Niin, tämähän se huolestuttavin asia onkin. Schumi ajoi virheettömän kisan ilman mitään ongelmia ja sulautui siltikin aivan liian hyvin harmaaseen massaan.Ilmari:
Schumi ei kisassa virheitä tehnyt, jos ei nyt sitten kyllä millään tavalla häikäissytkään.
Parempi olisi Räikkönen-Coulthard-Alonso!!!T. Harju:
Toivotaan että ferrarin palikat jo imolassa ovat paremmassa järjestyksessä, mm-sarjan tasaisuuden nimissä olisi hienoa nähdä podiumilla nyt järjestys Räikkönen-Montoya-M.Schumi, laskekaa itse mitkä olisivat pisteet tuolloin
Tämä on asia joka minua on aina kiehtonut. Mistä Ferrarin rahoitus tulee? Ferrari on autotehtaana paljon pienempi kuin esimerkiksi Chrysler/Mercedes, BMW, Renault tai Ford. Emoyhtiö FIAT ei käsittääkseni syydä Ferrarin kilpailutoimintaan hirveitä summia.T. Harju:
Ferrarin F1-tiimin vuosikausia syydettyä järkyttäviä määriä taalasäkkejä kehitystyöhön, käytännössä niin että jos jotain tarvittiin se vaan hankittiin, olisi ihme jos muutos ei näkyisi.
Kyllähän FIAT tukee ferraria, olikos se jotain 200 milj / vuosi. Ei se yhtä paljon ole kuin muilla, mutta melkein. Kuitenkin tärkein tulonlähde on sponsorit. Ferrari on auton niin legendaarinen, että sen sponsorit ovat valmiit maksamaan McLaren +10%, jotta saisivat oikeudet näkyä sen kyljissä. Samalla kuitenkin voi tuoda itseään esiin mainoksissa, joissa näkyy esim. Modena, tämä toimii myös jenkeissä, jossa esim. McLaren ei merkkinä ole niin iso...Ilmari:
Tämä on asia joka minua on aina kiehtonut. Mistä Ferrarin rahoitus tulee? Ferrari on autotehtaana paljon pienempi kuin esimerkiksi Chrysler/Mercedes, BMW, Renault tai Ford. Emoyhtiö FIAT ei käsittääkseni syydä Ferrarin kilpailutoimintaan hirveitä summia.T. Harju:
Ferrarin F1-tiimin vuosikausia syydettyä järkyttäviä määriä taalasäkkejä kehitystyöhön, käytännössä niin että jos jotain tarvittiin se vaan hankittiin, olisi ihme jos muutos ei näkyisi.
Jos pääosa rahoista tulee sponsoreilta, niin ihmetyttää kuinka Ferrari kykenee panostamaan näin hirvittäviä summia kilpailutoimintaan verrattuna niihin jättimäisiin autonvalmistajiin jotka sillä on vastassa.
Viisaat, valistakaa minua?
Ferrarilla on silti yksi f1 suurimmista budjeteista jos ei peräti suurin...ja rahat ne saa marlborolta ja vodafonelta(kaksi rahakasta sponsoria)Ilmari:
Tämä on asia joka minua on aina kiehtonut. Mistä Ferrarin rahoitus tulee? Ferrari on autotehtaana paljon pienempi kuin esimerkiksi Chrysler/Mercedes, BMW, Renault tai Ford. Emoyhtiö FIAT ei käsittääkseni syydä Ferrarin kilpailutoimintaan hirveitä summia.T. Harju:
Ferrarin F1-tiimin vuosikausia syydettyä järkyttäviä määriä taalasäkkejä kehitystyöhön, käytännössä niin että jos jotain tarvittiin se vaan hankittiin, olisi ihme jos muutos ei näkyisi.
Jos pääosa rahoista tulee sponsoreilta, niin ihmetyttää kuinka Ferrari kykenee panostamaan näin hirvittäviä summia kilpailutoimintaan verrattuna niihin jättimäisiin autonvalmistajiin jotka sillä on vastassa.
Viisaat, valistakaa minua?
Ferrarin ideologia perustuu ykkösten mainosarvolle. Kilpailuun käytetyt kulut palaavat takaisin myytyinä autoina. Itse kilpatiimi taitaa elää melkolailla sponsorien varassa.Ilmari
Jos pääosa rahoista tulee sponsoreilta, niin ihmetyttää kuinka Ferrari kykenee panostamaan näin hirvittäviä summia kilpailutoimintaan verrattuna niihin jättimäisiin autonvalmistajiin jotka sillä on vastassa.
vormula:
Kyllähän muillakin talleilla on isoja sponsoreita. Perinteisestihän kilpatallit hankkivatkin rahoituksensa juuri sponsoreilta.Ferrarilla on silti yksi f1 suurimmista budjeteista jos ei peräti suurin...ja rahat ne saa marlborolta ja vodafonelta(kaksi rahakasta sponsoria)
Mutta se on kyllä totta että ne on tehnyt leikkauksia mm.palkoista!!
