Schumin motivaation salaisuus

mn97

Banned
Liittynyt
25.1.2004
Viestit
1707
Kuulin jännän huhun liittyen Schumin motivaatioon ja siihen miksi hän vielä jatkaa ajamista. Schumin vaimo kuulemma paljasti, että Schumi ei tiedä/osaa mitä muutakaan elämässään tekisi. Että tämä olisi yksinkertaisesti se Schumin kuuluisan motivaation salaisuus.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.2.2003
Viestit
785
Sijainti
Lapinlahti
Karpow sanoi:
Kun seuraa Schumacherin tekemisiä vuosien varrella, olen huomannut seuraavat seikat:

1. Minimaalinen määrä PR-töitä.
2. Ehdoton ykköskuskin asema tallissa tallikaverin kustannuksella.
3. Ylipitkät talvilomat, joiden seurauksesta...
4. ...ei tarvitse testata/kehittää autoa nimeksikään varsinkaan ennen kauden alkua.
.
5. RAHA

kukaan ei ikinä muista tuota, epäilisin kumminkin olevan tarkein argumentti...
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
6. Ylivoimainen auto.

Nyt kun auto ei ollut sitä, miettii mestari lopettamista.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Karpow sanoi:
6. Ylivoimainen auto.

Nyt kun auto ei ollut sitä, miettii mestari lopettamista.
Eihän Schumi ylivoimaista autoa vaatinut, vaan sellaista jolla voi voittaa kisoja ja olla mukana mestaruustaistossa. Sumilla nimenomaan se mestaruudesta taisteleminen tuo motivaatiota. Jonon jatkona ajelu ei kiinnosta, mikä on aika luonnollista tuossa vaiheessa. Ei sen kannata jonon jatkona muutamaa vuotta odottaa parempia aikoja että taas pääsisi voittamaan, toisinkuin esimerkiksi nuorempien nälkäisten kuskien. Jos jotain menestystä vielä aikoo saavuttaa, sen on tultava nyt tai sitä ei tule enää koskaan.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
J.Heldenview sanoi:
Eihän Schumi ylivoimaista autoa vaatinut, vaan sellaista jolla voi voittaa kisoja ja olla mukana mestaruustaistossa. Sumilla nimenomaan se mestaruudesta taisteleminen tuo motivaatiota. Jonon jatkona ajelu ei kiinnosta, mikä on aika luonnollista tuossa vaiheessa. Ei sen kannata jonon jatkona muutamaa vuotta odottaa parempia aikoja että taas pääsisi voittamaan, toisinkuin esimerkiksi nuorempien nälkäisten kuskien. Jos jotain menestystä vielä aikoo saavuttaa, sen on tultava nyt tai sitä ei tule enää koskaan.
Aivan.Ferrari tasoa 1997-98-99 riittäisi Schumille mainiosti.Viimevuotinen F2005 oli vertailultaan reilusti jossain vuoden 1996 F310-mallin alapuolella.
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Black Leopard sanoi:
Aivan.Ferrari tasoa 1997-98-99 riittäisi Schumille mainiosti.Viimevuotinen F2005 oli vertailultaan reilusti jossain vuoden 1996 F310-mallin alapuolella.
Ei nyt sentään hajoillut lämmittelykierrokselle, kuten F310! :D
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Karpow sanoi:
Ei nyt sentään hajoillut lämmittelykierrokselle, kuten F310! :D
Kiinassa sen Schumin toimesta teki.Jo ruutuunajokierroksella :rolleyes:

Niin ja voitettiinhan F310:illä oikeasti kolme kisaa eikä vain yhtä Bridgestonen kuuden (=kahden) auton kutsukilpailua ;)
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Karpow sanoi:
Ei nyt sentään hajoillut lämmittelykierrokselle, kuten F310! :D
Mutta silloin kuski-auto yhdistelmä oli kauden kolmanneksi nopein. Toisin kuin tänä vuonna, vaikka se kolmas sija pisteissä tulikin.

Käsittämätöntä että sumi ylsi kolmanneksi vaikka vuosi oli sellaista räpellystä enimmäkseen. Mut sillonku pääsi ajamaan isoista pisteistä niin se kyllä aina ottikin ne .. mm Indy :D
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Sumista muuten tulikin mieleeni .........

