Scuderia Ferrari 2014: Paniikkinappula pohjassa

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Doubtful

Banned
Liittynyt
4.8.2007
Viestit
1136
Onhan tuo kieltämättä outoa, että ensin hehkutetaan miten on agressiivinen kehitysohjelma ja miten radikaalisti auto muuttuu esittelystä ja jopa b-specciä huhuttiin ja sitten lopputulema on se että auto on ehkä vähiten muuttunut ainakin ulkoisesti vrt muut tallit. Enkä usko että tuo riisuttu kottero on aerodynamiikaltaan jo niin hyvä että siihen ei muutoksia olisi tarvinnut tehdä. Veikkaanpa että siellä ei nyt tuulitunneli ja käytäntö taas kohtaa.
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Onhan tuo kieltämättä outoa, että ensin hehkutetaan miten on agressiivinen kehitysohjelma ja miten radikaalisti auto muuttuu esittelystä ja jopa b-specciä huhuttiin ja sitten lopputulema on se että auto on ehkä vähiten muuttunut ainakin ulkoisesti vrt muut tallit. Enkä usko että tuo riisuttu kottero on aerodynamiikaltaan jo niin hyvä että siihen ei muutoksia olisi tarvinnut tehdä. Veikkaanpa että siellä ei nyt tuulitunneli ja käytäntö taas kohtaa.
Niin, vaikea esitellä uutta osaa kun yritetään kalibroida tuulitunnelia.
 

Juggis

Well-known member
Liittynyt
29.1.2008
Viestit
244
Sijainti
Espoo
Anyhow tuskin tilanteet hirveästi muuttuu. Lähtökohtaisesti oma veikkaus on, että Alonso kepittää Kimin aika-ajoissa pääsääntöisesti. Kimi taas on vahva kisoissa kuten tähänkin asti.

Voihan toki olla, että tuo asetelma muuttuu, mikäli nuo huhut turbokoneen soveltuvuudesta Kimille pitää paikkaansa. Ferrari on mestaruuskamppailussa mukana mikäli mersu & Williams eivät oikeasti lennä karkuun. Noista testeistä ei kannata hirveän suuria johtopäätöksiä kuitenkaan vetää, parin viikon päästä saa hiukan osviittaa tulevasta. Mikäli Ferrari taistelee mestaruudesta, eiköhän sen tallin keskinäisen marssijärjestyksen kauden edetessä ratkaise kuitenkin jotkut muutamat epäonniset kisat, joissa toinen putoaa käytännössä taistelun ulkopuolelle.

Alonso temppuili McLarenilla kun tottui asemaansa Renaultilla. Ensi kausi näyttää, onko siitä kasvettu vai ei. Henkilökohtaisesti luulen, että tuosta Alonson lattariverestä ja tempperamentista ollaan tehty vähän liian iso juttu, eikä ensi kausi tule tuon osalta täyttämään niitä odotuksia mitä lähes Senna - Prost asetelman mittasuhteisiin hehkutetaan.

Jos uskon 100% sitä, mitä testeissä näin, väitän, että kumpikaan Scuderia ei tule olemaan Melbournessa palkintopallilla.

Täytyy kaivaa tämä teksti sitten vuoden lopulla esille ja verrata miten kävi.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
75 heppaa jäljessä, jep jep :D Monzassa nähdään melkoisia nopeuksia.
Eikö se ole Renault jonka piti olla 75 heppaa jäljessä? Ferrari jotain siltä väliltä? Hyvät suoranopeudet voi johtua auton suunittelufilosofiasta. Ferrarilla suoranopeudet on olleet kohdallaan viime vuosina, joten hyvältä näyttää ohituksia ajatellen, kunhan vaan lähtisi mutkistakin ulos. Jossain taisi olla maininta että Kimi/Ferrari oli hidas mutkan hitaassa osassa. Tuo taitaa olla se ajotyyli jolla Alonso ajelee. Pitkä jarrutus ja aikainen kiihdytys, mutta mutkan keskiosassa vauhti hidas. Toivottavasti sopii Kimillekin.
 

VilleH

Banned
Liittynyt
24.6.2010
Viestit
2087
Sijainti
Kuopio
Eikö se ole Renault jonka piti olla 75 heppaa jäljessä? Ferrari jotain siltä väliltä? Hyvät suoranopeudet voi johtua auton suunittelufilosofiasta. Ferrarilla suoranopeudet on olleet kohdallaan viime vuosina, joten hyvältä näyttää ohituksia ajatellen, kunhan vaan lähtisi mutkistakin ulos. Jossain taisi olla maininta että Kimi/Ferrari oli hidas mutkan hitaassa osassa. Tuo taitaa olla se ajotyyli jolla Alonso ajelee. Pitkä jarrutus ja aikainen kiihdytys, mutta mutkan keskiosassa vauhti hidas. Toivottavasti sopii Kimillekin.
Ei ku Ferrarin juuri piti olla tämä 75 heppaa perässä sen jonku "ammattilaisen" mukaan. Höpö höpö jutuiks totesimme me raudan lujat ammattilaiset ne puheet. Ei tienny kaveri mistä puhui.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
75 heppaa jäljessä, jep jep :D Monzassa nähdään melkoisia nopeuksia.
Kyllähän Domenikaali ilmoitti että ovat tehoissa jäljessä. Etteivät saa vielä noita ERSsejä toimimaan ihan nappiin ja sitä kautta voisivat tehoja saada lisää.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Kyllähän Domenikaali ilmoitti että ovat tehoissa jäljessä. Etteivät saa vielä noita ERSsejä toimimaan ihan nappiin ja sitä kautta voisivat tehoja saada lisää.
Ei ilmoittanut, että olisivat tehoissa jäljessä. Vaan juurikin tuota, että on mahdollista saada vielä lisää tehoja. Toki rivien välistä on luettavissa, että saattaisivat olla jäljessä tehoissa.

