Sauber vaihtaa Michelin-kumeille

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
Eipä tuo vakoilu paljon auta. Sitä he ovat tähänkin asti tehneet. Jos Michelin tekee hyvät kumit, ei niitä vakoilemalla huonommaksi tehdä :rolleyes:
Tietysti Bridgestone voi jossain tilanteissa saada hyötyä, kun tietää kuinka Mcihelinit toimivat, ja vaikuttaa taktiikkaansa sitten. Mutta jos Michelinit ottaa parhaat taktiikat ja renkaat, niin ei se vakoilu heitä mitenkään hitaammaksi tee..
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9336
Michelinillä on kuitenkin sellainen mahdollisuus, että he eivät toimita Sauberille samanlaisia renkaita kuin esim. McLarenille, jolloin tietoakaan ei kulje samaan tahtiin.
 

Saukki

Well-known member
Liittynyt
13.1.2004
Viestit
101
Bleu sanoi:
Michelinillä on kuitenkin sellainen mahdollisuus, että he eivät toimita Sauberille samanlaisia renkaita kuin esim. McLarenille, jolloin tietoakaan ei kulje samaan tahtiin.
Käsittääkseni Misukalla on ollut tähän ainakin sellanen maine että se toimittaa jokaiselle yhtä kilpailukykyisiä renkaita, joku talli voi saada ekana testata joitain uusia renkaita mutta ne tulevat myös muiden Misukka tallien käyttöön.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Hehheh, on tämä huvittavaa! :D

Jatkossa Schumin entinen, pahin, kilpakumppani työskentelee oikeastaan Schumille!

Villeneuvesta tuli siis Schumin apupoika jo siinä vaiheessa kun hän otti Sauber pestin vastaan mutta nyt hän vielä testaa kilpailijan renkaita, et saatais Schumin renkaat paremmiksi!

Hehheh :D
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Saukki sanoi:
Bild: Sauber "vakoilee" Ferrarille.
Eipä tuo bild ole ikinä vaikuttanut hirveän vakavasti otettavalta julkaisulta. Tollasia tarinoitahan täällä forumillakin kehitellään ilman mitään totuuspohjaa :dunno:
 

JTH

Well-known member
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
697
Eihän Sauberin tarvitse "vakoilla" mitään eikä lähettää mitään tietoja Ferrarille. Sehän riittää, että he testaavat jatkossakin samalla radalla Ferkun kanssa samoina aikoina. Siitä Ferkku saa suoraan ne rengasvertailut. Nythän Ferkku on testannut paljon eri paikassa kuin muut tallit ja se ihan suora vertailu Misukkaan on puuttunut. Ei puutu enää.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Jacques sanoi:
Bridgestone-talleista Sauber kuitenkin oli toiseksi paras.
niinno, kun katsoo ketkä on sitten Bstonen sijoilla 3 ja 4 niin voi kysyä, millä muullakaan sijalla Sauber olisi voinut olla? :D
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
Ei se vakoilu ens kaudella paljon auta, kun Sauberit painaa Misukoilla ohi Ferrareista :D

Sauberilla naureskellaan vaan Ferrarille että pirun hyvät renkaat :D
 

verge

Well-known member
Liittynyt
26.7.2004
Viestit
287
Musta Pekka sanoi:
Vaikka epätodennäköiseltä kuullostaakin niin tämä Ferrarin ja Sauberin yhteystyön "heikkeminen" voi olla vain petkutusta ja nyt ne toimivat tällä tavalla entistä tiiviimmin, mutta aika rahat tai tegnologiat saa Ferrari Sauberille antaa että tämmöiseen leikkiin orjaksi lähtee.
Imo, Peter Sauber on ollut Ferrarin oikea käsi jo parin vuoden ajan..
Tuskin tuo nyt mitenkään vaikuttaa Bridgestonen paremmuuteen (ellei Sauberit tosiaan vakoile), kun ennenkin renkaat on suunniteltu vain Ferrareille. Onpahan helpompaa toteuttaa tätä ajattelutapaa, kun ei ole hyviä tai lupauksia herättäviä talleja vinkumassa lisähuomiota.

