Scuderia Ferrari 2015: Räikkönen & Vettel

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Ferrarilla keskeytyi tänään testipäivä hieman sähkövikojen takia. Tietysti tämä on hyvä nähdä siltäkin kannalta että on hyvä että testeissä tulee ilmi vikoja jotka voi korjata ennen kisoja.
 
Viimeksi muokattu:

HiPPiNi

Member
Liittynyt
15.2.2015
Viestit
8
Hyväthän nuo viat on toki olla nyt, parempi kuitenkin että ei olisi vikoja ollenkaan ja voisi keskittyä maksimin hakemiseen joka komponentilta... Ala Mercedes.

Villenöösistä mulla semmonen kuva että on kaikkien sellaisten kanssa kaveria jotka eivät ole saavuttaneet mitään enempi, nopeammin, kestävämmin kuin itse son of mother fucking scuderia legend Gill&F1Son co.inc from fight canada:)

Ei pysty arvostaan jamppaa kyllä enää mitenkään. Samoin meinas meikäläisen mieleen käydä Hillille koska saman eran williamsilla suhaili mestaruuden. Historiaa kun lueskellut niin Damon Hill on oikeasti isänsä poika ja ratti mies, toisin kuin eräät.

Tuosta toikin otsikosta vielä sen verran kun joku itki että kuskeja ei tarttis siinä mainita ... No mun pitää kans itkeä, "kuulet nyyhkytystä... Voimistuu kuolemaan tuomitun viime hetkien (kun mä en oo tehnyt mitään) kurkku ssoperrukseksi" Siis Juma F lauta kun meitä on moneen junaan... OIKEASTI! Pitääkö elää vain netissä ja vain niin monella forumilla kuin oma pää ja let me google for u käsi kerkeää? Sitten joillakin stanan urpoilla lähtee synkkaan ja juttu kulkeen niin eiku joku forum orja/robotti/poliisi alkaa vinkumaan kun itse ei keskustelusta tajua mitään ja tarttee alkaa sopertaa että ei olla aiheessa tai jotain muuta tauhkaa!!.... Hetkinen.. Hah! Pienessä myötäisessä tajusin että toikin otsikko kun on liian pitkä ja tulkinnan mahdollistava.... Aivan, nää pellePoliisit ei pääse sylkemään pahaa olemattomuuttaan muiden niskaan:)

Kiitos.. Olen paskonut:)

ps.juu, helpotti.
 
Viimeksi muokattu:

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Mikäli ei tallin kuljettajakaksikon nimiä tiedä jo selkärankatasolla, niin sopii miettiä, onko F1-forum oikea palsta vai kannattaisiko kokeilla Suomi24:ää. Mutta oikeastaan ketjun otsikko määrää, mistä ketjussa on sopivaa keskustella – ei toisin päin.
Jos nyt vielä jollekin on epäselvää miksi kuskien nimet ovat otsikossa, voi käydä vaikka tarkistamassa keskustelun avausviestin lokakuun alkupuolelta. Eli avasin keskustelun jo huhujen pohjilta ennen kuin Kimin ja Sebun tallikaveruus oli varmaa. Tallikaverithan ovat keskivertoa mielenkiintoisempi pari, vrt Nico&Lewis joilla oli yhteistä historiaa ennen Mersuaikoja. Nimet Räikkönen & Vettel ovat otsikossa ja tulevat siellä pysymään. Monia varmasti kiinnostaa seurata kauden mittaan "kaverusten" tiimityöskentelyä ja kisojen ulkopuolisia asioita. Monissa talli- ja kuljettajakeskusteluissa otsikkoon on lisätty nimen lisäksi lyhyesti jotain oleellista ja ajankohtaista. Ferrarilla 2015 ne ovat vapaa-ajan sulkapallokaverukset jotka pääsevät kerrankin pelaamaan samaan päätyyn yhteisen tavoitteen (tallien maailmanmestaruus) eteen.
 

ohjeah

Well-known member
Liittynyt
8.3.2009
Viestit
1203
Ferrarilla 2015 ne ovat vapaa-ajan sulkapallokaverukset jotka pääsevät kerrankin pelaamaan samaan päätyyn yhteisen tavoitteen (tallien maailmanmestaruus) eteen.
Jos auto on sellaisessa vauhdissa, että sillä mestaruudesta ajetaan, niin kyllähän siellä on molemmilla kavereilla ylivoimaisena ykköstavoitteena se henkilökohtainen kuljettajien mestaruus. Tallimestaruus tulee sitten siinä sivussa, jos on tullakseen.

