Sanoja, joiden käyttö ärsyttää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ace17
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Säätiö on oikeastaan varsin sopiva sana sille säätämistoiminnalle. Vähän samaa sarjaa siis tampio, pösilö ja säätiö.

Nytpä tuli mieleen sana, joka närpee: suippo, siis Länsisuomalaisesta ihmisestä puhuttaessa.

Minua ärsyttää lol- hymiön käyttö.Tulee mieleen lollot ja ei se oo kiva toi lol..lol ..ääh ägrhhhhhhh..lollottelua koko juttu...

Kaikki kovissanat yms. Esim saiq, saikku = sairasloma. Mutsi = Äiti, Faija = Isä, Ja jne niitä miljoonia ärsyttäviä sanoja. Mä tykkään alkuperäsistä kuten kaikkien pitäs.

Kaikki kovissanat yms. Esim saiq, saikku = sairasloma. Mutsi = Äiti, Faija = Isä, Ja jne niitä miljoonia ärsyttäviä sanoja. Mä tykkään alkuperäsistä kuten kaikkien pitäs.
Kodeissa harvoin puhutaan kirjakieltä. Mutsi on ihan yhtä "kovissana" kuin äiskä tai äitee, eri murrealueelta vain. Itselläni äiskä vaihtui nopeasti mutsiin Helsinkiin muutettuani, kun eihän nuori mies siellä äiskästä kehdannut puhua. Ja sitkeästi se jäi, vaikka muutin takaisin Etelä-Karjalaan. Äitini ei kamalasti moisesta tykännyt. Iskästä ei kuitenkaan tullut faijaa vaan isä.

Mua ei ärsytä monestikaan yksittäiset sanat vaan niiden moukkamainen käyttö. Joskus on hyvä esittää asiansa kaunopuheisesti, eikä vaan kiroilla vittua, perkelettä ja paskaa että saisi itseoletettua kovan jätkän statusta, vaikkei moista saisikaan. Vituttaa pikkuiset rääväsuiset hinurit. Ei mitään henkilökohtaista, oman elämäni tragedioita vaan.

Vittu-sanan käyttö rupee ärsyttään kun sitä kuulee nykyään ihan joka paikassa. Sanoisivat ne murkutkin välillä vaikka "perkele" ihan vaan vaihteeksi.

Ärsytti, kun istui keskiviikkona tuomarointikoulutuksessa kolme tuntia, ja kuunteli kun yksi luennoitsi ja joka kolmas lause oli ynnä muuta.