McLareniahan on nyt moitittu siitä että sen auton (ja varsinkin sen moottorin) kehityshankkeeseen on jo nyt sijoitettu niin paljon rahaa ettei tuohon taloudelliseen panostukseen yksinkertaisesti kykene vastaamaan kukaan. Aika näyttää kuinka käy.
Nämä ovat itsestäänselvyyksiä, mutta eivät mielestäni täysin selitä sitä, miten Ferrari pysyy taloudellisesti "suurten" kelkassa.jkjanne:
Ferrarin ideologia perustuu ykkösten mainosarvolle. Kilpailuun käytetyt kulut palaavat takaisin myytyinä autoina. Itse kilpatiimi taitaa elää melkolailla sponsorien varassa.Ilmari
Jos pääosa rahoista tulee sponsoreilta, niin ihmetyttää kuinka Ferrari kykenee panostamaan näin hirvittäviä summia kilpailutoimintaan verrattuna niihin jättimäisiin autonvalmistajiin jotka sillä on vastassa.
Jättimäiset autonvalmistajat taas panostavat moottoreihin ja saavat lisäksi osansa auton mainoksista ja tallin imagosta. Se johtaa autonvalmistajien kasvavaan (?) myyntiin.
Yksityistallille (kuten Mclaren oli ennen) oli ja on tietysti yhä tärkeää kilpailu, autourheilu. Samalla jotkut keräävät sitten tallin omista sponsorisopimuksista maallista mammonaa pankkitilille, toiset taas vähemmän onnistuneesti.
Ferrarilla on silti yksi f1 suurimmista budjeteista jos ei peräti suurin...ja rahat ne saa marlborolta ja vodafonelta(kaksi rahakasta sponsoria)Ilmari:
Tämä on asia joka minua on aina kiehtonut. Mistä Ferrarin rahoitus tulee? Ferrari on autotehtaana paljon pienempi kuin esimerkiksi Chrysler/Mercedes, BMW, Renault tai Ford. Emoyhtiö FIAT ei käsittääkseni syydä Ferrarin kilpailutoimintaan hirveitä summia.T. Harju:
Ferrarin F1-tiimin vuosikausia syydettyä järkyttäviä määriä taalasäkkejä kehitystyöhön, käytännössä niin että jos jotain tarvittiin se vaan hankittiin, olisi ihme jos muutos ei näkyisi.
Jos pääosa rahoista tulee sponsoreilta, niin ihmetyttää kuinka Ferrari kykenee panostamaan näin hirvittäviä summia kilpailutoimintaan verrattuna niihin jättimäisiin autonvalmistajiin jotka sillä on vastassa.
Viisaat, valistakaa minua?
Aika mielenkiintoinen näkökulma koska mm. Mika Häkkinen on itsekin pessyt Schumacherin MM-kamppailussa -98. Ja eräs Villeneuve vuotta aiemmin.JOC:
hän tällöin uraansa vielä ensi kaudella, vai lopettaisiko hän voittamattomana, toisin kuin Mika ja Tommi? Pähkäilkääpä sitä.
A) F1:tä on tullut autotehtaiden leikkikenttä vasta vuosi pari sitten (todenteolla)Ilmari:
Nämä ovat itsestäänselvyyksiä, mutta eivät mielestäni täysin selitä sitä, miten Ferrari pysyy taloudellisesti "suurten" kelkassa.jkjanne:
Ferrarin ideologia perustuu ykkösten mainosarvolle. Kilpailuun käytetyt kulut palaavat takaisin myytyinä autoina. Itse kilpatiimi taitaa elää melkolailla sponsorien varassa.Ilmari
Jos pääosa rahoista tulee sponsoreilta, niin ihmetyttää kuinka Ferrari kykenee panostamaan näin hirvittäviä summia kilpailutoimintaan verrattuna niihin jättimäisiin autonvalmistajiin jotka sillä on vastassa.
Jättimäiset autonvalmistajat taas panostavat moottoreihin ja saavat lisäksi osansa auton mainoksista ja tallin imagosta. Se johtaa autonvalmistajien kasvavaan (?) myyntiin.
Yksityistallille (kuten Mclaren oli ennen) oli ja on tietysti yhä tärkeää kilpailu, autourheilu. Samalla jotkut keräävät sitten tallin omista sponsorisopimuksista maallista mammonaa pankkitilille, toiset taas vähemmän onnistuneesti.