Jos tilanne menisi siihen, että Ferrarikaksikko taistelisi keskenään mestaruudesta, niin oma veikkaus on, että keskinäiset sulkapalloilut jäisi aika vähälle ja välit kiristyisi Ferrarillakin enemmän tai vähemmän.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Jos auto on sellaisessa vauhdissa, että sillä mestaruudesta ajetaan, niin kyllähän siellä on molemmilla kavereilla ylivoimaisena ykköstavoitteena se henkilökohtainen kuljettajien mestaruus. Tallimestaruus tulee sitten siinä sivussa, jos on tullakseen.
Nää vähän riippuu näkökulmasta. Palkanmaksajan, eli tallin ylivoimainen ykköstavoite on tallimestaruus. Jos talli on paras, siinä sivussa todennäköisesti toiselle kuskille tulee se henkilökohtainen mestaruus jos on tullakseen. Mestaruudesta ajetaan oli auto missä vauhdisa tahansa. On varmaan Kimin haastatteluistakin tullut vuosien mittaan selväksi että kiertää sarjaa vuodesta toiseen ensisijaisesti mestaruuksien ja toissijaisesti voittojen takia.
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
Palkanmaksajan, eli tallin ylivoimainen ykköstavoite on tallimestaruus.
Miksi se on noin? Luulisi, että mestaruus hahmottuu enemmän kuljettajan kuin tallin kautta. Eikö siis kuljettajan mestaruudella ole suurempi mainosarvo?

Kun miettii taaksepäin, on helpompi muistaa mestareita kuin talleja.
 

Kaimann

Well-known member
Liittynyt
31.7.2012
Viestit
594
Sijainti
Karigasniemi
Miksi se on noin? Luulisi, että mestaruus hahmottuu enemmän kuljettajan kuin tallin kautta. Eikö siis kuljettajan mestaruudella ole suurempi mainosarvo?

Kun miettii taaksepäin, on helpompi muistaa mestareita kuin talleja.
Raha on talleille se ykkösjuttu
 

Formunaattor

Well-known member
Liittynyt
8.4.2014
Viestit
593
Mika Salo ainakin on miehen hyviä ystäviä.

Ei ole kyllä itsellä tällainen pistänyt silmään. Mielipiteitä muista hänellä on kyllä paljon. Yleensä kritikkiä.
Aijaa, enpä tiennyt että Salon kanssa on väleissä :eek:

Ja siis niin, kritiittisyyttä nimenomaan löytyy vaikka millä mitalla, ja juuri sen takia ihmetyttää se, että kuka hän on aina arvostelemaan. Totta kai kritiikkiä pitää jakaa jos siihen on aihetta, ja en mielestäni kuulu niihin Kimin faneihin ketkä aina älähtää jos joku hänestä jotain kriittistä sanoo, mutta kyllä tämä alkaa mennä jo aika kummallisiin mittasuhteisiin tämä Villeneuven negatiivisuus Kimiä kohtaan.

Mutta, jatketaan...

Kuinkas korkealle sitä uskaltaisi Ferraria veikkailla tämän vuoden valmistajien sarjassa? Mersu näyttäisi menevän menojaan, mutta mikäli esim. Williams ei ole hirveästi nopeampi kuin Fefe, niin itse uskaltaisin veikata jopa että Ferrari tulee olemaan Williamssin edellä valmistajien sarjassa. Williams ei viime kaudella oikein osannut hyödyntää suorituskykyään. Taktiitat ynnä muut oli välillä pikkuisen mitä oli. Red Bull tosin on hieman mysteeri, ei ole oikein väläytellyt testeissä, mutta jos vertaa vuoden takaiseen, niin ainakin luotettavuus tuntuu parantuneen reippaasti.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Lisäselvennyksenä Hurmurisijalle, että Bernie siis maksaa talleille tallimenestyksen perusteella.
ja mm. Ferrari juuri tästä syystä mm. Massan sinetit rikkoi? Kyllä se noille kärkitalleille ainaki tuntuu olevan kuskimestaruus se tärkein juttu. "Taskurahoja" muutamat miljoonat verrattuna brändin vahvistamiseen. Lisäksi kuu pelkällä olemassaolollaan
saa joka kausi hitosti tuohta. Tallimestaruus tulee siinä sivussa, ku on hyvä auto.
 

