dictate=Ilmari sanoi:Eli suomennettuna tuo j-kohta tarkoittaa sitä että sillä kierroksella jolloin turva-auto poistuu, on ensimmäisenä ajavalla autolla oikeus säädellä "pakan" vauhtia :wink:
Entä sitten Shumacherin takana tulevat? Pitääkö heidän kuitenkin olla se 20-25m päässä heistä?Ilmari sanoi:Eli suomennettuna tuo j-kohta tarkoittaa sitä että sillä kierroksella jolloin turva-auto poistuu, on ensimmäisenä ajavalla autolla oikeus säädellä "pakan" vauhtia :wink:
Takantulevista sääntökirja ei sano mitään siinä vaiheessa kun turva-auto on poistumassa. Tuskin ne kuitenkaan turva-auton vielä ollessa radalla saavat niin varomattomasti toimia että syntyy törmäysvaara esimerkiksi tuohon ensimmäiseen säätelyoikeuttaan käyttävään autoon. Muutenhan tällä taktikoitaisiin. Kyllä ykkösauto lämmittelee tässä vaiheessa jarrujaan, ajoi sitä kuka tahansa.Rusina sanoi:Entä sitten Shumacherin takana tulevat? Pitääkö heidän kuitenkin olla se 20-25m päässä heistä?
Tuossa videossa turva-autolla on vielä vilkut ja valot päällä kuitenkin? Eli oliko auto tulossa pois varmasti?
Tai jo Bööö Rivage-mutkassa, kuten JJ sanoihannu^ sanoi:Tai sitten niillä tosiaan oli se leikki päällä, niinkuin miraböööö mutkassakin kuten trulli sanoi.
Ei tietenkä olis. Se vaan on niin :thumbup:oskari sanoi:Mites on, kun Safety Carin takana ensimmäisenä autona pitää olla kilpailua johtava auto, niin olisiko Monty saanut Shumin tuupattuaan ohittaa Safety Carin ja ajaa pakan kierroksella kiinni, sillä Sumin keskeytyksen jälkeenhän kilpailua johti Trulli, jonka siis olisi pitänyt olla ensimmäisenä autona Safety Carin perässä?
Ja sinä päätit kantaa kortesi kekoon :thumbup:Jippo sanoi:Täälläkin jaksetaan jauhaa sivukaupalla mokomasta tapahtumasta.
Viimekädessä se on kylläkin Brawn taktikkona kuka päättää turva-auton otosta ja poistumisesta kuten edellä on ilmi käynyt.MaxiV sanoi:Minä tulkitsisin tuon sääntökohta j:n siten että vasta turva-auton valojen sammuminen antaa johtajalle oikeuden määrätä vauhdin. Ei mikään tallipäällikön (mahdollisesti virheellinen) oletus siitä että turva-auto olisi poistumassa radalta. :yuck:
mikæl sanoi:Viimekädessä se on kylläkin Brawn taktikkona kuka päättää turva-auton otosta ja poistumisesta kuten edellä on ilmi käynyt.
Et voi olla tosiassasi... :yuck:General FUp sanoi:Ja kukaan ei sitä TV-ruudulta osannut lukea? Halloota puusilmille taas..
Ja vahingossakos se siihen ruutuun räpsähti? Eli jossain tuo tieto on ollut ja jakoonkin pistetty.MaxiV sanoi:Et voi olla tosiassasi... :yuck:
Aika vaikea viimeisten joukossa havaita sitä valojen sammumista varsinkin Monacon kaltaisella radalla, joten ei se kyllä voi olla ensisijainen keino kertoa positumisaikeista. Viimeiset saavat tiedon turva-auton poistumisesta joko radiolla tai viimeistään siinä vaiheessa kun toimitsijat heiluttavat vihreätä lippua kilvanajon jatkumisen merkiksi. Letkan kärki sitten voi päätellä vielä valojen sammumisesta mahdollisen poistumishetken.Absolut sanoi:No kuvittelisin kyllä että tärkein juttu on se onko turva-autossa valot päällä vai ei. Se on kuitenkin ensisijainen keino kertoa siitä, ei varkkomuurilta radiolla.