Ainakin saadaan varmistus sille, että Michelinit ovat todellakin paremmat renkaat. Barin juttu saattoi hyvinkin olla sattumaa ja David Richardsin ansiota, mutta jos Sauberillakin suoritustaso nousee, niin renkailla on varmasti ollut paljon vaikutusta.
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
verge sanoi:
Imo, Peter Sauber on ollut Ferrarin oikea käsi jo parin vuoden ajan..
Tuskin tuo nyt mitenkään vaikuttaa Bridgestonen paremmuuteen (ellei Sauberit tosiaan vakoile), kun ennenkin renkaat on suunniteltu vain Ferrareille. Onpahan helpompaa toteuttaa tätä ajattelutapaa, kun ei ole hyviä tai lupauksia herättäviä talleja vinkumassa lisähuomiota.

Ainakin saadaan varmistus sille, että Michelinit ovat todellakin paremmat renkaat. Barin juttu saattoi hyvinkin olla sattumaa ja David Richardsin ansiota, mutta jos Sauberillakin suoritustaso nousee, niin renkailla on varmasti ollut paljon vaikutusta.
Ei renkaiden vaikutusta toki voi väheksyä, mutta ota myös huomioon se, että Sauberin uusi tuulitunneli saatiin valmiiksi tänä vuonna, ja vaikka sitä onkin jo käytetty Sauberin aerodynamiikan paranteluun, todellinen hyöty saadaan irti vasta kokonaan uuden auton suunnittelutyössä.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Eipä ole Bridgestone saany lisää talleja. RedBull ja Toyota jatkavat Michelineillä testeissä ja etenkin Toyotan kohdalla se merkitsee sitä että merkin vaihto ei kauden aattona voi olla edessä. Bridgestonella jää kierrokset vähiin, Jordan ja Minardi kun ei paljon testaile!!

Hyvässä vauhdissa on muuten Villeneuve ja Massa ollu testeissä. Vihdoinkin Sauber saa kunnon renkaat alle eikä mitään Ferrarille suuniteltua roskaa. Veikkaan että Sauber tekee BARit ja Villeneuve ottaa pari palkintosijaa :D
 

Racer21_90

Well-known member
Liittynyt
10.11.2004
Viestit
544
Sijainti
Asun nykyään Ruotsissa ..
J.Heldenview sanoi:
Eipä ole Bridgestone saany lisää talleja. RedBull ja Toyota jatkavat Michelineillä testeissä ja etenkin Toyotan kohdalla se merkitsee sitä että merkin vaihto ei kauden aattona voi olla edessä. Bridgestonella jää kierrokset vähiin, Jordan ja Minardi kun ei paljon testaile!!

Hyvässä vauhdissa on muuten Villeneuve ja Massa ollu testeissä. Vihdoinkin Sauber saa kunnon renkaat alle eikä mitään Ferrarille suuniteltua roskaa. Veikkaan että Sauber tekee BARit ja Villeneuve ottaa pari palkintosijaa :D
Tosi hyvä asia että Ferrarin ja Bridgestonen välinen yhteistyö saa tälläisia seurauksia. :thumbup: Lieneekö tuo Bridgestonen johto ottanut tämän kaltaisen hehityksen laskelmiinsa kun rupesi kehittelemään "Ferrari-renkaita"... ja olis tosi mukava nähdä että Villeneuve peittoaisi edes kerran Ferrarit "pikku Ferrarillaan".. :wink:
 

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
Racer21_90 sanoi:
... ja olis tosi mukava nähdä että Villeneuve peittoaisi edes kerran Ferrarit "pikku Ferrarillaan".. :wink:
Mitähän säännöt sanovat tähän? Onko varmastu tullut se kaikki pienellä präntätty luettua :D
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Sauperi mokas taas!

Bridgestonella on jo rengas joka kestää yli 350 kilsaa. Michelin on saatu parhaimmillaan kestämään 220-240 kilsaa. Ja sekin vielä testeissä missä on aikaa hakea niitä hyviä säätöjä. Mitens kisassa kun balanssi ei olekaan ihan kohdallaan? Rengas kestää puoliväliin kisasta ja sitten kuuluu poks.

