Suggestiivi
Kusihousunörtti
Kakkosen nelospinnalla almalgaamaykkönen.
Noin juuri. Siinä on sitten hauska pohtia mitä tarkoitettiin.
Kakkosen nelospinnalla almalgaamaykkönen.
Hammaskalustosta varmaan puhuvat tuossa, ainakin toivottavasti.Noin juuri. Siinä on sitten hauska pohtia mitä tarkoitettiin.
No, minulla on hyvin vähän käytännön tietoa oikean nuorison käyttämästä kielestä, mutta enpä muista tuohon törmänneeni. Kolee sentään löytyy urbaanisanakirjasta (mikä sinällään ei tietenkään kerro mitään). Kalsan se tuntee (kuten minäkin), muttei positiivisena määreenä, vaan ainoastaan merkityksessä "kylmä".
OK, eli huumorilla heitetty. Googlaamalla (suomenkielisiltä sivustoilta) saa pari ensimmäistä sivullista pelkästään negatiivisia "kalsea"-tuloksia. Pitemmälle en viitsinyt katsoa, trendi on selvä.Tuo taisikin olla hieman varttuneemman henkilön käännös. Olisko ollut Markus Kajo?
Suuresti ärsyttää "ketä" -sanan käyttö väärin. Esim. "Ketä on syyllinen?" Eikö sitä kertakaikkiaan osata sanoa oikein?
Osaatko sinua?Keta osaa, keta ei!
Osaatko sinua?
Keta osaa, keta ei!
Limukka.
Ymmärtäisin jos sitä käytettäisiin kertomaan, että jokin limonadi on huonolaatuinen: limu+kakka->limukka. Mutta ilmeisesti näin ei ole.
Mitä sanaa sitten itse käytät arkikielessä?
Limsasta on tavattu puhua.
No joo, menetteleehän sekin. Limskasta en itse tykkää. Tai limpskasta.
Limsasta on tavattu puhua.
Mä tykkään puolestaan limpsa-sanasta, mutta en ole viitsinyt sitä käyttää kun ei sitä kukaan muukaan tietääkseni käytä.![]()