-Vodafone vaihtaa McLarenille 2007
-Schumacher jättää Ferrarin jos ei menestystä tule
-Dennis sanoi että 2 mestaria ajaa heillä 2007

.......... itsehän en kuitenkaan usko tähän ;)
 

JT

Well-known member
Liittynyt
24.11.2003
Viestit
386
Black Leopard sanoi:
Kiinassa sen Schumin toimesta teki.Jo ruutuunajokierroksella :rolleyes:

Niin ja voitettiinhan F310:illä oikeasti kolme kisaa eikä vain yhtä Bridgestonen kuuden (=kahden) auton kutsukilpailua ;)
Kyllä se oli pikemminkin Michael Schumacher joka ne kisat voitti, eikä F310. Viime kaudellahan Ferrari kärsi eniten renkaista. Autona F2005 oli varmasti suhteessa parempi kuin vuoden 1996 viritys, jonka käyttäytyminen radalla oli ajoittain aika hirveän näköistä.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
JT sanoi:
Kyllä se oli pikemminkin Michael Schumacher joka ne kisat voitti, eikä F310. Viime kaudellahan Ferrari kärsi eniten renkaista. Autona F2005 oli varmasti suhteessa parempi kuin vuoden 1996 viritys, jonka käyttäytyminen radalla oli ajoittain aika hirveän näköistä.
Joo, erityisesti hilpeyttä herätti aerodynaamiset ongelmat airboksin kanssa sekä sen "ratkaisu", Schumacher ja Irvine vetivät pitemmät suorat pää kenossa kuin Kirvesniemi ikään :rolleyes: Todella onneton tekele, ilmanvastuksen vitsailtiin olleen kuorma-auton vastaavan luokkaa.
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Veikkaisin että suurin syy siihen, miksi Schmucher voitti kaudella 96 kolme kisaa ja kaudella 2005 vain yhden, johtui siitä että viime kaudella oli kaksi erittäin kilpailukykyistä tiimiä. 96 kaudella vain Williams oli ylivoimainen, jos kummallakin kuskilla meni hommat pieleen, oli kenttä avoin. Kaudella 2005 tarvittiin siis neljälle kuskille ongelmia, jotta mahdollisuus voittoon avautui.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
pmv sanoi:
Veikkaisin että suurin syy siihen, miksi Schmucher voitti kaudella 96 kolme kisaa ja kaudella 2005 vain yhden, johtui siitä että viime kaudella oli kaksi erittäin kilpailukykyistä tiimiä. 96 kaudella vain Williams oli ylivoimainen, jos kummallakin kuskilla meni hommat pieleen, oli kenttä avoin. Kaudella 2005 tarvittiin siis neljälle kuskille ongelmia, jotta mahdollisuus voittoon avautui.
Juurikin näin. Kaudella 1996 sumi ferrarilla oli kolmanneksi nopein yhdistelmä, mutta viimekaudella vasta viidenneksi nopein.
 

mn97

Banned
Liittynyt
25.1.2004
Viestit
1707
...Espanjassa ja Schumin lemppariradalla Spassa voitot tulivat kaiketi ainoastaan sateen ansiosta...
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
No siis eiköhän ne olosuhteet olleet siellä 96 Espanjassa kai kaikille samat? Belgiassa ei sitten satanut ollenkaan, vaan oli täysin kuivaa. Siellä voiton ratkaisi se, että Williamsin tiimi sähelsi turva-auton tullessa radalle varikkopysähdykset ihan täysin. Villeneuve kyllä hiillosti Schumia koko loppukisan, mutta ratkaisevaa virhettä saksalainen ei tehnyt. Turva-auton takia myös McLarenien kuskien taktiikat meni puihin ja potentiaalinen voitto karkasi taivaan tuuliiin.
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
JT sanoi:
Kyllä se oli pikemminkin Michael Schumacher joka ne kisat voitti, eikä F310.
Kovimmankin Suumahher fanin pitäs tietää että autolla ei voi ajaa sen kovempaa kuin mitä se suostuu menemään.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
JT sanoi:
Kyllä se oli pikemminkin Michael Schumacher joka ne kisat voitti, eikä F310. Viime kaudellahan Ferrari kärsi eniten renkaista. Autona F2005 oli varmasti suhteessa parempi kuin vuoden 1996 viritys, jonka käyttäytyminen radalla oli ajoittain aika hirveän näköistä.
Öhh, totta, Schumihan ne kisat vei, en sitä kiistänytkään.Espanja oli peräti historiallinen näytös.

