kristian.s
Well-known member
Ei ollut McLarenilla mitään jakoa voittotaisteluun, mutta vähän skeptisesti Kimi suhtautui koko viikonloppuun ennen kuin se pääsi edes kunnolla vauhtiin. Kimihän sanoi, että odotukset ovat huomattavasti korkeammalla Espanjassa vai mikä se seuraava kisa mahtaakaan olla. Ehkäpä siinä mielessä ihan odotettu tulos - toki Montoya näytti, että palkintopallille olisi ollut mahdollisuuksia, joten ei tämä Räikköseltä missään tapauksessa kovin vahva suoritus ollut. Kolmas sija olisi ollut lähellä ilman eilistä puolen sekunnin mokaa aika-ajoissa ja flunssaa. Voitto puolestaan täysin mahdoton.
Imolan kisaksi tämä oli ihan mielenkiintoinen taktiikkataistelu, kun Renaultkin onnistui luovuttamaan selvän voiton Ferrarille. Schumacher sai Renaultin porukat hermostumaan ja he luulivat tehneensä järkevän päätöksen mutta kaikkea muutahan se oli. Jos arviot siitä, että alkuperäisen taktiikan mukaan Alonso olisi tullut vasta paria kierrosta Schumin jälkeen varikolle, olisi voitto ollut täysin selvä. Käsittämättömän hölmö veto jolla suhteellisen ylivoimainen voitto päätettiin antaa Schumacherille. Nyt voi sitten Alonsokin päivitellä sitä, että hävisi kisan selvästi hitaammalle autolle. Viime vuonnahan Alonso hehkutti kovasti sitä, että voitti mestaruuden sarjan toiseksi parhaalla autolla.
Voimasuhteiden osalta tämä kisa jättää kyllä edelleen aika paljon kysymysmerkkejä. Schumacheria en ihan suoraan MM-taisteluun vielä nostaisi, sillä nyt kisan ratkaisi Renaultin surkea taktiikka ja se, että Imolassa ei voi ohittaa. Onnistuneella, alkuperäisellä, taktiikalla Alonso olisi vienyt kisan paljon, paljon suuremmalla erolla kuin vuosi sitten, joten siksi olisin hieman varovainen näissä arvioinneissa, että Ferrari olisi tehnyt lopullisesti paluun aivan terävimpään kärkeen.
McLaren puolestaan vaikuttaa luotettavalta, mutta hitaalta. Viime vuonna tähän aikaan se vaikutti epäluotettavalta, mutta nopealta. Voidaanko vetää suoraan johtopäätös, että McLarenin vauhti oli viime vuonna vain näennäistä nopeutta joka kaivettiin esille puhtaasti luotettavuuden kustannuksella? Toivottavasti vauhti on parempaa seuraavassa kisassa, sillä oli se auto sitten miten luotettava tahansa, on niitä voittojakin pakko alkaa tulla jos mielii mestaruustaisteluun mukaan vielä. Toki nämä pistesijoituksetkin ovat alkukauden osalta parempi vaihtoehto kuin se, että Räikkönen olisi keskeyttänyt jokaisen kisan johdosta ajettuaan ainoastaan kymmenisen kierrosta.
Imolan kisaksi tämä oli ihan mielenkiintoinen taktiikkataistelu, kun Renaultkin onnistui luovuttamaan selvän voiton Ferrarille. Schumacher sai Renaultin porukat hermostumaan ja he luulivat tehneensä järkevän päätöksen mutta kaikkea muutahan se oli. Jos arviot siitä, että alkuperäisen taktiikan mukaan Alonso olisi tullut vasta paria kierrosta Schumin jälkeen varikolle, olisi voitto ollut täysin selvä. Käsittämättömän hölmö veto jolla suhteellisen ylivoimainen voitto päätettiin antaa Schumacherille. Nyt voi sitten Alonsokin päivitellä sitä, että hävisi kisan selvästi hitaammalle autolle. Viime vuonnahan Alonso hehkutti kovasti sitä, että voitti mestaruuden sarjan toiseksi parhaalla autolla.
Voimasuhteiden osalta tämä kisa jättää kyllä edelleen aika paljon kysymysmerkkejä. Schumacheria en ihan suoraan MM-taisteluun vielä nostaisi, sillä nyt kisan ratkaisi Renaultin surkea taktiikka ja se, että Imolassa ei voi ohittaa. Onnistuneella, alkuperäisellä, taktiikalla Alonso olisi vienyt kisan paljon, paljon suuremmalla erolla kuin vuosi sitten, joten siksi olisin hieman varovainen näissä arvioinneissa, että Ferrari olisi tehnyt lopullisesti paluun aivan terävimpään kärkeen.
McLaren puolestaan vaikuttaa luotettavalta, mutta hitaalta. Viime vuonna tähän aikaan se vaikutti epäluotettavalta, mutta nopealta. Voidaanko vetää suoraan johtopäätös, että McLarenin vauhti oli viime vuonna vain näennäistä nopeutta joka kaivettiin esille puhtaasti luotettavuuden kustannuksella? Toivottavasti vauhti on parempaa seuraavassa kisassa, sillä oli se auto sitten miten luotettava tahansa, on niitä voittojakin pakko alkaa tulla jos mielii mestaruustaisteluun mukaan vielä. Toki nämä pistesijoituksetkin ovat alkukauden osalta parempi vaihtoehto kuin se, että Räikkönen olisi keskeyttänyt jokaisen kisan johdosta ajettuaan ainoastaan kymmenisen kierrosta.