Savolaisuus

Savolaisuus on

• IN! :thumbup:

Äänet: 37 67,3%
  • OUT! :thumbdown:

Äänet: 18 32,7%

• Äänestäjiä yhteensä
    55

Micael

Micael
Sijainti
East of Eden
Taas näitä pöndekeskusteluita. Tämä foorum on muutenkin ihan pönde. Tulkaa tänne stadiin, missä on kaikki sivistys. Isoon kaupunkiin. Miljoona asukasta. Stadin murre slangaa ja HJK on Suomen mestari.
Häslingin asukasluku noin 586.000 ja verrattuna oikeisiin suurkaupunkeihin Hesa on lähinnä asumalähiön kokoinen hikinen piste yhden maailman saastuneimman meren rannalla.

Toista se on tiällä Järvi-Suomen sydänmailla. Tiäl on tilaa olla ja hengittää, miihailla puhtaitten vetten iärellä. :thumbup:

FW08

Registered User of Talent
Sijainti
Behind the rabbit
Tulkaa tänne stadiin, missä on kaikki sivistys. Isoon kaupunkiin.
Helsingissä on kiistatta se hyvä puoli, että siitä keskusteltaessa on mahdollista valita toinen kahdesta olemassaolevasta kannasta: voi joko sanoa negatiivisia asioita Helsingistä tai voi olla väärässä.

Useimpien muiden Suomen paikkakuntien kohdalla ei ole tarjoutunut mahdollisuutta tälläiseen selkeyteen.

Örfil

Guest
Taas näitä pöndekeskusteluita. Tämä foorum on muutenkin ihan pönde. Tulkaa tänne stadiin, missä on kaikki sivistys. Isoon kaupunkiin. Miljoona asukasta. Stadin murre slangaa ja HJK on Suomen mestari.
Olen asunut Turussa, Salossa, Hattulassa, Tampereella, Espoossa, Kirkkonummella, Helsingissä, Vihdissä ja nyttemmin Pirkkalassa.

Oma veikkaus on että mn97 on ns. "junan tuoma" eli ei takuulla ole syntyperäisiä Helsinkiläisiä. Ne kun ei tuosta asiasta toitottele tuohon malliin :D Arvasinko oikein?

Kun olin Espoossa duunissa eräässä "sinilogoisessa" N:llä alkavassa firmassa, suurimmat "stadi on parsa" toitottajat oli tyyppejä, jotka oli tulleet "stadiin" pari vuotta sitten duunin perässä jostain takahikiältä. Äkkiä vaihtui slangi toiseen, mutta pienessä pierussa se oma murre sieltä aina tulla tupsahti esiin. "Perusstadilainen" olikin yhtäkkiä savonmualta kotoisin :thumbup:

Tämä tuli todettua kesäjuhlissa jos toisessa, kun poikia alkoi ahdistamaan elo 19 neliön vuokrayksiössä Helsingissä 650 e:n kk vuokralla. Itse samaan aikaan ajoin 25 minsassa Espooseen Nummelasta konttorille omasta 60 m2:n kämpästä, josta maksoin lainanlyhennystä 420 e kk + vastike reilun satasen kuussa. Pojat taapersi Hgin keskusta konttorille 45 min sieltä jostain Kallion "ihanuudesta", vuokrayksiöstä.

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Ja asiaan. Sukututkimuksen edetessä suvustani löytyy Rautalammille vievä haara.

Sen kunniaksi ajattelin linkata tähän Anssi Tikanmäen Savolaisen metsän YouTubesta, mutta se oli poistettu sieltä. Viikko sitten oli vielä. Poistamatta.

Makkonen

Guest
Ja asiaan. Sukututkimuksen edetessä suvustani löytyy Rautalammille vievä haara.

Sen kunniaksi ajattelin linkata tähän Anssi Tikanmäen Savolaisen metsän YouTubesta, mutta se oli poistettu sieltä. Viikko sitten oli vielä. Poistamatta.
Kuin myös.
Olen nuorempana pojankloppina asunut tuolla.

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Onko se tämän jutun alussa soiva biisi?
Sepä se. Tätä kilkkaamalla näkee ja kuulee Tikanmäen Kiutaköngäs-kappaleen, sekä voi nähdä kuvakkeen Savolaiseen metsään, joka ei toimi. Molemmat ovat AT:n Maisemakuvia Suomesta-levyltä. Kuten myös tämä.

Asiaan liittyy näköjään Universal Music Group. Googletin, mutta luin vain vähän alkua.

mn97

Banned
Oma veikkaus on että mn97 on ns. "junan tuoma" eli ei takuulla ole syntyperäisiä Helsinkiläisiä. Ne kun ei tuosta asiasta toitottele tuohon malliin :D Arvasinko oikein?

Mä olen syntyperäinen stadilainen, minun vanhemmat on syntyperäisiä stadilaisia ja no isovanhemissa ketju katkeaa. Tosin en ihan Stadissa ole asunut kuin elämäni ensimmäisen vuoden, aika lähellä kuitenkin(Espoo, Vantaa).

Okei myönnetään toi oli vähän provoa toi äskönen. Stadi on oikeasti aika paska paikka kaikkine räkälöineen ja viherpiipertelyineen.

FIAT

Womanpower
Sijainti
in Finland
Kyllä savolaisuus on niin hieno asia ,että enpä tuota ees ossoo hävetä..ja puhun välillä niin levveetä ,että ei taho ovesta mahtua.......
Ja ettäkö isoissa kaupungeissa on kaikki sivistys,,,,se nyt ei pidä alkuunkaan paikkaansa.....sivistys,,,onko se kaikenlaisia hörhöjä ,,huumeita yms..

Viimeksi muokattu:

Örfil

Guest
ja no isovanhemissa ketju katkeaa. Tosin en ihan Stadissa ole asunut kuin elämäni ensimmäisen vuoden, aika lähellä kuitenkin(Espoo, Vantaa).
Lähelle arvasin. Toinen arvaus: isovanhemmat on Viipurista ;)

maradona

Resistive User
Sijainti
Me seisotaan hattu kourassa maailman reunalla
Niinno, kyllähän vielä edellinen sukupolvi on kotosin taajoilta Savon ja Karjalan loppumattomilta mehtämailta. Hallinnollisesti Pohjois-Karjalasta mut kyllä ukki tapas huastella ihan eri tapaan kun mitä Joensuussa päin kuuli.

Örfil

Guest
Missä menee muuten Karjalaisten ja Savolaisten raja? Tämä on minulle hieman epäselvä.

maradona

Resistive User
Sijainti
Me seisotaan hattu kourassa maailman reunalla
Tjaa-a, enpä tiiä. Ehkä joku foorumin savolainen tulee ja ilmottaa asian. Mutta luulen että Joensuun ja Kuopion lähiseutuja lukuunottamatta erot ovat aika häilyviä. Miulla ei kylläkään oo asiasta oikeen kokemusta kun toiselta puolelta sitä rajaa.

Pietari

HarjunHerra
Sijainti
Etelä-Savo
Taidan olla väliinputoaja, kun en tunne olevani kumpikaan. Koko ikäni olen asunut maantieteellisesti Savon ja Karjalan rajoilla.