Nurtsi

Registered Loser
Liittynyt
9.8.2011
Viestit
5615
ja mm. Ferrari juuri tästä syystä mm. Massan sinetit rikkoi? Kyllä se noille kärkitalleille ainaki tuntuu olevan kuskimestaruus se tärkein juttu. "Taskurahoja" muutamat miljoonat verrattuna brändin vahvistamiseen. Lisäksi kuu pelkällä olemassaolollaan
saa joka kausi hitosti tuohta. Tallimestaruus tulee siinä sivussa, ku on hyvä auto.
Toi on vähän huono esimerkki kun tuolloin tallimestaruus oli jo karannut, mutta kuskimestaruus oli vielä kintaalla.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Totuus lienee tässäkin harmaansävyinen. Se on ihan selvä, että välittömien seurausten puolesta tallimestaruus on arvokkaampi koska siitä tulee suoraan rahaa. Mutta sitten välilliset vaikutukset huomioiden uskaltaisin itse väittää, että kuskimestaruus saattaa lopulta ollakin arvokkaampi. Jos miettii sitä PR-arvon eroa mikä maailmanmestarikuskin ja toiseksi tulleen välillä on, niin kyllä sillä on aivan mieletön merkitys myös talleille. Suurta yleisöä ei tallimestaruus kiinnosta lainkaan, moni ei välttämättä edes varsinaisesti tiedosta sellaisesta edes taisteltavan, puhumattakaan että millään tavalla olisivat tietoisia siitä, kuka sen voittaa.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Sanoisin, että yksityistiimeille tallimestaruuden rahat ovat merkitsevämpia kuin autonvalmistajille. Yksityistiimit eivät saa lähellekkään vastaavaa hyötyä nimensä näkymisestä mediassa kuin autonvalmistajat. Kuskimestaruus näkyy mediassa paljon suuremmin joka on autonvalmistajan markkinoinnin kannalta parempi ratkaisu. Tallimestaruuden rahamäärällä tuskin saataisiin ostettua lähellekkään samaa näkyvyyttä mitä pelkkä kuskimestaruus tuo.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Kuskimestaruus näkyy mediassa paljon suuremmin joka on autonvalmistajan markkinoinnin kannalta parempi ratkaisu. Tallimestaruuden rahamäärällä tuskin saataisiin ostettua lähellekkään samaa näkyvyyttä mitä pelkkä kuskimestaruus tuo.
Juuri näin. Miettikääpä mitä tahansa autovalmistajan tilaisuutta (oli kyse mediasta, omista sidosryhmistä, suuresta yleisöstä jne.) johon tulee tilanteessa a) maailmanmestarikuski tai tilanteessa b) kakkoseksi tullut. Ero on aivan mieletön. Ja tuo ero on juuri se, jota rahalla ei voi ostaa. Isoja brändejä ei niinkään kiinnosta maksimaalinen näkyvyys vaan maksimaalinen vaikuttavuus.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Ferraria ei rahan takia ainakaan tallimestaruus kiinnosta. Ihan sama mille sijalle talli päätyy taulukossa, niin silti napsahtaa 90 miljoonaa tilille. Saivat enemmän massia kuin Mersu viime vuonna. :eek:
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Ferraria ei rahan takia ainakaan tallimestaruus kiinnosta. Ihan sama mille sijalle talli päätyy taulukossa, niin silti napsahtaa 90 miljoonaa tilille. Saivat enemmän massia kuin Mersu viime vuonna. :eek:
No toi on vähän epäolennaista siinä mielessä, että ihan samalla tavalla Ferkkukin saa sitä enemmän rahaa, mitä parempi sijoitus on MM-taulukossa. Se, että he saavat rahaa myös muilla perusteilla, ei muuta tuota aspektia. Korkeintaan voidaan sanoa, että lisärahan suhteellinen painoarvo on vähän pienempi, mutta eiköhän raha aina kiinnosta.
 

P1 Rai

West Coast
Liittynyt
3.6.2013
Viestit
3027
Sijainti
Siellä
Ihan hyvin näyttäisi Ferrari kulkevan ainakin testien perusteella. Mielenkiintoinen kausi tulossa.:alppu:
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Ihan hyvin näyttäisi Ferrari kulkevan ainakin testien perusteella. Mielenkiintoinen kausi tulossa.:alppu:
Niin kulki testeissä viime vuonnakin. Tosin eipä kai se voi hirveästi huonomminkaan mennä kuin viime kausi joten siinä mielessä odotukset on positiiviset ja kehityskäyrän suunta ylöspäin.
 

Ananas

Well-known member
Liittynyt
18.3.2014
Viestit
371
Nyt kauden alla, kun jälleen alkaa into ja odotus kihelmöimään mielialaa, pitää tuoda esiin myös pessimistisiä ääniä :)

