MTV3 txt sivu 210/2 Kilpailu on päättynyt.Bowser sanoi:Hirvonen jäänyt tien varteen viimeisellä siirtymällä? Ainakin jos ralliradiosta ehdin ymmärtää...
Ainakaan tällä kertaa ei Loebin (ja Sordon) vauhtia voi laittaa (täysin) auton piikkiin.Teemu-84 sanoi:Ihan tyytyväinen saa olla kolmossijaan, on se Citroen vaan niin kova.
Toni kyllä itse sanoi ennen kreikan rallia, että alla pitäisi olla voittajapeli. Kas kummaa, että Toni eli sellaisen harhaluulon vallassa, vaikka päinvastainen oli itsestäänselvää. Sinähän sen tiedät.Ambomaan Mambo sanoi:Aika kohtuutonta jo taas tuo Valden kritiikki Gardea kohtaan. Ei mies nyt mikään Loebin ja Bossen veroinen kuljettaja ole, mutta kakkoskuskina olisi varmasti parempi / varmempi pisteidentuoja kuin monet muut nykyisistä kakkoskuskeista. Selväähän on ainakin se ettei Astran Citroen ole Kronoksen autojen tasolla. Parempana vertailukohtana kannattaisi pitää muita yksityiskuskeja, joiden joukosta Toni onkin sitten ollut tänä vuonna jo selkeästi nopein...
Viestin loppuosa on asiaton ja epäolennainen, joten sitä en kommentoi.Rami sanoi:Onhan se selvä että -02 Citikka on yhtänopea kuin -06 ykköstallin Citikka. Onhan Garde tietenkin testannut autoa ja renkaita yhtäpaljon, saako yksityiskuski samanlaiset rinkulat/infon ja nuo viimesimmät renkaathan on tieteskin tehty tuolle -02 mallille, eikös juu. Nuo Valden analyysithän, on aina pitkän tutkinnan ja harkinnan jälkeen julkistettu... Tälläkin kerralla varmasti vertailtu Garden ja Bossen Ruåtsinrallin pätkäaikoja, ai niin eihän Garde ollut Ruåtsin rallissa kuin yleisön joukossa... siis Bosse oli Gardea nopeampi joka pätkällä ja ihan ylivoimaisesti.
No ei kannata haikailla enää, kun asvaltti jää taakse. Asvaltilla Citikka on vielä kiistatta Fordin tasoa ja tietyissä oloissa jopa nopeampi, koska ford ei ole tehnyt märän kelin testiä lainkaan.Teemu-84 sanoi:Ihan tyytyväinen saa olla kolmossijaan, on se Citroen vaan niin kova. Voi että kun saisi nähdä Marcuksen Citikan ratissa!
Jos joku oikeasti kuvittelee että yksityistallit saisivat samanlaisia autoja alle kuin tehtaan pelit ovat, on jossain vikaa. Veikkaan että Toni on tuossa tarkoittanut lähinnä sitä että alla on todistetusti ainakin kilpailukykyinen peli, vaikka vähän vanhempi onkin. Suoraksi voittaja-autoksi tuo ei mielestäni tuota maininnut. Ja vaikka olisi sanonutkin niin vähän realismia nyt kehiin kuitenkin tämän suhteen. Jos minä sanon että olen Pedro Hietanen ja soitan haitaria, niin uskotko tämänkin sokeasti?Valde sanoi:Toni kyllä itse sanoi ennen kreikan rallia, että alla pitäisi olla voittajapeli. Kas kummaa, että Toni eli sellaisen harhaluulon vallassa, vaikka päinvastainen oli itsestäänselvää. Sinähän sen tiedät.
Niin, Toni olisi varmasti Atkinsonia tehokkaampi pisteiden tuoja, mutta se ei ole selvää, että Hirvonen ja Sordo jäisivät toiseksi.
Mitä yksityiskuskeihin tulee, niin Gigi Galli kyllä ajoi Argentiinassa sellaisen ajon, että Tonin Kreikan ralli ja mielestäni Saksankin ralli eivät yllä samaan.
Niin no, onko se nyt sitten loogista Tonin osalta todistella, että Citroen on voittajapeli, jos oma Citroen on kaukana siitä tasosta. Kyllä ainakin minulle jäi se vankka vaikutelma ja muistikuva, että Toni viittasi omaan kalustoonsa sellaisena, että sillä voisi ajaa voitoistakin.Ambomaan Mambo sanoi:Jos joku oikeasti kuvittelee että yksityistallit saisivat samanlaisia autoja alle kuin tehtaan pelit ovat, on jossain vikaa. Veikkaan että Toni on tuossa tarkoittanut lähinnä sitä että alla on todistetusti ainakin kilpailukykyinen peli, vaikka vähän vanhempi onkin. Suoraksi voittaja-autoksi tuo ei mielestäni tuota maininnut. Ja vaikka olisi sanonutkin niin vähän realismia nyt kehiin kuitenkin tämän suhteen. Jos minä sanon että olen Pedro Hietanen ja soitan haitaria, niin uskotko tämänkin sokeasti?
