Sanoja, joiden käyttö ärsyttää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ace17
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eri sana vaikka samaa juurta onkin.
Tarkoitinkin että onko nuo niitä tarkoittamiasi ynnä muita ilmenemismuotoja. Itse en oikein osaa päättää onko "kolee" mielestäni keinotekoinen vai kekseliäs käännös coolista.

Tarkoitinkin että onko nuo niitä tarkoittamiasi ynnä muita ilmenemismuotoja. Itse en oikein osaa päättää onko "kolee" mielestäni keinotekoinen vai kekseliäs käännös coolista.

Eikös kolee ole sanan kolea muoto ja tarkoittaa viileää ja kosteaa lämpötilaa? Henkilöstä tuota adjektiivia käyttävä hahmo on retardi. Siis näin omasta näkökulmastani.

Aikoinaan yksi ärsyttävimmistä sanoista oli: "Marru"

Kaikki kovissanat yms. Esim saiq, saikku = sairasloma. Mutsi = Äiti, Faija = Isä, Ja jne niitä miljoonia ärsyttäviä sanoja. Mä tykkään alkuperäsistä kuten kaikkien pitäs.

Mua ärsyttää jostain syystä erityisesti sana "äippä".

Eikös kolee ole sanan kolea muoto ja tarkoittaa viileää ja kosteaa lämpötilaa?
Ei siihen minusta kosteutta liity kuin sen kautta, että säästä piuhuttaessa viileässä kelissä usein myös satelee. Mutta itse sana vain tarkoittaa kylmää, viileää. Niinkuin myös "cool" englannissa. Että sikäli osuva käännös.

Ei siihen minusta kosteutta liity kuin sen kautta, että säästä piuhuttaessa viileässä kelissä usein myös satelee. Mutta itse sana vain tarkoittaa kylmää, viileää. Niinkuin myös "cool" englannissa. Että sikäli osuva käännös.

Se on kalsee.

No, minulla on hyvin vähän käytännön tietoa oikean nuorison käyttämästä kielestä, mutta enpä muista tuohon törmänneeni. Kolee sentään löytyy urbaanisanakirjasta (mikä sinällään ei tietenkään kerro mitään). Kalsan se tuntee (kuten minäkin), muttei positiivisena määreenä, vaan ainoastaan merkityksessä "kylmä".

Suuresti ärsyttää "ketä" -sanan käyttö väärin. Esim. "Ketä on syyllinen?" Eikö sitä kertakaikkiaan osata sanoa oikein?

Kaikki murteet. Oppisivat puhumaan kunnolla tai olisivat hiljaa.

Se kyllä ottaa päähän kun ei hammaslääkärissä tajua yhtään, mistä puhutaan.