Vaikka siis Ferrari näyttäisi menneen selvästi eteenpäin viimekaudesta ja auto näyttää istuvan paremmin kuljettajien käsiin, on hype joissain tapauksissa ehkä vähän liiankin kovaa. Yksi näistä tapauksista on se, kun joka puolella puhutaan, että nyt auto sopii Räikköselle kuin hanska käteen, auto kääntyy vihdoinkin, Räikkösen ongelmat korjattu uudessa autossa, jne. Vaikka selkeästi parempaan päin on menty ja Kimikin näyttäisi olevan tyytyväisempi auton käyttäytymiseen, ei ole kuitenkaan kirkossa kuulutettu, että ongelmista olisi päästy eroon. Tästä ei myöskään ole vielä mitään todisteita ennen kauden alkua, vaikka usein viitataankin Turrinien kaltaisten veljesten blogeihin, joilla ei kuitenkaan ole todellisuuden kanssa hirveästi tekemistä. Ja kun Ferrarilta ja Kimiltä itseltään kysytään onko uusi auto hyvä, ei siihen voi heidän leiristään vastata, että ei ole, varsinkaan kun se todennäköisesti on edellistä parempi. Tästä huolimatta myös soraääniä on Ferrarin leiristä kuulunut tai vähintäänkin osa positiivisista lausunnoista on tulkittavissa myös negatiivisiksi. Toinen liiallisen hypetyksen kohde on ollut puhtaasti Ferrarin suorituskyvyn parantuminen muihin nähden, joka on jo ainakin Mersuun nähden osoittautunut liialliseksi. Ferrari on selvästi parantunut, mutta ennen kauden alkua ensimmäisten testien jälkeen odotukset olivat turhankin korkealla. Barcelonan testien jälkeen keskustelu on maltillisempaa, mutta ei ole sanottu onko Ferrari lopulta Melbournessa paremmassa vauhdissa mitä viime vuonna. Laitankin alle tarkoitushakuisesti varauksellisuutta huokuvia lausuntoja vastapainoksi hypetykseen, joka on nostamassa Ferraria takaisin jalustalle.

(ts 27.2)Kimi:
Miten tämä auto käyttäytyy, ei se huono ole. Tiettyjä asioita siitä haluamme parantaa ja pitoa kaipaa enemmän, että pääsee kovempaa. Nyt testeissä kelit ovat, mitä ovat, eikä rengas toimi kuin välillä hyvin.
Mitä Ferrarilta sitten voi odottaa avauskisasta? "En lähde arvailemaan mitään. Odotetaan avauskisaa ja tehdään siellä parhaamme. Tunne autosta oli nyt samanlainen kuin viime viikollakin. Välillä tuntuu hyvältä, välillä ei ihan niin hyvältä. Nyt ei ollut mikään ideaalipäivä, kun oli pieniä pulmia, eikä kelikään ollut niitä parhaita tänä talvena. Tietysti haluan ajaa hyvin, ja menestyä. Ensimmäisissä kisoissa nähdään, missä olemme menossa."
(mtv 26.2)
Räikkönen on joskus todennut, että hyvän auton tunnistaa heti alusta alkaen, mutta tästä autosta tuntuma tuntuu välillä olevan hyvä ja välillä huono. "Se vaihtelee päivästä toiseen. Kelistä riippuen jonain päivänä saa renkaat toimimaan hyvin ja jonain ei. Se dominoi aika paljon, että miten rengas toimii ja millä renkaalla ajelee."
(mtv 28.2)Kimi:
Kaiken kaikkiaan testi ei ole ollut huono, kun tänäänkin ajoimme osakilpailun mittaisen matkan, Räikkönen kommentoi Ferrarin verkkosivuilla. "Nyt odottelemme matkustamista Melbourneen, ja siellä sitten nähdään, mikä tilanteemme on muihin verrattuna."

(crash 20.2)
When asked how far he feels the car has progressed since the end of the 2014 season, Raikkonen says "testing make it hard to gauge but he feels there has been a step forward in every area. It's too early to say but we're doing our own stuff and we've been pretty happy with how things have gone so far. Obviously there are still things to improve but so far it's not so bad."
(mtv 5.2)Allison:
Poistumme testistä siten, että kaikki odotuksemme eivät täyttyneet. Olisimme yksinkertaisesti halunneet vielä enemmän kilometrejä ja aina sitä haluaa olla nopeampi.
Olkoonkin, että vastaavan listan voi koota myös uutta autoa kehuvista kommenteista, on silti mielestäni kriittinen keskustelu Ferrarista ollut kauden alla osittain puutteellista. Ennen testejä Ferraria pidettiin susipaskana ja testien käynnistyttyä yhtäkkiä messias oli saapunut. Todennäköistä on kuitenkin, että totuus löytyy jostain tältä väliltä.

Korostan vielä, että toivon Räikkösen ja Ferrarin nousevan tasolleen, ja myös uskon heidän parantavan viimevuodesta. Uskon myös, että Kimi pystyy laittamaan kampoihin Vettelille. On kuitenkin hyvä myös tiedostaa, että asian laita ei ole välttämättä ole niin ruusuinen kuin kauden alla olevat esiintyvä keskustelu meille näyttää.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös