Schumin motivaation salaisuus

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
No sitä kai ei kukaan kiistä, etteikö tuo Monzan kisa 96 olisi ollut pelleilyä ja lottoamista, mutta tosiasia on se, että voiton vei Schumacher. Pitää muistaa kanssa, että tuossa kisassa Schumi vei voiton myös onnistuneen taktiikan ansiosta. Alkupuoliskolla edellä meni Jean Alesi Benettonilla, mutta hän joutui tulemaan varikolle muutama kierros Schumia aikaisemmin. Siinä vaiheessa saksalainen teki perinteisen tempun ja tuli varikolta kärkeen oman stopin jälkeen. Silloin muuten Alesin kisainsinöörinä oli Ross Brawn ja Schumacherilla taisi olla Luigi Mazzola, joten tuo kisa taitaa jäädä ainoaksi, jossa Schumi oli voittamassa taktikoinnissa Brawnia. Muuten ovatkiin pelanneet samalla puolella.
 

-antsa-

Member
Liittynyt
13.3.2006
Viestit
7
pmv sanoi:
Silloin muuten Alesin kisainsinöörinä oli Ross Brawn ja Schumacherilla taisi olla Luigi Mazzola, joten tuo kisa taitaa jäädä ainoaksi, jossa Schumi oli voittamassa taktikoinnissa Brawnia. Muuten ovatkiin pelanneet samalla puolella.
Nostin nyt sitten tälläsen vanhan topikin kun tämä pmv:n viimeinen viesti herätti mielenkiinnon. Olin itse aina kuvitellut että Brawn tuli Schumin mukana Ferrarille heti kauden 1996 aluksi ja Byrne sitten joskus myöhemmin (-97?). Eli milloin tuo Brawn sitten siirtyi Ferrarille?

Toi Benetton B196 oli kyllä aika ihme vehje. Eikös se ollut ihan saman porukan suunnittelema kuin parin edellisvuoden mestaruusautotkin, joten voisi kuvitella, että vauhtia olisi löytynyt, mutta Alesi ja Berger eivät vaan saaneet sitä kulkemaan (ei sopinut ajotyylille?). Onkos tähän kuultu ikinä mitään järkevää selitystä?
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
-antsa- sanoi:
Nostin nyt sitten tälläsen vanhan topikin kun tämä pmv:n viimeinen viesti herätti mielenkiinnon. Olin itse aina kuvitellut että Brawn tuli Schumin mukana Ferrarille heti kauden 1996 aluksi ja Byrne sitten joskus myöhemmin (-97?). Eli milloin tuo Brawn sitten siirtyi Ferrarille?

Toi Benetton B196 oli kyllä aika ihme vehje. Eikös se ollut ihan saman porukan suunnittelema kuin parin edellisvuoden mestaruusautotkin, joten voisi kuvitella, että vauhtia olisi löytynyt, mutta Alesi ja Berger eivät vaan saaneet sitä kulkemaan (ei sopinut ajotyylille?). Onkos tähän kuultu ikinä mitään järkevää selitystä?
Ketkä B196sen suunnittelijoista lähti Scumin matkaan heti? Olisiko siinä mennyt sen auton syvin tietämys samalla? Kisainsinöörit? Ja jos oli mittatilauskilpuri noin alunperinkin.
 

mn97

Banned
Liittynyt
25.1.2004
Viestit
1707
-antsa- sanoi:
Nostin nyt sitten tälläsen vanhan topikin kun tämä pmv:n viimeinen viesti herätti mielenkiinnon. Olin itse aina kuvitellut että Brawn tuli Schumin mukana Ferrarille heti kauden 1996 aluksi ja Byrne sitten joskus myöhemmin (-97?). Eli milloin tuo Brawn sitten siirtyi Ferrarille?

Toi Benetton B196 oli kyllä aika ihme vehje. Eikös se ollut ihan saman porukan suunnittelema kuin parin edellisvuoden mestaruusautotkin, joten voisi kuvitella, että vauhtia olisi löytynyt, mutta Alesi ja Berger eivät vaan saaneet sitä kulkemaan (ei sopinut ajotyylille?). Onkos tähän kuultu ikinä mitään järkevää selitystä?
Muistaakseni silloin valiteltiin sitä, että auto oli kyllä nopea, mutta liian hankala "säätää". Mikä lie totuus, muttei Alesi ja Berger nyt ihan huonistikaan ajanut, tosin hävisivät kyllä pisteissä huonomalla autolla ajaneet ferkut. Ettei se lopullinen vika nyt kuitenkin ollut siellä pääkopan sisällä.
 

Janne A.

Well-known member
Liittynyt
13.2.2006
Viestit
541
Sijainti
Mäntsälä
Mielestäni Shumin motivaation salaisuus piilee yksinkertaisesti siinä että hän rakastaa kilpa-autoilua. Ja mun mielestä nimenomaan shumi on eräs ahkerimmista testaajista koko sarjassa. Tällä talvella keskeytti lomansa että pääsi testaamaan jotain ferrarin uutta kamaa, eikä ollut muistaakseni ensimmäinen kerta?.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Janne A. sanoi:
Mielestäni Shumin motivaation salaisuus piilee yksinkertaisesti siinä että hän rakastaa kilpa-autoilua. Ja mun mielestä nimenomaan shumi on eräs ahkerimmista testaajista koko sarjassa. Tällä talvella keskeytti lomansa että pääsi testaamaan jotain ferrarin uutta kamaa, eikä ollut muistaakseni ensimmäinen kerta?.
Tuohon voisi lisätä, että Schumi pitää ryhmässä työskentelystä ja onkin ryhmänsä motivoinnissa ihan omaa luokkaansa. Toisaalta viimeisenkin kisan perusteella Kimissä on vähän samoja piirteitä. Liidersippiä.
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Schumacherin lähdettyä Benettonilta Ferrarille, ei sieltä seurannut kukaan mukana heti, vaan Brawn tuli vasta 96 kauden päätyttyä ja Byrne tammikuussa 97 kun Todt/Schumacher/Brawn kolmikko hoksasi että siihen asti autoja suunnittellut John Barnard ei ollut tehtävien tasalla. 97 talvella Barnardin suunnittelema 310b auto vaikutti aivan onnettomolta, ollen hidas sekä epäluotettava.
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
Whitmarsh myönsi, että tukivarren pettäminen Räikkösen ajokista Bahrainin gp:n aika-ajossa oli kova kolaus Räikköselle.

- Oli kuitenkin rohkaisevaa huomata illalla aika-ajon jälkeen, että Kimi oli porukan innostavin ja motivoivin henkilö. Hän piiskasi omalla käytöksellään kaikki muut lähes läpi yön kestäneeseen työntekoon, Whitmarsh muisteli.
Motivaation salaisuus on burning desire.
 
Ylös