Hirvosen kanssa voisi olla toki tiukempaa, mutta Sordon kanssa en kyllä näkisi mitään ongelmia soralla ajettaessa. Osoituksena tästä toki vaikka heti Kreikan kisa.
Eikä nyt kannata lähteä tarttumaan yksittäisiin Gallin huippuhetkiin, tai no jos tällaisiin tartutaan niin nostetaan sitten vertailukohdaksi vaikka Garden Monten kisa
Kyllä Marcus pesee Loebin Jyskälässä, mutta Hirvonen ei yllä Loebin vauhtiin - valitettavasti.Valde sanoi:Soralla Focus lienee jo Citroenia hivenen nopeampi ja ei ole mahdottomuus, että Jyväskylässä Loeb jää myös Hirvosen Mikon taakse.
Ja vähän realismia peliin, kiitos. Jos ei ole käytössä nettiyhteyttä niin Yle on ehkä kuitenkin paras tiedon lähde.PeeVee79 sanoi:Ylen ralliuutisointi on suolesta!
Kerrotaan vain, että Bosse on tipahtanut kolmannelta sijalta viidenneksi, mutta ei minkäänlaista syytä.
Hirvosella on kuulemma minuutin aikasakko, mutta liioin sille ei anneta minkäänlaista lisätietoa.
Valde sanoi:Viestin loppuosa on asiaton ja epäolennainen, joten sitä en kommentoi.
Jos olisit lukenut edellisen viestini, niin olisit vähän viisaampi ja osaisit välttää tekemästä itseäsi tyhmäksi. Vielä kerran: Garden auton tekniikka ei ole -02 vuodelta, vaan auton kori, runko. WRC tehdaskuskitkin saattavat käyttää paria vuotta vanhoja koreja. Tekniikka on tietysti päivitetty ajantasalle. Garde ei edes saisi ajaa -02 auton tekniikalla.
--------------
Toni vauhti tänään oli ilahduttavasti yllättävänkin hyvää. Eilen hiukan ennakoinkin sitä, että vauhtia olisi enemmän luvassa autosta saadun kokemuksen myötä. Vaikka kärki ajoikin sunnuntai vauhtia, ei Grönholmin tappio esim. ek ykkösellä ollut tahallinen, vaan toni oikeasti tuli kovempaa kuin Launtaina (rallylivellä Marcus sanoo, että aamulla ei tahtonut vauhtia löytyä, mutta iltapäivällä hän ajoi vain Tonin splittien mukaan.)
No ok, vaikeahan Tonin oli sateella mennä. Eroa tuli kuitenkin kuivalla saman verran lukuunottamatta ehkä viimeistä päivää, jolloin vauhti alkoi parantua.Rami sanoi:Auton tekniikka päivitetetty (voimansiirron osalta) mites alustageometria iskarit/jousitus ja näiden soveltuvuus tän vuoden renkaille. Bosse valitteli kun ei ollut sadekelin testejä tehty, millaisia testejä Garde on ajanut?
Usko Valde vaan, ei se tekniikka yksin sitä vauhtia tuo. Uskotko ihan tosissasi että nuo vuokratallit saavat samanlaiset autot kuin tehdas/ykkös tiimi.
Itse voin tulkita tuon edelleen niin että Citroen on tosiaan paras auto sarjassa, ja näinollen yksityistallin Citroen, vaikka vanhempaa tekniikkaa omaakin on se paras saatavilla oleva vaihtoehto. Uuden tekniikan omaavia autoja kun ei ole kuin tehdastalleilla (joiksi nyt lasken Kronoksen, OMV:n jne. sarjaan ilmoittautuneet)Valde sanoi:Toivottavasti nyt ei tarvitse kuulla sellaista tulkintaa, että Toni iloitsee Citroenin tehdasautojen kunnosta vaikka tietääkin, että oma auto on ratkaisevasti hitaampi.
Tuo mainittu Xsara WRC06 on todennäköisesti toimittajan osaamattomuutta, ei Tonin maininta. Tämän tosin varmaan jopa sinä ymmärsit.jostain mistä lie sanoi:...Gardemeister kuvailee Citroen Xsara WRC06:n ominaisuuksia.