Ossi Oikarinen yritti esittää positiivista, mutta alta huokui epävarmuus.

Ja jo nyt on Ferrari testeissä vetänyt noilla kestokumeillaan ihan ok aikoja, vaikkei kärkeen olekaan asiaa. Nyt tämä tilanne näyttää TOSI huolestuttavalle renkaiden osalta.
 

h@nz

Well-known member
Liittynyt
24.8.2001
Viestit
190
Sijainti
Laru
Mitenkähön tätä rengassääntöä tullaan oikein käytännössä tulkitsemaan?
Jos esim huonojen säätöjen, pienen säätöihin vaikuttavan kolhun vuoksi joku rengas kuluu kankaille tai muuten ilmiselsvästi vaaralliselle tasolle.... kuka ottaa vastuun siitä että kuski joutuu ajamaan vaarallisella renkaalla kunnes se totaalisesti rikkoontuu????

Kelpo ratkaisunahan talleille olis piikkimatto varikkoruutuun tultaessa=> kaikki renkaat paskaksi ja uudet tilalle. Muita mahdollisuuksia olisi pienet räjähdyspanokset renkaissa, ja kuski rajäyttää renkaat varikkostopilla. Tai mekatsu vetäsee vahinkossa jollain piikillä huonen renkaan kappaleiksi....

Tämä sääntö tullaan varmaan vielä muuttamaan, kun ensimmäinen, kisan loppupuolen rengasrikko tapahtuu. Toivottavasti kenenkään ei tartte tästä maksaa hengellään.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Jones sanoi:
Sauperi mokas taas!

Bridgestonella on jo rengas joka kestää yli 350 kilsaa. Michelin on saatu parhaimmillaan kestämään 220-240 kilsaa. Ja sekin vielä testeissä missä on aikaa hakea niitä hyviä säätöjä. Mitens kisassa kun balanssi ei olekaan ihan kohdallaan? Rengas kestää puoliväliin kisasta ja sitten kuuluu poks.

Ossi Oikarinen yritti esittää positiivista, mutta alta huokui epävarmuus.

Ja jo nyt on Ferrari testeissä vetänyt noilla kestokumeillaan ihan ok aikoja, vaikkei kärkeen olekaan asiaa. Nyt tämä tilanne näyttää TOSI huolestuttavalle renkaiden osalta.
Varmasti Michelin osaa rakentaa koko kisan kestävät renkaat, sitä en epäile lainkaan. Mutta täysin mahdotonta veikkailla kumpi rengas on se parempi. Epävarmuutta on varmasti puolella jos toisellakin, mutta Sauberina en olis kovin huolestunut. Renkaat ovat samat kuin pahimmilla kilpailijoilla.
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
h@nz sanoi:
Mitenkähön tätä rengassääntöä tullaan oikein käytännössä tulkitsemaan?
Jos esim huonojen säätöjen, pienen säätöihin vaikuttavan kolhun vuoksi joku rengas kuluu kankaille tai muuten ilmiselsvästi vaaralliselle tasolle.... kuka ottaa vastuun siitä että kuski joutuu ajamaan vaarallisella renkaalla kunnes se totaalisesti rikkoontuu????

Kelpo ratkaisunahan talleille olis piikkimatto varikkoruutuun tultaessa=> kaikki renkaat paskaksi ja uudet tilalle. Muita mahdollisuuksia olisi pienet räjähdyspanokset renkaissa, ja kuski rajäyttää renkaat varikkostopilla. Tai mekatsu vetäsee vahinkossa jollain piikillä huonen renkaan kappaleiksi....

Tämä sääntö tullaan varmaan vielä muuttamaan, kun ensimmäinen, kisan loppupuolen rengasrikko tapahtuu. Toivottavasti kenenkään ei tartte tästä maksaa hengellään.
Rengas rikki -> Kisa ohi. Siinä olis yksinkertainen sääntö kaikennäköisen sääntöjenkierron estämiseksi.
 
Ylös