Ja kyllä Ferrari kärsi F2005-mallissaan paljosta muustakin kuin vain renkaista, sen nyt myönnettiin jo tallinkin puolesta.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Observer sanoi:
Kovimmankin Suumahher fanin pitäs tietää että autolla ei voi ajaa sen kovempaa kuin mitä se suostuu menemään.
Mutta yhden käskemänä se silti kulkee lujempaa kuin toisen ;)

Jos vaikka Salo löi aikanaan päätään julkisestsi seinään että tällä Sauberilla ei yksinkertaisesti pääse lujempaa, niin luulempa että kuski jos toinenkin olisi sen silti kovempaan laukkaan käskenyt ;)
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Eipäilen vahvasti, ettei Schumi olisi voittanut Monzassa 1996, ellei yhdessä shikaanissa (en muista mikä shikaani) olisi pyörinyt läjä renkaita, joihin monen matka katkesi. Mm. kisaa johtaneen Damon Hillin.

Läheltä piti, ettei katkennut myös Schumin. Yhdellä kierroksella mestari veti surutta päin rengaskasaa, mutta kuin ihmeen kaupalla etusiipi ja ripustukset pysyivät ehjinä. Lähtikö muuten renkaat pyörimään pitkin rataa juuri Schumin törmättyä niihin? En muista. Ja Spahan käsiteltiin jo.

Espanjaa voidaan pitää ainoana todellisena voittona, joka ei tullut muiden tippuessa edeltä pois. Hill kisa oli muuten hauskaa katseltavaa. Mies ei tahtonut pysyä radalla edes suorilla. :D
 

Oho

Senile membrane
Liittynyt
3.1.2000
Viestit
2357
Sijainti
Lounaalla
Karpow sanoi:
Eipäilen vahvasti, ettei Schumi olisi voittanut Monzassa 1996, ellei yhdessä shikaanissa (en muista mikä shikaani) olisi pyörinyt läjä renkaita, joihin monen matka katkesi. Mm. kisaa johtaneen Damon Hillin.

Läheltä piti, ettei katkennut myös Schumin. Yhdellä kierroksella mestari veti surutta päin rengaskasaa, mutta kuin ihmeen kaupalla etusiipi ja ripustukset pysyivät ehjinä. Lähtikö muuten renkaat pyörimään pitkin rataa juuri Schumin törmättyä niihin? En muista. Ja Spahan käsiteltiin jo.

Espanjaa voidaan pitää ainoana todellisena voittona, joka ei tullut muiden tippuessa edeltä pois. Hill kisa oli muuten hauskaa katseltavaa. Mies ei tahtonut pysyä radalla edes suorilla. :D
Joo siis Monzassa ainakin Rettifilio (ekaan?) shikaanin, ehkä kaikkiin, rakennettiin rengas pollarit kisa aamuna oikomisten välttämiseksi. Hill mokasi ihan ite, Villeneuvesta en muista, oikea uhri oli Häkkinen joka osui jossain Curva Grandessa tai toisen sikaanin jälkeen pollarista irroneeseen renkaaseen joka oli keskellä ajolinjaa ja Coulthard joka otti reboundin.

Muistaakesni kisan lopullinen voittaja Schumacher totesi ollensa todella onnekas tilanteessa ja olisi kuulemmat melkoisen varmasti osunut renkaseen jos Häkkinen ei olisi ollut edellä puolustajana. Häkä menetti todella hyvän sauman voittaa kilpailu, ajoi takaa kolmanneksi, ja oli sattuman aikaan ajamassa Schumcaherilta pikkuisen karkuun. Kyllä vitutti kun oli katsomossa Parabolicassa.

Mutta kyllä ne voitot kaikki oikeita oli.
 
Ylös