Tässä tuosta kertoo
http://www.mtv.fi/sport/f1/uutiset.shtml/2014/03/1867439/ferrari-pomo-syy-tehojen-puutteeseen-tiedossa


Todella tärkeää olisi saada ERSsistä saatavat hyötytehot ulos, jos niitä kerran siellä on, koska tuolla voi olla merkittäväkin osuus bensansäästössä. Ted Kravitz on notebookissaan sanonut, että Ferrari söisi enemmän bensaa kuin Mersu. Mersun moottorissa kun ei bensansäästöongelmia tunnu olevan. Bottas ilmoitti, ettei Bensaa ole tarvinnut säästellä, vaan on voinut ajaa normaalisti. Näillä näkymin vain Monza ja Spa ovat ratoja joilla säästöä pitää tehdä. Vastaavaa kertoi myös Rosberg Bahrainin ekoissa testeissä.
 
Viimeksi muokattu:

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Autosportilla puhuvat Domenicalin vahvistaneen, että Ferrari ei olisi käyttänyt kaikkea tehoa ERSsistään Bahrainissa. Jos tämä pitää paikkaansa, niin vauhtia on lisää luvassa. Näistä hepoista Domenicali siis puhui.
 
Viimeksi muokattu:

P1 Rai

West Coast
Liittynyt
3.6.2013
Viestit
3027
Sijainti
Siellä
Perkele jos Bahrainissa ajetaan Ferrarilla 340 km/h, ja kun tehoa höystetään vielä paljon lisää, niin Monzassa mennään 370-380 km/h. Asiaa.
 

gman

Member
Liittynyt
19.1.2009
Viestit
16
http://grandprix247.com

Domenicali: "On the other hand, we return to Maranello knowing that the figures we saw from the car during the design phase have been correlated at the track and that’s already a good starting point.”

Toivottavasti tämä lupaa hyvää Ferrarin kehitystyön jatkuvuudelle tällä kaudella.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Perkele jos Bahrainissa ajetaan Ferrarilla 340 km/h, ja kun tehoa höystetään vielä paljon lisää, niin Monzassa mennään 370-380 km/h. Asiaa.
Tuskin mennään. Kannattaa nyt muistaa että yksillä ja samoilla välityksillä pitää ajaa joka kisa niin olisi hieman tyhmää venyttää viimeinen vaihde niin pitkäksi että ylettyisi 380km/h lukemaan saakka vain yhden radan takia....
 

Turso

Well-known member
Liittynyt
7.9.2012
Viestit
1041
Tuskin mennään. Kannattaa nyt muistaa että yksillä ja samoilla välityksillä pitää ajaa joka kisa niin olisi hieman tyhmää venyttää viimeinen vaihde niin pitkäksi että ylettyisi 380km/h lukemaan saakka vain yhden radan takia....
Edes kotikisan.
 

Lobosaurus

Jopefani
Liittynyt
23.4.2009
Viestit
528
Sijainti
Suamesa
Rule change: Introduction of eight-speed, fixed ratio gearboxes
Implications: In 2013 teams had the luxury of nominating 30 gear ratios ahead of the season and the choice of running any seven of those (plus reverse) at a Grand Prix. From 2014, F1 gearboxes have an extra gear; however those eight gears must be selected before the first race of the season and then those same ratios must be used at every track on the calendar. For this year only teams are allowed to change the ratios once (in case they get their gearing wildly wrong), but after that any changes will incur penalties. Therefore it’s imperative that teams come up with a range of ratios suitable for every track - no easy task with circuits ranging from tight and twisty Monaco to flat-out Monza.
http://www.formula1.com/news/features/2014/1/15408.html

Toisin kuin viime kaudella, nyt on 8 vaihdetta eteen päin. Välitykset lyödään lukkoon ennen kautta ja jos on välttämätön tarve korjata niitä, niin kerran saa tehdä muutoksia ilman penaltia. Kisoissa sen sitte vasta näkee/kuulee missä kunkin tiimin rajoittimet nakuttaa.
 

Turboruuvi

Well-known member
Liittynyt
23.3.2013
Viestit
1004
Tuskin mennään. Kannattaa nyt muistaa että yksillä ja samoilla välityksillä pitää ajaa joka kisa niin olisi hieman tyhmää venyttää viimeinen vaihde niin pitkäksi että ylettyisi 380km/h lukemaan saakka vain yhden radan takia....
Onhan siellä muitakin ratoja missä on vieläpä pitempiäkin suoria kuin Monzassa. Kiina ja Abu Dhabi tulee heti mieleen.

Button oli kommentoinut että aika vähäinen merkitys loppupeleissä välitysvalinnoilla, kun vääntöä riittää jokatapauksessa.
Isoja eroja tiimien välillä on ollut havaittavissa. Force India on ollut Bahrainissa suoran päässä vasta vitosella, kun Williams on jo kasilla.

Tuntuis äkkiseltään mutuiltuna että kannattaa niille kauden pisimmille suorille jättää sitä varaa laatikkoon, ettei tarvi limitterillä mennä sit puolta suoraa ja muut tulee heittämällä ohi.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös