtu Garden ja Bossen Ruåtsinrallin pätkäaikoja, ai niin eihän Garde ollut Ruåtsin rallissa kuin yleisön joukossa... siis Bosse oli Gardea nopeampi joka pätkällä ja ihan ylivoimaisesti.
 
Ylös